Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

citaat

• ¥ Lotje ­­¥

Hoi Ruud

De gemeente is de kerk van alle tijden.

Misschien dat het mooier kan zijn als het anders om zou zijn

De kerk is de gemeente van alle tijden ;) voor iedereen ……..

Wat vind je daarvan??

• ¥ Lotje ­­¥

Het ga je goed …..

• Dorine

Maar God is toch niet in de bliksem en de donder?

Vrede en alle goeds,

Dorine

• Dorine

Mooi omschreven, ruud.

Vrede en alle goeds,

Dorine

• Gonnie

Kwint als jij er niet zou zijn dan valt er weinig te lachen, ik lig weer dubbel om jou.:D

• ¥ Lotje ­­¥

3. De tien grondwetten van de natuur in de schepping. „En God zeide": Gen. 1.

Al het geschapene, hetzij planten, dieren, ja, zelfs zon, maan en sterren, is gebonden aan de door God voor hun bestaan neergelegde wetten. Daarop maakt de mens geen uitzondering.

De wet van het licht: de kleuren in hun harmonische samenstelling en de regeling van de tijd.De wet van de atmosfeer: de regeling van het weer en het klimaat.

De wetten van landen zee: eb en vloed.

De wet van het ontkiemen: het plantenrijk, elk naar zijn aard.De wet van dag en nacht: de loop der aarde. -De wetten van het leven in de wateren: elk naar zijn aard.Gen. 1 :24 De wetten van het dierenrijk- elk naar zijn aard.

Gen. 1 : 26 De wetten van 's mensen bestaan, geheel verschillend van die der dieren en planten.

Gen. 1 : 28 De wet van de menselijke voortplanting om

de aarde te bevolken.Gen. 1 :29 De wetten van de gezondheid en de instandhouding van het leven, het diëet voor de mens, bestaande uit graan, fruit, groenten en noten.

Gehoorzaamheid aan deze wetten stelde God als voorwaarde voor het voortbestaan en het geluk van al het geschapene. Iedere doorkruising of overtreding van deze wetten is een inbreuk op de bedoelingen Gods en voert tot onheil.„Dezelfde wetten, die de dingen in de natuur regelen, regelen en beheersen ook ons leven … Zij zijn ons gegeven voor ons bestwil en het gehoorzamen eraan maakt geluk

• ¥ Lotje ­­¥

Had je dat nog nooit gehoord dan?? De honden lusten er geen brood van??

Tis een hatelijke opmerking vind ik . Uigerekent op mij te schrijven van Kwint . en jij leg krom van het lachen??

Het laat zien hoe je zelf ook bent . Had Esther dan toch gelijk???

• Gonnie

Ja over het algemeen genomen moet ik vaak lachen om de reactie's van Kwint ,het heeft vaak betrekking op waar hij reageert en vaak gevat of geestig.We hadden toch over hondenfokken …..en daar gaf hij reactie op en ja wel op jou.

En wat mijzelf aangaat ja ik ben zoals die hondenfokmevrouw schrijft, een oude heks. Dus pas op……

• ruud

¥ Lotje ­­¥ schreef:

>

> Hoi Ruud

>

> De gemeente is de kerk van alle tijden.

> *********************************************

> Misschien dat het mooier kan zijn als het anders om zou zijn

>

> De kerk is de gemeente van alle tijden ;) voor iedereen

> ……..

> Wat vind je daarvan??

Dat “ voor iedereen ” spreekt mij wel het meest aan Lotje.

Zeker als dat ook voor Carl geldt ondanks dat hij naar eigen zeggen niet ijdel wandelt.

• Douce

Job 40:4 en Psalm 26 spreken wel donderse taal..;) Om over Openbaringen maar te zwijgen. Van vroeger uit, weet ik niet beter of de donder is de stem van God. De toornige God wel te verstaan.

Gr. Douce