Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De kinderen van Amalek

  • theo

    Ik zal mijn woord houden.

    Echter ik hoop wel dat jouw evangelistEN eerst een euro in dit zakje zullen werpen.

  • Johanan

    Als je Jehovah zou kennen zou je nooit de vraag stellen dat kinderen,meisjes ,werden verkracht om dat ze nog maagd waren.

    Jehovah had de Israëlieten geboden de steden van zeven volken in het land Kanaän met de grond gelijk te maken en al hun inwoners te doden Deuteronomium 20:15-18.

    In het geval van andere volken waren de enige mogelijke volwassen overlevenden gevangengenomen maagden Numeri 31:17, 18; Deuteronomium 20:14.

    Een Israëlitische man kon met zo’n vrouw trouwen,maar als het meisje nog te jong was moest hij wachten tot de huwbare leeftijd, maar alleen als ze bepaalde stappen deed.

    Over de stappen die ze moest nemen, zegt de bijbel: Zij moet nu haar hoofd kaalscheren en haar nagels verzorgen, en de mantel van haar gevangenschap van zich afleggen en in uw huis wonen en gedurende een volle maanmaand haar vader en haar moeder bewenen; en daarna dient gij betrekkingen met haar te hebben, en gij moet haar als uw bruid in bezit nemen, en zij moet uw vrouw worden Deuteronomium 21:12, 13.

    Maar verkrachten was er niet bij,Vrouwen van de vijand mochten niet worden verkracht, want dat zou hoererij zijn.

    Johanan.

  • Anna Lieze

    Meer dan een aalmoes zal het niet worden

  • Anna Lieze

    Er werden wel vrouwen verkracht, het was alleen pech voor een vrouw als ze niet om hulp kon roepen omdat bijvoorbeeld o.a een hand voor haar mond werd gehouden om schreeuwen te voorkomen .

    deut 22

    23 Als iemand in de stad een meisje ontmoet dat al uitgehuwelijkt is, en gemeenschap met haar heeft, 24 dan moet u hen allebei mee de stad uit nemen en hen stenigen tot de dood erop volgt. Want het meisje heeft nagelaten om hulp te roepen, en de man heeft zich vergrepen aan de bruid van een ander

  • Anna Lieze

    Jij vroeg mij onlangs om inhoudelijk op jouw topic in te gaan en ik zou graag willen dat je dat bij mij ook zou doen, dus : God is Liefde … Vertel het maar aan de hand van de verzen die ik plaatste/

  • Anna Lieze

    Johanan Schreef:

    ——————————————————-

    > Maar verkrachten was er niet bij,Vrouwen van de

    > vijand mochten niet worden verkracht, want dat zou

    > hoererij zijn.

    >

    > Johanan.

    Deut 22

    25 Maar als het meisje in het open veld wordt belaagd ( lees/cq interpreteer : verkracht ) en de man heeft dan gemeenschap met haar, dan verdient alleen de man de doodstraf 26 en gaat het meisje vrijuit, want zij heeft niets gedaan waarvoor ze ter dood gebracht zou moeten worden. Het geval is vergelijkbaar met moord met voorbedachten rade:

  • Gonnie

    Ja ja die toekomstige vrouw had niets in te brengen want alles moest onder dwang, zo als jij het beschrijft.

    Zij moest van alles.:S

    Enig in breng over haar eigen leven konden die vrouwen van jongs af aan wel vergeten.

    Barbaars anders niet, en dat noemen zij dan dat God liefde is. Nee enkel macht misbruik.

  • Gonnie

    Doe mij een lol en bespaar mij die gruwelijke foto of geef duidelijk een waarsschuwing, ik wordt daar ziek van.

  • Anna Lieze

    Ik had het ook liever niet gezien

  • Gonnie

    Ik zal maar niet zeggen wat ik die drie wens, nu ik zeg het wel, De Hel.