Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wanneer en hoe worden mensen bekeerd

• Verbaasd

Daarover spreken wij, niet op een manier die ons door menselijke wijsheid is geleerd, maar zoals de Geest het ons leert: wij verklaren het geestelijke met het geestelijke. Een mens die de Geest niet bezit, aanvaardt niet wat van de Geest van God komt, want voor hem is het dwaasheid. Hij kan het ook niet begrijpen, omdat het geestelijk moet worden beoordeeld. Maar een mens die de Geest wel bezit, kan alles beoordelen, en zelf wordt hij door niemand beoordeeld.

Geestelijk is niet christelijk volgens Steven.

Laat de Geest ons nou leren dat wij het geestelijke met het geestelijke verklaren.(zie hierboven)

Er staan zoveel geestelijke dingen in de bijbel. Maar dat is niet christelijk, dus de bijbel is voor Steven ook niet christelijk.

Weten we dat ook weer.

Gr. Majorie

• Steven

thomas schreef:

>

> Thomas:´´Dat hetgeen Jezus zei, en wat er in de bijbel staat

> wat door de Geest te herkennen en over te praten is..´´

>

> ´Steven; “Door de Geest te kennen en over te praten”.

>

> Dit heet ook wel het Levende Brood delen, waar carl in zijn

> topic het over had; de Geest ontvangen en delen..geven. De

> Gemeente; het Lichaam van Christus..IS de Geest én Zijn

> Vertegenwoordigers………Kinderen Gods..

Van welke Christelijke gemeente maak jij deel uit?

>

> Wie ben jij, dat je dit continu tegenwerkt?

>

> Als je dit wat ik schreef, al niet simpel nog een keer kan

> opschrijven, en je daaraan vast weer een veroordeling

> plaatst, dan ben je bewust als een idioot de ander in je

> eigen slijk aan het trekken.

De ander in mijn eigen slijk? We hebben allemaal gezondigd en ontberen de nabijheid van God. Maar…. het vervolg werk jij juist tegen blijkt uit je on Bijbelse uitspraken.

>

> En God mag weten waar dat slijk vandaan komt.

Dat weten wij ook dankzij Zijn Woord. We zijn allemaal zondaren die verlossing nodig hebben. Jezus Christus is die weg, de waarheid en het leven!

<><

• Steven

Verbaasd schreef:

>

> Daarover spreken wij, niet op een manier die ons door

> menselijke wijsheid is geleerd, maar zoals de Geest het ons

> leert: wij verklaren het geestelijke met het geestelijke.

> Een mens die de Geest niet bezit, aanvaardt niet wat van

> de Geest van God komt, want voor hem is het dwaasheid. Hij

> kan het ook niet begrijpen, omdat het geestelijk moet worden

> beoordeeld. Maar een mens die de Geest wel bezit, kan

> alles beoordelen, en zelf wordt hij door niemand beoordeeld.

>

>

> Geestelijk is niet christelijk volgens Steven.

>

> Laat de Geest ons nou leren dat wij het geestelijke met het

> geestelijke verklaren.(zie hierboven)

> Er staan zoveel geestelijke dingen in de bijbel. Maar dat is

> niet christelijk, dus de bijbel is voor Steven ook niet

> christelijk.

> Weten we dat ook weer.

>

> Gr. Majorie

Lev 19:31

Raadpleeg geen geesten en schimmen van doden. Wie zich tot hen wendt, verontreinigt zichzelf. Ik ben de HEER, jullie God.

Jesaja 8:17-29, Jesaja 8:17-29, Jesaja 8:17-29, Jesaja 8:17-29, Jesaja 8:17-29

Ik stel mijn vertrouwen in de HEER, hoewel hij zich voor het volk van Jakob verborgen houdt; ik heb mijn hoop op hem gevestigd. Ik ben, met de kinderen die de HEER mij heeft gegeven, een teken voor Israël, een zinnebeeld van de HEER van de hemelse machten, die op de Sion woont.

Wanneer men jullie vraagt om de geesten van doden te raadplegen en naar fluisterende en mompelende waarzeggers te luisteren – elk volk raadpleegt toch zijn goden en vraagt de doden toch om raad voor de levenden? –, ga dan alleen af op dit onderricht, op mijn getuigenis. Spreek uitsluitend volgens deze woorden, waartegen geen bezwering bestand is. Ik stel mijn vertrouwen in de HEER, hoewel hij zich voor het volk van Jakob verborgen houdt; ik heb mijn hoop op hem gevestigd. Ik ben, met de kinderen die de HEER mij heeft gegeven, een teken voor Israël, een zinnebeeld van de HEER van de hemelse machten, die op de Sion woont.

Wanneer men jullie vraagt om de geesten van doden te raadplegen en naar fluisterende en mompelende waarzeggers te luisteren – elk volk raadpleegt toch zijn goden en vraagt de doden toch om raad voor de levenden? –, ga dan alleen af op dit onderricht, op mijn getuigenis. Spreek uitsluitend volgens deze woorden, waartegen geen bezwering bestand is. Ik stel mijn vertrouwen in de HEER, hoewel hij zich voor het volk van Jakob verborgen houdt; ik heb mijn hoop op hem gevestigd. Ik ben, met de kinderen die de HEER mij heeft gegeven, een teken voor Israël, een zinnebeeld van de HEER van de hemelse machten, die op de Sion woont.

