Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De kinderen van Amalek

  • Anna Lieze

    God is liefde!' Het is de favoriete slagzin van bijna iedere evangelist. Iedere keer als ik deze kreet hoor flitsen vele bijbelse taferelen aan mijn netvlies voorbij, en er zijn enkele bijbelteksten die bijzonder interessant zijn om in deze context eens nader te beschouwen.

    Deuteronomium 21:10 Wanneer gij zult uitgetogen zijn tot den strijd tegen uw vijanden………….. en gij onder de gevangenen zult zien een vrouw, schoon van gedaante, en gij lust tot haar gekregen zult hebben, dat gij ze u ter vrouwe neemt……… daarna zult gij tot haar ingaan, en haar man zijn, en zij zal u ter vrouwe zijn. En het zal geschieden, indien gij geen behagen in haar hebt, dat gij haar zult laten gaan naar haar begeerte; doch gij zult haar geenszins voor geld verkopen, gij zult met haar geen gewin drijven, daarom dat gij haar vernederd hebt.

    Numeri 31:17 'Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft. Doch al de kinderen van vrouwelijk geslacht, die de bijligging des mans niet bekend hebben, laat voor ulieden leven.’

    1 Samuel 15:3 ‘Ga nu heen, en sla Amalek, en verban alles, wat hij heeft, en verschoon hem niet; maar dood van den man af tot de vrouw toe, van de kinderen tot de zuigelingen, van de ossen tot de schapen, van de kemelen tot de ezelen toe.’

    Ik heb mij vaak afgevraagd hoe het moet zijn geweest voor die heidenen om altijd maar te worden uitgeroeid; hoe het moet zijn geweest voor de kleine kindertjes, de moeders, de grootvaders, om geslacht te worden in opdracht van God; hoe het moet zijn geweest voor de jonge meisjes om, met de volledige instemming van de Almachtige, te worden verkracht door de mannen die schuldig zijn aan de moord op al hun gezinsleden. En ik zou graag van de evangelisten willen weten hoe het één en ander zich verhoudt tot ‘God is liefde!’

    http://www.freethinker.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=151&Itemid=28

  • Frederik D

    En dan al die stenigingen voor een klein misstapje. Zelfs Jezus werd hiervan het slachtoffer. Goed, hij werd niet gestenigd maar wel gekruisigd en dat vanwege een beetje liberale uitleg van het OT. Arme Jezus. Van mij had hij oud mogen worden en vreedzaam in zijn slaap mogen overlijden.

  • CU

    Chris Schreef:

    ——————————————————-

    > God is liefde!'

    de rest heb ik maar weggehaald.

    sorry mensen, en sorry Chris.

  • Anna Lieze

    Steniging voor het uitspreken van de naam van God is ook wel apart, hoe weet Hij dan dat je Hem roept ?

    Kijk naar de gedramatiseerde documentaire

    https://www.youtube.com/watch?v=MIaORknS1Dk

  • theo

    Ik wil pogingen ondernemen om antwoord te geven.

    Evenwel vroeg je aan evangelisten een antwoord en die wil ik eerst de kans geven.

    Nou ben ik ook wel een evangelist maar vast niet op de manier zoals jij dat voor ogen hebt.

  • Anna Lieze

    Jammer, ik ken hier verder maar 1 evangelist maar die neem ik niet serieus en die reageert uit angst nooit op mijn berichten.

  • theo

    Ik kom wel met een uitleg hoor maar je verwacht toch een uitleg van evangelisten ( meervoud) en niet alleen van mij?

  • Anna Lieze

    Ik verwacht dat er weinig tot geen uitleg op komt

  • theo

    Dan wachten jij en ik dat een dagje af en als niemand anders durft dan zal ik een poging wagen.

  • Anna Lieze

    Ik hou me aanbevolen .