Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Het oordeel over de beruchte hoer: Deel 2

  • keessie

    Ja Johanan de club van Brooklyn heeft de waarheid in pacht en ze kunnen keessie niet vangen, waarom willen jullie zoveel mensen vangen dat vroeg ik die dame ook die hier laatst aan de deur was, want jullie motto is toch als je niet tot onze club behoort zul je het erfdeel niet erven wat dus inhoudt dat als je dood gaat vergeten wordt, m.a.w. dat je noch in de hemel of hel komt je bent er dan gewoon niet meer en je bemerkt dat dan zelf ook niet.

    Dus wat is het probleem Johanan?

  • Sietse 45

    Als je bij die club hoort in een wurggreep zit.

  • Johanan

    Er is geen probleem Keessie,mensen mogen kiezen.

    Voorbeeld,Jehovah zegt tegen jouw…Keessie ik leg je het leven en de dood voor,maar beste jongen

    als ik jouw was zou ik het leven kiezen,door mij te dienen en als je dat doe,dan bepaal Ik hoe ik gediend wil worden.

    Keessie,allemaal leuk Jehovah…. maarniks maar Keessie einde discussie.

    Hij zegt eigenlijk…Keessie 'Dit is de weg wandel daar op,,ga niet links en niet rechts.

    Dus nog maals er is geen probleem,je leeft voor eeuwig of het is einde verhaal.

    Johanan.

  • keessie

    Oke dat zei ik tegen die dame ook, als het einde verhaal is heeft men er toch ook geen erg in, snap je waar ik heen wil Johanan?

    Dus wat maakt het feitelijk uit dan, in mijn optiek volgens de zienswijze van jullie club helemaal niets.

  • Malakh

    dag LiaDonkers,

    Volgens JG is Babylon De Grote waarvan sprake in Openbaring het bolwerk van religie, met name het christendom. Oorspronkelijk door Russell werd enkel aangenomen dat het ging om de Rooms Katholieke Godsdienst, hij dacht zelfs dat Luther één van de boodschappers was, uiteindelijk hebben ze dat later bijgesteld naar het gehele vooral dan het Christendom.

    Zoals Sietse al schreef zou het dan ook niet verwonderlijk zijn dat Johanan zich voelt leven binnenin Babylon De Grote, zonder er deel van te zijn. Een beetje zoals Daniel en zijn vrienden ten tijde van het letterlijke Babylon.

  • Malakh

    Er is anders genoeg bewijsmateriaal geweest. Vraag er anders eens naar bij je ouderlingen, er is in de tijd een brief gecirculeerd hoe de ouderlingen dit moesten uitleggen aan hun leden.

  • Johanan

    Het is de zienswijze van de bijbel,de bijbel is door God geinspireerd…dus is het

    de zienswijze van Jehovan God.

    Nogmaals de keus is aan een ieder van ons.

    Johanan.

  • Johanan

    Ook voor jouw,dit soort berichten laten me koud.

    Loop al meer de een halve eeuw mee,en ben nog nooit ergens van

    onder de indruk geweest.

    Heb zelf lang allerlei ambten bekleed dus ben echt niet onwetend.

    Maak me nooi zo druk om dergelijk gezeik.

    Weet/ben er van overtuigd dat het Jehovah's organisatie is,dus laat ik het lekker allemaal aan hem over.

    Mooi toch!

    Johanan.

  • CU

    Johanan Schreef:

    ——————————————————-

    >

    > Heb zelf lang allerlei ambten bekleed dus ben echt

    > niet onwetend.

    > Maak me nooi zo druk om dergelijk gezeik.

    > Weet/ben er van overtuigd dat het Jehovah's

    > organisatie is,dus laat ik het lekker allemaal aan

    > hem over.

    > Mooi toch!

    >

    > Johanan.

    Ja, dat is mooi van je . Zo ben je een echte slaaf. Je hebt je geloof verkocht aan een organisatie.

  • CU

    Oja? Over welke hoer gaat onderstaande? Over de JG.

    Waar uitdrukkelijk staat, dat onze vereniging noch bevelen noch beveelt, noch op een andere manier aangeeft, handelen tegen de militaire bestellingen. Vragen van dat soort worden behandeld noch door onze gemeenten, noch in de Society gepubliceerde literatuur. We doen helemaal niet bezig houden met zulke vragen. Wij zien onze business te zijn uitsluitend die van het renderen van een getuige van Jehovah God en de bijbelse waarheid te verkondigen aan alle volkeren. Honderden van onze leden en geloofsgenoten hebben uitgevoerd hun militaire plicht en dat blijven doen.

    We hebben op verondersteld geen tijd en op geen enkel moment verplicht dit te doen, om de prestaties van militaire dienst te bekijken, zoals vastgesteld door uw statuten, als een vergrijp tegen de principes en ambities van de vereniging van Jehovah's Getuigen. Wij bidden al onze leden en geloofsgenoten, in de verkondiging van de boodschap van Gods Koninkrijk (Mattheüs 24:14), strikt beperken zich tot de verkondiging van de Bijbelse waarheid, en altijd om te voorkomen dat de grond voor misverstand, en zeker nooit te kunnen worden opgevat als het aanbieden van iedere ophitsing tot insubordinatie tegen militaire orders.

    Zwitserse Associatie van Jehovah's Getuigen

    Voorzitter: Volw. Gammenthaler Secretaris: D. Wiedenmann

    Berne, 15 september 1943. "