Wanneer men jullie vraagt om de geesten van doden te raadplegen en naar fluisterende en mompelende waarzeggers te luisteren – elk volk raadpleegt toch zijn goden en vraagt de doden toch om raad voor de levenden? –, ga dan alleen af op dit onderricht, op mijn getuigenis. Spreek uitsluitend volgens deze woorden, waartegen geen bezwering bestand is.

<><

• thomas

De

Van welke Christelijke gemeente maak jij deel uit?

De

En Kinderen Gods zijn Hen, die in het Zoonschap van God geloven, de Zoon, omdat door de Zoon( in de mens) het Woord gesproken wordt…en het Woord is Geest.

Maar dit zal te moeilijk zijn voor je, waarschijnlijk onbegrijpelijk..

en dus onchristelijk..om het alvast maar even in te vullen voor je.

• Steven

Jenny schreef:

>

> Kijk en dat is nu precies wat er mis is met jou.

Wat is er mis met jezelf?

> Jij hebt geen eigen mening, je wilt bij een groep horen en

> precies zo zijn want anders weet je het niet meer.

Hoe kom je daarbij?

> Je snapt het niet en dan is het ook meteen zweverig en new-age.

Ik snap die new-age teksten wel, het is niet Bijbels en heeft met de Chrsitelijke leer niets te maken.

> Ik snap de Bijbel niet, ik snap heeeel veel van wat Baldu of

> Thomas schrijven ook niet.

Maar je snapt wel wat ik niet snap..:?

> Maar ik kan bij hun wel de liefde tussen de regels door lezen.

> Bij jou lees ik niets, ja hoogmoed en zoals je weet is daar

> een spreekwoord over.

Je leest niets en hoogmoed.. wat een takkehekel heb ik aan die wereldse stemmen die zeggen dat je niet goed genoeg bent. En dan durf je het over liefde te hebben.. bah!

<><

• CU.

Tsjonge zeg, geef je daar zomaar toe dat hetgeen ik schrijf heel herkenbaar voor je is.

Overigens, je reaktie slaat nergens op.

Was jij niet gedoopt in een soort sloot met je voeten in het Amsterdamse slijk? En? Glibberde die troep lekker tussen je tenen door?

met groet, CU.

• Gonnie

Welgemeende raad en adviezen naar jou toe dat is parelen naar de zwijnen gooien.:(

• thomas

Over hoogmoed gesproken; hoe hoog is de toren van waar dit geluid gegeven wordt:

´´.. wat een takkehekel heb ik aan die wereldse stemmen die zeggen dat je niet goed genoeg bent. En dan durf je het over liefde te hebben.. bah!´´

<><

• Steven

thomas schreef:

>

> De

> > Gemeente; het Lichaam van Christus..IS de Geest én Zijn

> > Vertegenwoordigers………Kinderen Gods..

>

>

> Van welke Christelijke gemeente maak jij deel uit?

>

>

> De

> > Gemeente; het Lichaam van Christus..IS de Geest én Zijn

> > Vertegenwoordigers………Kinderen Gods..

>

> En Kinderen Gods zijn Hen, die in het Zoonschap van God

> geloven, de Zoon, omdat door de Zoon( in de mens) het Woord

> gesproken wordt…en het Woord is Geest.

>

> Maar dit zal te moeilijk zijn voor je, waarschijnlijk

> onbegrijpelijk..

>

> en dus onchristelijk..om het alvast maar even in te vullen

> voor je.

De bijbel spreekt over de ene gemeente (in het enkelvoud) en over de vele gemeenten (in het meervoud) zoals Jeruzalem, Efeze, Rome, Smyrna, Pergamum, Tyatira, Sardes, Filadelfia, Laodicea, Filippi, Thessalonici, Antiochië, Kenchreeën, Korinte, Macedonië, Achaje.

Mijn gemeente (uit de vele gemeenten) is in Amsterdam en mijn vraag aan jou was over jouw gemeente. Simpel toch?

Er staat dat je samenkomsten niet mag verzuimen (Heb 10:25) dus hoe lees je dat als je geen gemeente hebt?

<><

• CU.

Nooit verzuimen om naar het kleine clubhuis te gaan waar maar één lid in kan. ik hoef zelfs niet voor het zingen het clubhuis uit.

Over de roots van jou Zolder 50 hebben we het al gehad. Het mistige ontstaan daarvan heb je ontkent, terwijl het gewoon zwart op wit staat. En dat ontkennen is heel kenmerkend voor je.

Enige tijd geleden had je het over je sympatie voor de Emergin Church (?) waar je jezelf ook al niet in verdiept had.

Ach, weet jij veel. Nee dus.

met groet, CU.