Lucas 19
10 De Mensenzoon is gekomen om te zoeken en te redden wat verloren was.’
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nltheo Schreef:
——————————————————-
> DUS..God zal Zijn uitverkoren volk Israel allemaal
> nooitophoudend naar de hel zenden want ze hebben
> het juiste geloof niet en ook nooit gehad..de
> joodse concentratiekampslachtoffers van de aardse
> hel naar de “”goddelijke“” hel.
Dat is jouw conclusie, en op jouw eigen gedachten gefundeerd, er staat dit in de Bijbel: Komt weer een blijde boodschap;
De struikeling van Israël, het heil der heidenen
11 Ik vraag dan: zij zijn toch niet zo gestruikeld, dat zij wel vallen moesten? Volstrekt niet! Door hun val is het heil tot de heidenen gekomen, om hen tot naijver op te wekken. 12 Betekent nu hun val rijkdom voor de wereld en hun tekort rijkdom voor de heidenen, hoeveel te meer hun volheid!
13 Ik spreek tot u, heidenen. Juist omdat ik apostel der heidenen ben, acht ik dit de heerlijkheid van mijn bediening, 14 dat ik zo mogelijk de naijver van mijn vlees (en bloed) mocht opwekken, en enigen uit hen behouden. 15 Want, indien hun verwerping de verzoening der wereld is, wat zal hun aanneming anders wezen dan leven uit de doden? 16 Zijn de eerstelingen heilig, dan ook het deeg, en is de wortel heilig, dan ook de takken. 17 Indien nu enkele van de takken weggebroken zijn en gij als wilde loot daartussen geënt zijt en aan de saprijke wortel van de olijf deel hebt gekregen, 18 beroem u dan niet tegen de takken! Indien gij u ertegen beroemt – niet gíj draagt de wortel, maar de wortel ú. 19 Gij zult dan zeggen: er zijn takken weggebroken, opdat ik als loot geënt zou worden. 20 Goed! Zij zijn om hun ongeloof weggebroken en gij staat door het geloof. Wees niet hoogmoedig, maar vrees! 21 Want indien God de natuurlijke takken niet gespaard heeft, Hij zal ook u niet sparen. 22 Let dan op de goedertierenheid Gods en zijn gestrengheid: over de gevallenen gestrengheid, maar over u goedertierenheid Gods, indien gij bij de goedertierenheid blijft; anders zult ook gij weggekapt worden. 23 Maar ook zij zullen, wanneer zij niet bij hun ongeloof blijven, weder geënt worden; God is immers bij machte hen opnieuw te enten. 24 Want indien gij uit de wilde olijf, waartoe gij naar uw natuur behoort, weggekapt en tegen uw natuur op de edele olijf geënt zijt, hoeveel te meer zullen dezen, naar hun natuur, op hun eigen olijf geënt worden.
De bekering der heidenen en het behoud van Israël
25 Want, broeders, opdat gij niet eigenwijs zoudt zijn, wil ik u niet onkundig laten van dit geheimenis: een gedeeltelijke verharding is over Israël gekomen, totdat de volheid der heidenen binnengaat, 26 en aldus zal gans Israël behouden worden, gelijk geschreven staat:
De Verlosser zal uit Sion komen,
Hij zal goddeloosheden van Jakob afwenden.
27 En dit is mijn verbond met hen,
wanneer Ik hun zonden wegneem.
28 Zij zijn naar het evangelie vijanden om uwentwil, naar de verkiezing zijn zij geliefden om der vaderen wil. 29 Want de genadegaven en de roeping Gods zijn onberouwelijk. 30 Want evenals gij eertijds aan God ongehoorzaam waart, maar nu ontferming hebt gevonden door hun ongehoorzaamheid, 31 zo zijn ook dezen nu ongehoorzaam geworden, opdat door de u betoonde ontferming ook zij thans ontferming zouden vinden. 32 Want God heeft hen allen onder ongehoorzaamheid besloten, om Zich over hen allen te ontfermen.
33 O diepte van rijkdom, van wijsheid en van kennis Gods, hoe ondoorgrondelijk zijn zijn beschikkingen en hoe onnaspeurlijk zijn wegen!
34 Want: wie heeft de zin des Heren gekend? Of wie is Hem tot raadsman geweest?
35 Of wie heeft Hem eerst iets gegeven, waarvoor hij vergoeding ontvangen moet?
36 Want uit Hem en door Hem en tot Hem zijn alle dingen: Hem zij de heerlijkheid tot in eeuwigheid! Amen.
Romeinen 11
>
> Evenals trouwens iedereen die niet exact dezelfde
> geloofsovertuigingen heeft als Samuel.
Wat is mijn geloofs overtuiging dan volgens jou theo?
>
> Of ga je dat nu ontkennen ?
Wat moet ik ontkennen?
Mat 7
1 Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt. 2 Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden. 3 Waarom kijk je naar de splinter in het oog van je broeder of zuster, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt?
theo Schreef:
——————————————————-
> DUS..God zal Zijn uitverkoren volk Israel allemaal
> nooitophoudend naar de hel zenden want ze hebben
> het juiste geloof niet en ook nooit gehad..de
> joodse concentratiekampslachtoffers van de aardse
> hel naar de “”goddelijke“” hel.
>
> Evenals trouwens iedereen die niet exact dezelfde
> geloofsovertuigingen heeft als Samuel.
>
> Of ga je dat nu ontkennen?
Jij geeft geen antwoorden op de vragen van Samuel.
Ga niet gelijk op de man spelen wat jij anderen verwijdt.
Geef normaal een antwoord zoals het in een discussie geacht word te gaan.
Boaz.
Dat weet ik nog Chris maar dat maakt mij niet uit, dat was gisteren en dit is een andere discussie. Net zoals het advies van Theo om me niet alles aan te trekken van onbekende prikkers heb ik voor mezelf ook iets dat ik gewoon kijk naar wat er gezegd wordt en niet de schrijver bij voorbaat al veroordelen omdat ik een keertje beledigd ben of dat ik dat zo voelde omdat hij of zij iets onaardigs zei.
Geen zin in eindeloze internet hetzes met mensen die ik in het echt niet ken.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?