Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wanneer en hoe worden mensen bekeerd

• thomas

Er zijn een aantal mensen, met wie ik over Christus, de Geest, God en Zijn Dienaren spreek, over Waarheid en Liefde, over geven en ontvangen, over struikelen en weer opstaan, over het Plan van God met de mensheid, over het NU, over de ziel, en over de vele hart-zaken, geestes-zaken alles wat met het gaan van de Weg tot Verlossing te maken heeft.

En die ik regelmatig zie..en in Wie God aanwezig is doordat de woorden die geschreven worden en gezegd de Waarheid in zich hebben.

Dat samenzijn en het Levende Brood delen, waarmee men dan gevoed wordt en de ´´inwendige mens versterkt´´ geeft zeker die Vibratie waarmee ´Het Lichaam van Christus´ en ´Deelgenoot´ aan Dat lichaam begrepen wordt. Niet door zang of door samen bidden, maar door de Geest van God.

Eigenlijk doe ik hier niet anders…o ja, en over de bijbel ook en zijn inhoud, voordat je mij daar aan herinnert.

En jij?

Praat jij hier wel eens over op bijvoorbeeld een discussiebord, maar dan in samenspraak zeg maar..in een soort van gesprek met elkaar..

een delen..

• Steven

Ik vraag bij welke gemeente je zit en je hebt het over vibratie:?

<><

• thomas

Ja..is de Geest een plank of een boek dan?

Wat doet een gemeente, anders dan de Geest delen?

Althans, een gemeente van Christenen die de Geest hebben.

• Steven

thomas schreef:

>

>

> Ja..is de Geest een plank of een boek dan?

?

>

> Wat doet een gemeente, anders dan de Geest delen?

?

>

> Althans, een gemeente van Christenen die de Geest hebben.

Zijn er gemeentes van Christus die de heilige Geest niet hebben? Ondertussen ontwijk je de vraag bij welke gemeente je hoort.

<><

• Elia

Steven schreef:

>

> thomas schreef:

> >

> >

> > Ja..is de Geest een plank of een boek dan?

>

> ?

>

>

> >

> > Wat doet een gemeente, anders dan de Geest delen?

>

> ?

Haha! dat vraagtekens zo leuk kunnen zijn, wist ik nog niet.

>

>

> >

> > Althans, een gemeente van Christenen die de Geest hebben.

>

> Zijn er gemeentes van Christus die de heilige Geest niet

> hebben? Ondertussen ontwijk je de vraag bij welke gemeente je

> hoort.

>

> <><

• thomas

Wil je een naam?

Ik heb geen naam voor de wisselende lokatie van het samenkomen van mensen, die de Liefde van God willen delen, dan gemeente.

Amsterdam..klinkt dat mooi? Zijn we samengekomen.

Antwerpen dan..Rotterdam..ben ik ook geweest..Haarlem..Belgie…Limburg..zijn we samengekomen..als gemeente in Christus.

Als jij beweert samen te komen in een gemeente van Christus, dan zou ik graag eens een reaktie van je willen lezen, waaruit blijkt dat je dit werkelijk begrijpt..want dat doe je niet.

Begrijp je hoe een gemeente van Christus werkelijk een gemeente van Christus is, dan zou je niet zo reageren als je gewoon bent te doen, want die reacties zijn een tegendeel van wat een deelnemer aan de gemeente van Christus zou schrijven.

Daarom mijn vraag aan jou; Ben jij een Christen? Als jij zegt Christus gevonden te hebben, is Hij dan werkzaam in je, of is dat iemand buiten je?

• Steven

thomas schreef:

> Begrijp je hoe een gemeente van Christus werkelijk een

> gemeente van Christus is, dan zou je niet zo reageren als je

> gewoon bent te doen, want die reacties zijn een tegendeel van

> wat een deelnemer aan de gemeente van Christus zou schrijven.

Je zit niet bij een kerk maar hebt wel het hoogste woord over hoe je moet reageren als je daarbij zit..

>

> Daarom mijn vraag aan jou; Ben jij een Christen? Als jij zegt

> Christus gevonden te hebben, is Hij dan werkzaam in je, of is

> dat iemand buiten je?

God is Geest en jij weet niet waar je het over hebt.. Waarom durf je niet gewoon te zeggen dat je geen gemeente in Christus hebt?

<><

• thomas

Ook Baldu schrijft over Christus in zijn prachtige smenvatting, maar je hakt steeds alles aan flinters..

´´

We kunnen kiezen waarop wij onze aandacht focussen, op God, die maakt dat onze harten week worden, waardoor het Licht toegang krijgt tot de kern van ons wezen, of op dat wat Hij toelaat er te zijn in goed en kwaad.

Ik verkies het momenteel graag om hart, ziel en verstand te richten op Hem, die schenkt en neemt, want Hij is het die bewerkstelligt dat al deze dingen zijn zoals ze zijn, zonder acht te slaan op wat de mens verkiest.

Hij is het ook, die door ons heen werkt, als de Gever en de ontvanger, indien wij ons tot Hem richten, door onze naaste te zien als dat kind dat wacht op Liefde en Mededogen.

Hij is het daarom ook, die ervoor zorgdraagt dat het onbezoedelde, dat diep in de harten rust, en wacht, bevrucht wordt door de Geest, opdat de Zoon in ons geboren worden mag, die de Omkering een Levend feit maakt.

Dan is zelfs de tong de kracht en de bereidheid verloren, ook maar iemand te kwetsen, te oordelen, en te vervolgen om wie hij/zij is.

Dat wat dan gesproken wordt, zal de Weg aanduiden, die in Christus werkelijkheid IS en Leven geeft.´´

• thomas

Ik heb ruimschoots voldaan aan al je vragen.

Nu jij nog, al is het er maar ééntje..

• Steven

thomas schreef:

>

>

> Ook Baldu schrijft over Christus in zijn prachtige

> smenvatting, maar je hakt steeds alles aan flinters..

hahahahahahahahaha das een new-age grapje zeker..

<><