Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Newsweek noemt tweede termijn Obama 'de Wederkomst'

• Gonnie

Lieve Lotje, er zijn meer prikkers hoor die ik een warm hart toe draag, daar moet jij niet dan wat achter zoeken hoor.

Maar jij bent een romantica geloof ik.:D

• Anna Lieze

Je moet er geen einde aan maken, hou je maar vast aan het geloof !

Ik vind het echt vervelend voor je dat je je dierbaren kwijt bent, meer weet ik even niet te zeggen..

Het ga je goed

• M*j*r**

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Ja God is liefde,maar juist om die liefde voor de

> mensheid zal hij binnenkort iedereen verwijderen

> die gewijgerd hebben HEM

> Jehovah de grote Theocraat te dienen en mee te

> helpen mensen te vinden die willen leven onder het

> bestuur van zijn

> zoon Jezus Christus.

Dit is niet conform de bijbel en dus tegenstrijdig. Of God is Liefde en blijft Liefde. (Iets wat “is” , “is” gewoon en verandert niet. God is ook onveranderlijk staat in de bijbel. En Liefde verwijdert hélemaal niemand.

En staat er niet in de bijbel:

Mat.12

31 Daarom zeg Ik u: Alle zonde en lastering zal de mensen vergeven worden, maar de lastering van de Geest zal niet vergeven worden. 32 Spreekt iemand een woord tegen de Zoon des mensen, het zal hem vergeven worden; maar spreekt iemand tegen de heilige Geest, het zal hem niet vergeven worden, noch in deze eeuw, noch in de toekomende.

Aangezien je de Heilige Geest alleen maar kunt lasteren als je die hebt, zal daar alleen het kleine kuddeke dat de Heilige Geest wel heeft en de Geest lastert, maar “last” van hebben.

Alle zonde en lastering zal de mensen (dus alle mensen en niet alleen gelovigen) vergeven worden, maar toch gaat God ze verwijderen :S

Of God is een wraakmannetje die graag mensen verwijdert.

Jij kiest dus voor een wrede God?

• Johanan

Heb je enig idee hoe hart verscheurend dat is,Anneke was me alles

het is net of dat je hart uit je lichaam wordt gerukt.

Jehovah's belofte omtrent de opstanding is schitterend,maar haalt de pijn niet weg

Johanan.

• CU

Wat naar. Misschien beurt het je op om het volgende topic eens door te lezen;

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/16284529/joh-52829-het-uur-komt#msg-16284529

• martin85

Sietse 45 Schreef:

——————————————————-

> BOAZ Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > De wereld probeerd om de mensen op een zijspoor

> te

> > zetten.

> > Obama leidt Amerika naar de ondergang.

> > De anti-christ komt uit Israel, let op de

> herbouw

> > van de Tempel in Jerusalem!

> > Maar eerst komt er een gigantische oorlog (

> derde

> > wereldoorlog )

> >

> > Boaz.

>

> Ja ja jij kan het weten anti - christ.

• ¥ Lotje ­­¥

ik ben wel romantisch ja daar heb je gelijk in .:)

• ¥ Lotje ­­¥

Was maar gekheid Johanan .;)

• Gonnie

Ik moet er niet aan denken op mijn leeftijd nog aan contacten beginnen Cu.

Weet je ik heb een heel goed contact met mijn hond, hij kent mij door en door en ik hem.;)

Mijn echte maatje.!

• theo

Wel… laten we naar alle prikkers een blik werpen.

Wie van de prikkers heeft ooit een positieve reactie gegeven op de visie van ioemand die andere geloofsopvattingen heeft?

Heb jij wel eens een positieve reactie gegeven op de RK of over “”mijn“” alverzoeningsleer?

Wie van ons gelovige prikkers heeft wel eens geschreven: Tsjonge NN, je geloofsvisie staat gewoonlijk haaks op die van mij maar nu je dit schrijft moet ik toch toegeven dat je me aan het denken zet.

Oftewel: Leg je er nou maar bij neer dat niet alle mensen RK of baptist of JG ..of…of…of.. worden hoe hard ze ook roepen dat hun eigen geloof het enige ware juiste geloof is.

God heeft ons van buiten EN van binnen veelkleurig geschapen.

ALS mensen van geloof(svisie veranderen is dat doorgaans een tamelijk lang proces.

Soms worden mensen plotseling van atheist gelovig- of andersom- vanwege een heftige gebeurtenis maar bijna altid is het een proces die vrij lang duurt.

Ik ben ook niet van de een op de andere dag verandert van een zelfverzekerd hard gereformeerd jongetje met enige juiste geloof in iemand die andersgelovigen HUN geloof gunt EN in een eindeloos barmhartig God die niet alleen een gereformeerde heeft gemaakt.

Dus jij gaat hier op het prikbord met jou boodschap en ik met het mijne.

In de hoop dat anderen na verloop van tijd zullen denken..Tsjonge hoe meer ik van die Johanan lees hoe meer ik voel dat dat hij iets uitstraalt dat het me werkelijk raakt en dat ik me bij zijn geloofsgroep echt veilig en thuis voel. DIE heeft het geloof/de geloofsovertuiging waarvan ik nu zeker weet dat DIT echt geloof in moet houden.

Of bij Samuel of Boaz of Peri of theo of David natuurlijk.

OF atheist worden natuurlijk.