Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De kinderen van Amalek

• M*j*r**

Johanan Schreef:

——————————————————-

> De natiën die door Jehovah werden vernietigt

> hadden 400 jr de gelegenheid gehad om zich te

> verbeteren maar deden geen moeite voor.

> Daar door maakte ze zich tot vijanden van Jehovah

> God,en was hij genoodzaakt hen te

> verdelgen,moeilijk te begrijpen,maar hij zal niet

> toelaten dat wie maar ook zijn eeuwige voornemen

> dwarsboomt of tegen werkt,uit eidelijk ruimd hij

> alles op wat dwars blijft liggen.

> Jehovah's maat staven zijn van dien aard dat hij

> niet duld dat onverbetelijke mensen in leven

> blijven,en uit liefde voor zijn gehele schepping

> kan alleen hij de gever van het leven het ook weer

> afpakken.

Vervang ‘ Jehova God ’ voor Hitler of Sadam Hoessein en je hebt de overeenkomst tussen jouw God en die beide heren.

Waar iedereen gruwelt van Hitler en Sadam, want die waren o zo slecht ( wat ook zo is) vinden sommige christenen het van God o zo normaal en terecht.

Deze kromme gedachtengang van sommige christenen kan ik echt niet volgen.

• M*j*r**

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Doe mij een lol en bespaar mij die gruwelijke foto

> of geef duidelijk een waarsschuwing, ik wordt daar

> ziek van.

Ja, afschuwelijk ! Dit soort foto's daar walg ik van. Ik had ook liever een waarschuwing gehad. Dan had ik het bericht niet geopend.

• Frederik D

Ik wacht nog steeds op een uitleg van Theo aangaande de genocide op het volk van Amalek. Een bijbeltekst die wellicht Servische christenen heeft geïnspireerd tot genocide op hun voormalige landgenoten.

• Anna Lieze

Er is nog 1 wachtende voor u

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/16291245/16291391/re-de-kinderen-van-amalek#msg-16291391

• theo

Zelfs dat niet dus.

Inmiddels is er NOG een atheist die met spanning wacht op mijn visie en poging tot uitleg .

Zal ik die dan maar geven?

• theo

Aangezien ik christen ben acht ik naast het OT ook het NT gezaghebbend.

In het NT spreekt Jezus de taal van liefde.

Wie mij gezien heeft die heeft God gezien.

Keer je andere wang toe ..deel met mensen die het minder goed hebben getrofen dan jezelf..heb zelfs je vijanden lief..

Wie mij gezien heeft die heeft de Vader gezien.

Wel..ALS Jezus zegt: Wie mij heeft gezien die heeft de Vader gezien dan lijkt dat nogal tegenstrijdig te zijn in sommige opzichten.

Jezus die oproept tot vergeven van vijanden en God in het OT die oproept tot (volkeren)moord wat nog wel aangevuld kan worden met zaken die lijken in te gaan tegen de stelling: Wie mij heeft gezien die heeft de Vader gezien.

—————————————————-

Dan kunnen we bepaalde conlusies trekken.

1) We begrijpen niks van die God van het OT en Jezus ( of de bijbelschrijvers van het NT) begrepen dat wel zeer goed .

De bijbeldelen waaruit blijkt, of lijkt te blijken ( is dat wel een goede zin??) dat God oproept tot volgens onze maatstaven vreselijke dingen lezen en begrijpen we niet goed.

2) De bijbelschrijvers vanhet OT meenden /geloofden/wisten zeker dat God aan hun kant stond en als ze van horen zeggen van de voorvaderen en moederen hoorden dat er een volk uitgemoord moest worden was dat Gods wil.

Hetzelfde wat ook nu nog wel wordt gedacht: Het is Gods wil dat wij..

——————————–

Dit was een opzetje voor atheisten en medeglovigen, gewoon om over na te denken ..maar nu komen mijn medegelovigen misschien ook wel bovendrijven.

• Anna Lieze

Je hebt je best gedaan maar je kunt mij niet overtuigen.

In het OT staan 2 versen over liefhebben, meer niet.

Gij zult de Here uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand ( liefhebben dus van God en niet van de mensen om je heen )

Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. ( Dat had wel iets uitgediept mogen worden in het OT . De meeste mensen zijn niet lief voor zichzelf en doen maar wat, dus ook voor anderen niet

Jezus was ook niet zo'n lieve jongen, was helemaal niet lief tegen zijn ouders , mepte er op los met een zweep in de tempel en als hij voorlas uit het OT ‘vergat’ hij af en toe een paar woorden. Graan plukken op de sabbat etc.

Als Paulus er niet was geweest dan zaten jullie nu met de gebakken peren want dan was er geen christendom en zat je met de handen in het haar, zo van “ Wat nu ? ”

• theo

Ik denk dat die gebakken peren nu door mijn medechristenen zoals daar zijn Samuel en Boaz en Ellen en Peri zullen worden uitgelegd.

Als za dat aandurven tenminste.

Zo niet dan zal ik morgenavond die gebakken peren wel op moeten peuzelen en weer antwoord moeten geven??

• Anna Lieze

Als het niet te veel moeite is, dan graag :)

• theo

Geen moeite is me teveel.

Neem je ook genoegen …bij doorvragen…dat ik met de mond vol tanden sta en geen antwoord meer kan geven?