Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De kinderen van Amalek

  • Anna Lieze

    Ik zou dat jammer vinden want de Bijbel heeft toch antwoord op alle vragen ? Maar goed, jij bent niet alwetend en ik zal er genoegen mee moeten nemen

  • theo

    Neen, de bijbel heeft niet antwoord op alle vragen.

  • Marjorie

    Ok. Dank je.

  • Marjorie

    Goed zo! (tu)

  • theo

    1) Zit iedereen nu met verkrampte vingers van verbazing?

    2) Wie zwijgt stemt toe?

    3) Onderwerp niet boeiend genoeg ?

  • Frederik D

    Ik wacht af.

    Maar jij zegt dus dat dergelijke passages niet door God zijn geïnspireerd maar het gevolg zijn van de menselijke wensdromen van nogal kwaadaardige bijbelschrijvers?

    Dus jij neemt alleen die passages serieus “waarmee je iets kan”? Ik vind dit te subjectief.

    Waarom zie je de Bergrede niet als menselijk, al te menselijk?

    Zo, nu ben jij weer aan zet.

  • theo

    Als het om het juiste geloof gaat dan vliegen de bijbelteksten en de verwijten over en weer.

    Als het moeilijk wordt………als er vragen worden gesteld over moeilijk uit te leggen bijbeldelen als “”gewoon“” bijbelonderzoek dan………..blijft het stil………………

    Maar goed, ik wacht opnieuw een kleine of een grote wijle en als anderen niet willen antwoorden dan zal ik het wel weer proberen.

  • Frederik D

    Ik vind het wrede passages en ik meen dat deze passages net als de meer sympathieke passages betrekking hebben op één en dezelfde God. Onze Lieve Heer is niet zo lief.

  • theo

    Frederik D Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik vind het wrede passages en ik meen dat deze

    > passages net als de meer sympathieke passages

    > betrekking hebben op één en dezelfde God. Onze

    > Lieve Heer is niet zo lief.

    AHA !! Je bent van atheist toch gelovige geworden begrijp ik uit je woorden.

    Hoewel je God niet zo aardig vindt, toch gelovig.

    Dat doet me groot plezier.

    .

  • Frederik D

    Sorry maar ik zie jouw opmerking als een typische opmerking van een gelovige die het even niet meer weet.