Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wanneer en hoe worden mensen bekeerd

• Jenny

Hoezo gevaarlijk?

Heb jij geen vertrouwen?

• thomas

Voor de goede orde; steven haalt New Age erbij.

Wat Baldu en ik schrijven heeft niets met New Age te maken, maar steven onderscheidt door onwetendheid het verschil niet.

• Steven

“Door de Geest te kennen en over te praten”.

Kan je ook gewone taal gebruiken en die wollige new-age brei achterwege laten. Er is geen christen die zo praat.

<><

• thomas

Vals segment..

• Jenny

Dat had ik al door hoor Thomas.

Maar zodra Gods woord anders om/ge/schreven wordt dan de gebruikelijke letter, dan vindt Steven het meteen iets anders en zal het wel new-age zijn.

Maar goed, het is niet anders met Steven.

• Jenny

Kijk en dat is nu precies wat er mis is met jou.

Jij hebt geen eigen mening, je wilt bij een groep horen en precies zo zijn want anders weet je het niet meer.

Je snapt het niet en dan is het ook meteen zweverig en new-age.

Ik snap de Bijbel niet, ik snap heeeel veel van wat Baldu of Thomas schrijven ook niet.

Maar ik kan bij hun wel de liefde tussen de regels door lezen.

Bij jou lees ik niets, ja hoogmoed en zoals je weet is daar een spreekwoord over.

• thomas

Thomas:´´Dat hetgeen Jezus zei, en wat er in de bijbel staat wat door de Geest te herkennen en over te praten is..´´

´Steven; “Door de Geest te kennen en over te praten”.

Dit heet ook wel het Levende Brood delen, waar carl in zijn topic het over had; de Geest ontvangen en delen..geven. De Gemeente; het Lichaam van Christus..IS de Geest én Zijn Vertegenwoordigers………Kinderen Gods..

Wie ben jij, dat je dit continu tegenwerkt?

Als je dit wat ik schreef, al niet simpel nog een keer kan opschrijven, en je daaraan vast weer een veroordeling plaatst, dan ben je bewust als een idioot de ander in je eigen slijk aan het trekken.

En God mag weten waar dat slijk vandaan komt.

• Gonnie

Jij slaat de spijker precies op zijn kop.

Ik hoop dat Steven dit voor zijn bestwil op pikt,en eens iets van een ander aan neemt.

Gr.Gonnie.;)

• Jenny

Dat doet ie niet Gonnie en dat moet ie ook voor zichzelf weten.

Niemand hoeft van mij iets aan te nemen.

Alleen is het jammer voor hem dat misschien zijn streven wel juist is, maar hij door zijn gedrag het doel voorbij schiet.

Ik neem aan dat hij de mensen hier en elders de mooie kanten van de Bijbel en God wil laten kennen.

Op deze manier werkt dat niet, in iedergeval niet voor mij.

Dwingen lukt alleen bij mensen zonder eigen wil en eigenwaarde en dan nog heb je kans dat die mensen op een gegeven moment af haken.

Meer omdat ze er achter komen dat ze zich er niet beter door gaan voelen en dat heeft vaak te maken met de verwachtingen die ze er van hebben.

• Verbaasd

Steven schreef:

>

> Wel jammer dat je het kindje Jezus

> met het badwater weggooit..

Jij doet niet anders, alleen zie je dat zelf niet.

Gr. Majorie