Maar alle gekken op een stokje ik wil wel dat je blijft Johanan en dat geldt ook voor Theo, ook al is jullie manier van lezen anders toch wil ik dat jullie blijven dat wilde ik toch even mede delen voor het slapen gaan.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlZo staat het er in de NW
Het uur komt waarin allen die in de herinneringsgraven zijn, zijn Jezus’ stem zullen horen en te voorschijn zullen komen;…Johannes 5:28 .
Jezus Christus doet hier dus de belofte dat allen die in Jehovah’s herinnering zijn, een opstanding zullen krijgen. In de bijbel staat duidelijk dat de ziel sterft en dat de remedie voor de dood de opstanding is. Maar miljarden mensen hebben geleefd en zijn gestorven. Wie van hen bevinden zich in Gods herinnering, in afwachting van de opstanding?
Wat jij aanhaalde weerlegt in zekere zin deze uitspraak,maar daar ga ik nu niet meer op in,er komen nog meer dagen.
Maar ga er maar van op uit dat er zijn die geen opstanding krijgen.
Johanan.
4 En ik zag tronen, en zij zetten zich daarop, en het oordeel werd hun gegeven; en ik zag de zielen van hen, die onthoofd waren om het getuigenis van Jezus en om het woord van God, en die noch het beest noch zijn beeld hadden aangebeden en die het merkteken niet op hun voorhoofd en op hun hand ontvangen hadden; en zij werden weder levend en heersten als koningen met Christus, duizend jaren lang. 5 De overige doden werden niet weder levend, voordat de duizend jaren voleindigd waren.
Dit is de eerste opstanding. 6 Zalig en heilig is hij, die deel heeft aan de eerste opstanding: over hen heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en van Christus zijn en zij zullen met Hem als koningen heersen, die duizend jaren.
Openbaring 20
Het laatste oordeel
11 En ik zag een grote witte troon en Hem, die daarop gezeten was, voor wiens aangezicht de aarde en de hemel vluchtten, en geen plaats werd voor hen gevonden. 12 En ik zag de doden, de groten en de kleinen, staande voor de troon, en er werden boeken geopend. En nog een ander boek werd geopend, het (boek) des levens; en de doden werden geoordeeld op grond van hetgeen in de boeken geschreven stond, naar hun werken. 13 En de zee gaf de doden, die in haar waren, en de dood en het dodenrijk gaven de doden, die in hen waren, en zij werden geoordeeld, een ieder naar zijn werken. 14 En de dood en het dodenrijk werden in de poel des vuurs geworpen. Dat is de tweede dood: de poel des vuurs. 15 En wanneer iemand niet bevonden werd geschreven te zijn in het boek des levens, werd hij geworpen in de poel des vuurs.
Alle doden dus!
Nou sorry dan.
Ik probeer voor zover de tijd me dat toelaat in ieder geval niet de “”moeilijke vragen“” aan mij gericht niet doelbewust te ontwijken.
Behalve bij de Samuelsen die alleen maar bevragen om gewogen te worden en om bij voorbaat te licht worden bevonden.( Is dat wel een goede zin?)
Vraag de nietSamuelsen er maar op na.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?