Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Joh 5:28,29: "Het uur komt.

  • theo

    Ik heb er ook een gevonden: uit 1 Cor. 15.

    20 Maar nu, Christus is opgewekt uit de doden, als eersteling van hen, die ontslapen zijn. 21 Want, dewijl de dood er is door een mens, is ook de opstanding der doden door een mens. 22 Want evenals in Adam allen sterven, zo zullen ook in Christus allen levend gemaakt worden.

  • Johanan

    Ben wel op leeftijd maar nog niet blind.

    Het feit dan je met die vraag komt,en geen woord rept over de topic zelf

    zet bij mij meestal een groot ?

    Johanan.

  • Johanan

    Lees Joh 5 vers 28 nog eens goed.

    Johanan.

  • Anna Lieze

    Je weet het antwoord dus niet en je wuift het maar gewoon weg en probeert het te ontwijken door maar een sneertje te geven.

  • theo

    Dan scheuren we onderstaande tekst ( en talloze andere) moeiteloos uit de bijbel.

    Dan houden we Johannes 5 ; 38 vanzelf over.

    Ik heb er ook een gevonden: uit 1 Cor. 15.

    20 Maar nu, Christus is opgewekt uit de doden, als eersteling van hen, die ontslapen zijn. 21 Want, dewijl de dood er is door een mens, is ook de opstanding der doden door een mens. 22 Want evenals in Adam allen sterven, zo zullen ook in Christus allen levend gemaakt worden.

  • Johanan

    Nee,absoluut niet maar jij vraagt dat niet uit bijbels oogpunt

    maar om gewoon slap te ouwehoeren en daar pas ik voor.

    Er is altijd een antwoord,zoek en gij zult vinden.

    Johanan.

  • CU

    theo Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik heb er ook een gevonden: uit 1 Cor. 15.

    > 20 Maar nu, Christus is opgewekt uit de doden, als

    > eersteling van hen, die ontslapen zijn. 21 Want,

    > dewijl de dood er is door een mens, is ook de

    > opstanding der doden door een mens. 22 Want

    > evenals in Adam allen sterven, zo zullen ook in

    > Christus allen levend gemaakt worden.

    Dat kan niet waar zijn die opwekking van Jezus als eerste.

    2 Kon 13,21

    Terwijl men eens bezig was iemand te begraven, zie, daar zagen zij een bende: toen wierpen zij de man in het graf van Elisa en liepen weg. En toen de man met het gebeente van Elisa in aanraking kwam, werd hij levend, en rees overeind op zijn voeten.

    En dat iemand in Christus levend gemaakt zou worden gaat zeker voor de JG niet op. Mijn halve JG familie die dood zijn heb ik nooit meer gezien.

  • Johanan

    Niet dom lullen theo,wat staat er in dat vers,als je daar geen antwoord op geef stop ik er verder mee.

    Johanan.

  • Anna Lieze

    Laten we het knusse sfeertje bewaren

  • theo

    Ja kom op zeg.

    Ik geef een tekst waar je niet op in wilt/durft gaan en ik ben verplicht om op jou tekst te antwoorden.

    De oplettende lezer zal begrijpen dat ik “”tegenteksten“” plaats om aan te tonen dat de bijbel geen hapklare brokken verschaft.

    Oftewel, ik probeer je duidelijk te maken dat een opsomming van teksten om het eigen gelijk te bevestigen zo maar doorgeprikt kan worden.

    '

    Dus: Niet dom lullen Johanan,wat staat er in dat vers wat ik citeerde ??

    Ik stop er niet mee zoals jij er wel mee wilt stoppen.