Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

citaat

• PS

Wat heb je thuis staan? De MEW? Of de MEGA? :) \

PS

:)

• PS

“Wilt gij hoog klimmen, zo gebruik uw eigen benen! Laat u niet naar boven dragen, zet u niet op een andermans rug of een andermans hoofd.”

Friedrich Nietzsche

Duits dichter en filosoof (1844-1900)

• PS

“Hoe beter ik bepaalde dames leer kennen, hoe beter ik de fascinatie kan begrijpen voor het kerkelijk celibaat.”

Giulio Andreotti

Italiaans politicus (1919-)

• PS

Nog een:

“Neem u in acht voor degenen, die uw scherts niet begrijpen; zij begrijpen uw ernst stellig nog minder.”

Baer-Oberdorf

Duits schrijver (1870-1940)

• Douce

Eén van de mooiste uitspraken ooit!

Ik heb deze vaak gebruikt…..kun je nagaan hoever de menselijke kennis/intuïtie rijkt….;)

Douce*D

• Douce

rijkt = reikt

• Dorine

Ik refereerde aan het verhaal van Elia.

Maar ik ken natuurlijk ook verzen zat waarin mensen meenden God te horen in de donder.

Dat betekent echter niet dat ik denk dat God thuiskomt in zijn kerk op het moment dat de bliksemafleider geraakt wordt.

Wel op het moment dat de gemeenschap daar bij elkaar komt.

Daarom vind ik de uitspraak van ruud ook zo treffend.

Vrede en alle goeds,

Dorine

• Douce

Natuurlijk, en je weet ook dat ik dat weet en bedoel……………..Alleen ging ik even ruim door de bocht met hen die dat NIET in de gaten hebben………..dat is ook wel eens leuk, om iemands verborgen kwaliteiten, zo die er zijn, aanboren.

Douce*D

• carl

Ja dat hebben mensen gedaan, Lot. En dat doen ze wel vaker! :D

je broer

carl

• Ferry

Nou nee… en jij ook niet, vermoed ik zo maar. Een uiterst behulpzaam boekje vond en vind ik altijd Selected Writings of Karl Marx, met inleiding en notities van Lawrence H. Simon. En Mehring, niet te vergeten.