Ik hanteer de gedachte dat God barmhartiger is dan veel gelovigen willen (geloven).
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDe paus zegt dat er maar één “objectieve waarheid” is, de leer van de katholieke kerk.
Waarom sluit je je niet bij die waarheid, in plaats van mee te doen met sektariërs die een eigen bijbel bij elkaar hebben gefantaseerd?
Hoe kunnen jullie met je kleine WTG-clubje ooit denken dat jullie geloof “waarder” is dan dat van die zoveel grotere katholieke kerk, die rechtstreeks op Petrus en dus Jezus teruggaat?
Jij moet niet zuchten!dat zou ik moeten doen.
Maar weet je theo ondanks dat men mij niet helemaal voor vol ziet,
geef het mij een dankbaar gevoel dat ik net als Paulus kan zeggener…..er kleeft geen bloed aan mijn handen.
Wanneer ik tot een goddeloze zeg: ’Gij zult beslist sterven’, en gij hem niet werkelijk waarschuwt en niet werkelijk spreekt ten einde de goddeloze voor zijn goddeloze weg te waarschuwen om hem in het leven te houden, zal hij, daar hij goddeloos is, in zijn dwaling sterven,…maar zijn bloed zal ik van uw eigen hand terugeisen.
19 Maar wat u betreft, ingeval gij een goddeloze hebt gewaarschuwd en hij zich niet werkelijk afkeert van zijn goddeloosheid en van zijn goddeloze weg, zal hijzelf wegens zijn dwaling sterven;…..maar wat u aangaat, gij zult uw eigen ziel bevrijd hebben.
De bijbel noemd iedereen die Jehovah niet kent Goddeloos,dus niet verkeerd opvatten.
Johanan.
Johanan Schreef:
——————————————————-
> Jij moet niet zuchten!dat zou ik moeten doen.
> Maar weet je theo ondanks dat men mij niet
> helemaal voor vol ziet,
Kom op zeg..ik schreef eerder al dat ik grote achting voor je heb en je zeer respecteer.
> geef het mij een dankbaar gevoel dat ik net als
> Paulus kan zeggener…..er kleeft geen bloed aan
> mijn handen.
>
> Wanneer ik tot een goddeloze zeg: ’Gij zult
> beslist sterven’, en gij hem niet werkelijk
> waarschuwt en niet werkelijk spreekt ten einde de
> goddeloze voor zijn goddeloze weg te waarschuwen
> om hem in het leven te houden, zal hij, daar hij
> goddeloos is, in zijn dwaling sterven, maar zijn
> bloed zal ik van uw eigen hand terugeisen. 19
> Maar wat u betreft, ingeval gij een goddeloze hebt
> gewaarschuwd en hij zich niet werkelijk afkeert
> van zijn goddeloosheid en van zijn goddeloze weg,
> zal hijzelf wegens zijn dwaling sterven; maar wat
> u aangaat, gij zult uw eigen ziel bevrijd hebben.
> De bijbel noemd iedereen die Jehovah niet kent
> Goddeloos,dus niet verkeerd opvatten.
>
> Johanan.
Waarschuwen van zijn/haar goddeloze wegen is NIET : Jij bent op een verkeerdewijze gelovig !!!!
Dat is : Je moet niet stelen en moorden en liegen en graaien en ..je moet niet egoistisch leven maar God lief hebben boven alles en de laatste als je zelf.
WEl, zo zul je schrijven; God liefhebben is zijn geboden doen en dan zijn we weer waar we waren en jij nooit opingaat.
Laat ik nou eens van mijn gezichtspunt jou waarschuwen: Beste Johanan, het is goddeloos om bloedtransfusie te weigeren omdat dit mensenlevens kost. ( Ik ken je argumenten al hoeveel mensen levens het spaarde).
Het is goddeloos om kinderen verjaardagspartijtjes met leeftijdsgenootjes te onthouden. Als volwassene moet je dat zelf weten maar je mag het een kind niet aandoen.
——————–
Dit bedoel ik niet vervelend maar het is niks anders dan te stellen dat iemand goddeloos is omdattie de kinderdoop toestaat en vrouwen in het ambt mogen en varkensvlees eet en de zaterdag niet als rustdag heeft en kleding van tweeerlei snit draagt.
.
LiaDonkers Schreef:
——————————————————-
> Heb je niet nog een leuk inhoudelijk
> bijbelonderwerpje in de aanbieding dat hier nog
> niet zo vaak besproken is?
1) Kan God moe worden omdat Hij na zes dagen werken rustte?
2) Wat is de reden van een (verplichte) rustdag? Vergelijk de wet in Exodus 20 en Deut. 5
3) De dochter van de Farao die zwom tussen de kinderlijkjes ?
4) Jozef en Maria waren arm. De wijzen brachten geschenken en dus waren ze plotseling wel (een beetje) rijker en toch offerden ze slechts een koppel duiven, de goedkoopste offerdieren
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?