Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Blijde boodschap

  • samuel

    Naar aanleiding van wat Malakh schreef; “ Persoonlijk vind ik het opnieuw een gemiste kans. Je roert een interessant discussiepunt aan: wat is het goede nieuws dat JG verkondigen”.

    Geven we het een nieuwe kans, wat de Jehovah`s Getuigen dan voor goed nieuws brengen.

    Jezus heeft gezegd, dat men aand de vruchten de boom zou kennen! Dit woord is nog steeds van kracht.

    Ok, Jehovah`s Getuigen stellen Christus Zijn werk niet centraal. Zij verkondigen niet de genade die God door en in Jezus Christus aan verloren zondaren bewijst. Natuurlijk gebruiken zij het woord genade wel, maar dat betekent in hun mond niet veel meer dan dat God ons op de grond van het werk van Jezus Christus een kans geeft ons voor Armageddon veilig te stellen.

    Over de overvloedige genade, die God geeft aan iedereen, die zich bekeert en zijn geloof vestigt op Jezus Christus, hoor je hen niet spreken.

    De Bijbel zegt: dat ieder, die in Jezus Christus gelooft eeuwig leven heeft;

    16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. Johannes 3

    36 Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven; doch wie aan de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem. Johannes 3

    24 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie mijn woord hoort en Hem gelooft, die Mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven en komt niet in het oordeel, want hij is overgegaan uit de dood in het leven. Johannes 5

    47 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wie gelooft, heeft eeuwig leven. Johannes 6

    Dat zo iemand uit de dood is overgegaan is in het leven en dat de gelovige zelf niet meer aan het oordeel blootstaat;

    24 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie mijn woord hoort en Hem gelooft, die Mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven en komt niet in het oordeel, want hij is overgegaan uit de dood in het leven. Johannes 5

    Met deze echte blijde boodschap komen de Jehovah`s Getuigen niet aan de deur.

    Als je nu tegen de Jehovah`s Getuigen die bij je aan de deur komen zegt; “dat ze een valse leer verkondigen”, Dan zal een van hen of allebei waarschijnlijk zeggen, want dat is hun geleerd door hun leiders, dat als ze een valse leer verkondigen, dat het dan jou dus onze plicht is ze daarvan te overtuigen!

    Dit antwoord lijkt redelijk, maar is het niet.

    Ten eerste komen ze niet aan de deur om je van het onchristelijke karakter van hun leer te overtuigen, maar om je te winnen voor hun opvatting.

    Ten tweede is niemand te overtuigen van zijn ongelijk als hij zich niet wil laten overtuigen. Als iemand niet bereid is zijn eigen mening op te geven en niet bereid is om koste wat het kost de wil van God te doen, dan is ieder gesprek zinloos.

    Jezus Christus heeft dit gezegd;

    16 Jezus antwoordde hun en zeide: Mijn leer is niet van Mij, maar van Hem, die Mij gezonden heeft; 17 indien iemand diens wil doen wil, zal hij van deze leer weten, of zij van God komt, dan of Ik uit Mijzelf spreek. Johannes 7

    Overtuiging is namelijk niet een zaak van het hoofd maar van het hart en het geweten.

  • Anna Lieze

    2 Timotheus 3

    5 die met een schijn van godsvrucht de kracht daarvan verloochend hebben; houd ook dezen ( samuel ) op een afstand.

  • martin85

    Chris Schreef:

    ——————————————————-

    > 2 Timotheus 3

    > 5 die met een schijn van godsvrucht de kracht

    > daarvan verloochend hebben; houd ook dezen (

    > samuel ) op een afstand.

  • Anna Lieze

    Bedankt voor de herhaling, verspreid de boodschap

  • LeSage2

    Ik benhet er niet mee eens. Integendeel, ga altijd met zulke mensen in gesprek. Door ze af te stoten gedraagt men zich op dezelfde arrogante manier als zij en, wie weet, breng je ze toch nog tot inkeer.

  • Anna Lieze

    Samuel de Heer tot inkeer brengen ? Succes kerel

  • Scarlett 2de

    Met het evangelie maakt je Eliyahu niet blij maar ook jouw evangelie hoeft niet de waarheid te zijn die je denkt : zie alléén al maar onder de christenen, zij putten hoop -maar als het er in de werkelijke leven op aankomt verschillen de opvattingen van christenen (notabene met het heilig Boek in handen om het bewijs van hun gelijk aan te tonen)

    Hebben christenen dan niets geleerd uit de Bijbel die ze zo prijzen? ik zou me wat bescheidener opstellen en me beperken tot de verdiensten van het judeo-christianisme die de verlichting mogelijk heeft kunnen maken.

  • LeSage2

    :)

    Nee heb ik ….. ja kan ik krijgen

  • theo

    Dit schreef ik eerder aan Ellen.

    ————————————————————-

    Overigens verkondig jij ook geen blijde boodschap. Immers ook volgens jou beloont God slechts de juiste gelovigen, die worden na hun dood door God in de hemel toegelaten en de rest wordt door God nooitophoudens in de hel gesmeten.

    ———————————————————-

    Valse leer

    Gepost door: theo ()

    Datum: 20 januari 2013 12:44

    Je wilt het echt niet snappen.

    Ik leg het nog eens uit in andere woorden:

    Iedereen met de enige juiste waarheid heeft een valse leer volgens anderen met de enige juiste waarheid.

    Of wil je beweren dat Johanan met zijn enige juiste waarheid - de enige juiste waarheid van Samuel en Boaz niet een valse leer vindt?

    Of wil je beweren .dat Samuel en Boaz met hun eigen enige juiste waarheid niet een vals leer is volgens Johanan??

    Zodoende heeft een ieder met de enige juiste waarheid ALTIJD een valse leer volgens anderen met een einige juiste waarheid.

    Is het zo duidelijk?

  • samuel

    Waarom houd jij je niet aan je woord?

    Er is maar één blijde boodschap en dat is; dat er alleen door Jezus Christus verzoening is met God en Hij alleen de redding is voor de verlorenen.