Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Joh 5:28,29: "Het uur komt.

• Gonnie

Wat een grote waanzin toch Johanan wat jij nu schrijft.

Dus jij gaat er van uit dat uit eindelijk alleen de Jg het eeuwige leven zullen krijgen.

Hoe kan een mens met verstand dat toch denken.:S

Hoe langer ik hier alles volg hoe ongeloviger ik wordt.

Gr. Gonnie.

• Ellen-Josee

Oh ja? Nou ik zeg dat iedereen de Bijbel op zijn eigen manier leest en daar precies uitpikt wat hem of haar aanspreekt. En ik ben toch echt christen hoor.

Het gaat niet om gelijkhebbben, of de enige echte waarheid hebben, maar om een ontmoeting met God. Die ontmoeting is voor iedereen anders.

Dus wat ben jij nou aan het doen? Iedereen over één kam aan het scheren… Gaat dat niet net zo goed om jouw gelijk?

Ellen

• Otis

Ik ben het helemaal met je eens Gonnie.

• theo

Niet om het een of ander maar ik heb zelden of nooit problemen met mensen die de bijbel anders uitleggen dan ikke.

Ik zeg ook niet/nooit dat alleen mensen die mijn geloofsvisie in de hemel worden toegelaten door God.

Ik vind sommige uitingen en zeker een aantal uitvoeringen wel zeer bedenkelijk.

• Johanan

Nee theo ,dat maakt jij er van…het is heel moeilijk maar probeer nu eens te begrijpen dat het niet aan een

mens is,dus ook niet aan de jg's om kk of wie maar ook het is Jehovah die bepaald welke weg er

bewandeld dient te worden.

En als,het WT genootschap die organisatie is,dan maakt het toch niet uit op welke mannier men redding verkrijgt

Waarom was alleen de natie Israel door God begunstigd.

Waarom was er maar een Ark ?

Waarom stierven alle mensen ook hun kinderen tijdens de zondvloed?

Waarom was er in Jezus tijd maar één christelijke gemeente?

Voor mij maakt het niet uit hoe het boodje heet waar door mensen gered kunnen worden.

Johanan.

• theo

Warom doe je zo moeilijk Johanan.

Waarom schrijf je niet: Beste theo, je bent een aardige vent en wat ik van je lees ook best een goed christen maar je zult niet gered worden want…

OF.

Beste theo, jij bent christen en ik lees je schrijfsels en hoewel je niet bij onze organisatie bent aangesloten denk ik/ weet ik bijna zeker dat jij als christen ook gered zult worden.

• Johanan

Nee Gonnie, mensen die de wil doen van onze Vader die in de hemel is.

Ook aan jouw er is maar een weg Matth 7.

Johanan.

• Otis

Het is niet aan de JG om iets af te keuren.

• Johanan

Nee theo,ook nu weer zit je er naast ,het zullen niet alleen mensen zijn die zijn wil volbrengen

er zullen ook heel veel mensen zijn die nog nooit van Jehovah/God hebben gehoort maar hij is een

harte kenner…Jehovah kan ons hart lezen en zien wat voor een persoon iemand is en op grond daar van zal hij

oordelen waarvan hij weet dat zo'n persoon oprecht is,want er is bij Jehovah geen onrecht.

Ik maak alleen maar bekend waar ik voor 100% achter sta,wat men daar mee doet is jouw,hun haar zaak.

Als ik voor me zelf wel eens het verslag van de zondvloed overdenkt,dan hoor ik de mensen uit die tijd lachen,ha ha ha die Noach die denkt dat hij alleen wordt gered,en die gaat ook nog vertellen dat het gaat regenen.

Maar wat triest dat al die mensen wie weet hoeveel er toen,1700 jr na de schepping,leefde hoderduizenden,miljoenen ik weet het niet

maar in ieder geval heel veel.

En nu herhaald de geschiedenis zich,ha ha ha die JG's die denken dat ze alleen de waarheid verkondigen.

Of zijn er meer waarheden theo,of hanteer jij de gedachte,alle wegen gaan naar Rome.

Johanan.

• theo

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Nee Gonnie, mensen die de wil doen van onze Vader

> die in de hemel is.

> Ook aan jouw er is maar een weg Matth 7.

>

> Johanan.

——————————–

De wil doen van onze Vader.

Voor de tigste keer:

Zoals Elyjayhu dat verwoord of Samuel of Boaz of de ZDA of zwarte kousen kerk of of of ..allemaal met de bijbel als basis.

Wat is de wil van onze Vader ?

De sabbath op de zaterdag of de zondag- zes dagen werken en niet 5 dagen - geen varkensvlees eten- geen bloedtransfusie- geen kleding van tweeerlei snit- geen verjaardag vieren- besnijdenis- geen gezangen zingen in de kerk- etc. etc. etc.

De wil van onze Vader is zoals Brooklyn dat heeft samengesteld of de zwarte kousenkerk of of of .

En als je nou weer schrijft: Theo dat moet en kun jezelf uit de bijbel halen dan kijk ik je nooit meer aan.