Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

citaat

• Gonnie

Ik durf het niet te zeggen maar ik begrijp het wel geloof ik, want inderdaad in deze harteloze wereld is wel de religie dat mensen troost en een houvast geven.

En de ziel van van een zieleloze wereld.

Dat laatste begrijp ik niet zo goed.:?

• CU.

Gonnie schreef:

>

> Ik durf het niet te zeggen maar ik begrijp het wel geloof ik,

> want inderdaad in deze harteloze wereld is wel de religie dat

> mensen troost en een houvast geven.

>

Ik zie het anders.

Volgens mij is het juist de religie die scheiding in de wereld brengt, daardoor oa strijd en oorlog waar veel ellende uit voortkomt. En dan moeten de getroffenen weer moed putten uit de veroorzakers van die strijd en ellende?

Met groet, CU.

• Gonnie

Maar toch zijn er mensen die wel troost vinden in hun geloof, daar verbaas ik mij vaak over dat zij ondanks hun grote verdriet door dat zij een geliefde door de dood zijn verloren toch troost vinden in hun geloof.

Maar inderdaad het wordt wel waanzinnig als men elkaars geloof gaan betwisten.

Gr.Gonnie.

• Ferry

Het gaat om de betekenis van het citaat dat door de hondenfokmevrouw geplaatst is. Het wordt vaak uitgelegd als een schimpscheut op de religie, terwijl Marx nu juist bedoelde dat religie (tijdelijke, dat wel) troost geeft aan de armen. Opium VAN het volk, niet (zoals vaak geciteerd wordt) opium VOOR het volk. Dat CU het niet met Marx eens is mag natuurlijk, maar de hondenfokmevrouw heeft in haar grote haast om vooral íets te plaatsen gewoon een verkeerd citaat neergekwakt.

• ¥ Lotje ­­¥

hondenfok mevrouw . begrijp ik niet . leg uit …….volgens mij heb je de verkeerde voor .

• ¥ Lotje ­­¥

Hoe ik dat zelf leest is::

Thuiskomst…….. maar als je het niet begrijp………… moeilijker

• ¥ Lotje ­­¥

Deze is voor Bertus ( Don Diego)

Alleen de woorden tellen. De rest is ge l ul."

bron: Eugène Ionesco

• ¥ Lotje ­­¥

nou????????? ik wacht .

• Gonnie

Lotje, Ferry heeft niet de verkeerde voor,hij had het heel goed.

• ¥ Lotje ­­¥

Dan snap ik hondenfokvrouw niet .

Ten eerste ik fok geen honden . Ten tweede als het een scheld naam is , is het heel mooi ( wat natuurlijk niet is )) als iemand in de kerk een preek moet voorlezen . En buiten de kerk mensen uitscheld . Maar ik wacht op Ferry of dat tie het eens uitlegt dan .