Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Is eenheid onder christenen mogelijk?

  • Scarlett 2de

    Ja, maar wat Jezus van Nazareth heeft gezegd staat nergens uit zijn handen op papier geschreven.

    Wat hij aan zijn discipelen leerde en wat wij van het leven van Jezus weten werd pas na zijn dood aan het kruis hoofdzakelijk door de Evangelisten bekend gemaakt.

    Hoezeer ik ook bewondering koester voor de wijsheid die Jezus uitstraalt, in historisch verband zijn er weinig aanknopingspunten te vinden over zijn daden.

    Dat Jezus zoon van God is om de zonden van de wereld op zich te nemen, daar geloof ik niet in.

    Eigenlijk ben ik geen christen omdat ik niet geloof in de griekse Christos maar voel me dan weer christen uit ontzag voor zijn blijde boodschap.

  • Ellen-Josee

    Het zou een enorm geturf worden.

    Ik denk dat er geen mens is die bij mij de 490 haalt, of sommige zaken zouden voor 10 moeten gelden…

    :)

  • Stefan

    Ellen-Josee Schreef:

    ——————————————————-

    > Het zou een enorm geturf worden.

    > Ik denk dat er geen mens is die bij mij de 490

    > haalt, of sommige zaken zouden voor 10 moeten

    > gelden…

    >

    > :)

    Ellen, het gaat over het vergeven in jezelf. Jij bent degene die telt, zo je dat wilt, om niet tot 490 te komen, maar tot 0. Dan is er Vrede.

  • samuel

    Fijn dat je dat ons laat weten, maar dat wist ik al.

    Even ter info: Jezus Christus bediening stopte niet aan hete kruis, maar ging na de opstanding van Jezus nog veertig dagen door!

    Leer nu eens de Bijbel te lezen en wat er staat zonder een eigen invulling te geven!

  • Ellen-Josee

    Thomas Schreef:

    ——————————————————-

    > Ellen-Josee Schreef:

    > ————————————————–

    > —–

    > > Het zou een enorm geturf worden.

    > > Ik denk dat er geen mens is die bij mij de 490

    > > haalt, of sommige zaken zouden voor 10 moeten

    > > gelden…

    > >

    > > :)

    >

    > Ellen, het gaat over het vergeven in jezelf.

    Vergeven IN mezelf, wie vergeef ik dan?

    > Jij bent degene die telt, zo je dat wilt, om niet tot

    > 490 te komen, maar tot 0. Dan is er Vrede.

    Dat is waar, ik zou eventueel ook van 490 terug kunnen tellen naar 0.

  • Stefan

    Ellen-Josee Schreef:

    ——————————————————-

    > Thomas Schreef:

    > ————————————————–

    > —–

    > > Ellen-Josee Schreef:

    > >

    > ————————————————–

    >

    > > —–

    > > > Het zou een enorm geturf worden.

    > > > Ik denk dat er geen mens is die bij mij de

    > 490

    > > > haalt, of sommige zaken zouden voor 10 moeten

    > > > gelden…

    > > >

    > > > :)

    > >

    > > Ellen, het gaat over het vergeven in jezelf.

    >

    > Vergeven IN mezelf, wie vergeef ik dan?

    JOH.20 21 Jezus dan zeide weer tot hen: Vrede zij ulieden, gelijk Mij de Vader gezonden heeft, zend Ik ook u.

    22 En toen Hij dit gezegd had, blies Hij op hen, en zeide tot hen: Ontvangt de Heilige Geest.

    23 Zo gij iemands zonden vergeeft, die worden zij vergeven; zo gij iemands zonden houdt, die zijn zij gehouden.

    Wie gaat er hier toe over met het vergeven? Dat is een werkwoord. Laat men dit na te doen, blijft het bij je. Vergeven is reinigen/loslaten.

    >

    > > Jij bent degene die telt, zo je dat wilt, om

    > niet tot

    > > 490 te komen, maar tot 0. Dan is er Vrede.

    >

    > Dat is waar, ik zou eventueel ook van 490 terug

    > kunnen tellen naar 0.

  • Scarlett 2de

    Ja, maar ik geloof niet in de opstanding, net zoals heilige Thomas dat niet geloofde.

  • CU

    samuel Schreef:

    ——————————————————-

    > Fijn dat je dat ons laat weten, maar dat wist ik

    > al.

    >

    > Even ter info: Jezus Christus bediening stopte

    > niet aan hete kruis, maar ging na de opstanding

    > van Jezus nog veertig dagen door!

    >

    > Leer nu eens de Bijbel te lezen en wat er staat

    > zonder een eigen invulling te geven!

    Zoals gewoonlijk klopt je informatie niet. Matheus heeft het niet eens over een hemelvaart. Was natuurlijk niet belangrijk.

    Volgens Marcus bleef Jezus geen veertig dagen, dus dat klopt ook niet. Lees maar in Marcus 16.

    Ook in Lucas staat dat Jezus ten hemel voer op dezelfde dag als zijn opstanding, net als dat in Marcus. Te lezen in Lucas 24.

    Dan schrijft Johannes nog eens een zogenaamd waar getuigenis van wat verschijningen in Johannes 21. En niets over een hemelvaart.

    En dan durf jij te schrijven:

    > Leer nu eens de Bijbel te lezen en wat er staat

    > zonder een eigen invulling te geven!

    en

    > Even ter info: Jezus Christus bediening stopte

    > niet aan hete kruis, maar ging na de opstanding

    > van Jezus nog veertig dagen door!

    O,o,o, wat kan jij goed bijbellezen.

  • samuel

    Ik ben geen RK, en dus voor mij is er maar één heilige Thomas en dat is de apostel Thomas de discipel van Jezus Christus, en die kreeg waar hij om vroeg.

    Sommige mensen zoals jij en ook anderen, hebben helemaal geen geloof, dat krijg je namelijk van God leert de Bijbel, en ja je eigen in elkaar geflanste geloof, is wat het is een fabricaat van jezelf, net zo dood als je geest, geestelijk dood dus. Klinkt wellicht hard, maar het is wel de Bijbelse waarheid.

  • Scarlett 2de

    Geloof of ongeloof zou synoniem moeten zijn van inspiratie om een menswaardig gelukkig leven te hebben: een levensbeschouwing conform je eigen instelling zonder dat het je wordt opgedrongen en zonder dat het nadelig kan zijn voor anderen.

    Dat is de ware boodschap in casu Jezus leer zoals die mij overkomt en niet de kerk of enig eigen verzindsel.