Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bijbels onderwerp

• ¥ breed ­­¥

theo Schreef:

——————————————————-

> Bedankt voor jullie reacties, ik ben nu een beetje

> uitgeblust en morgen ben ik bezet tot laat in de

> avond maar ik kom er wel op terug.

• theo

Uit Tim 6;

10 Want de wortel van alle kwaad is geldzucht. Door zich daaraan over te geven, zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben ze zichzelf veel leed berokkend.

Citaat Douce: Het gaat er o.a. om in dit geval, dat het geld heeft gediend en niet is verheven tot afgod.

Ik denk dat dit inderdaad de kern is wat jij schrijft.

ALS geld de wortel is van veel( alle) kwaad..ALS geld dan betekent dat het veel kwaad doet.. gebruik dat kwade geld dan niet als afgod maar ten gunste van anderen en van jezelf.

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> Uit Tim 6;

> 10 Want de wortel van alle kwaad is geldzucht.

> Door zich daaraan over te geven, zijn sommigen van

> het geloof afgedwaald en hebben ze zichzelf veel

> leed berokkend.

>

> Citaat Douce: Het gaat er o.a. om in dit geval,

> dat het geld heeft gediend en niet is verheven tot

> afgod.

>

> Ik denk dat dit inderdaad de kern is wat jij

> schrijft.

>

> ALS geld de wortel is van veel( alle) kwaad..ALS

> geld dan betekent dat het veel kwaad doet..

> gebruik dat kwade geld dan niet als afgod maar ten

> gunste van anderen en van jezelf.

Is dat ten gunste van je naaste dat kwade geld uitgeven aan alcohol en tabak, of alleen ten gunste van jezelf?

En wat levert dat op dan die alcohol en tabak ten gunste van jezelf theo?

De alcoholbrouwer zijn nieuwe cabriolet te bekostigen of de tabaksfabrikant zijn nieuwe jacht te bekostigen, ben je dan ook hun vriendjes?

• CU

samuel Schreef:

——————————————————-

>

> En wat levert dat op dan die alcohol en tabak ten

> gunste van jezelf theo?

Gen. 2:15 God, de HEER, bracht de mens dus in de tuin van Eden, om die te bewerken en erover te waken. 16 Hij hield hem het volgende voor: ‘Van alle bomen in de tuin mag je eten, ( en dus roken en zuipen)

Of jij komt er voor uit dat het een misschepping van God was.

• Douce.

Lut, ik ga op jouw notitie in, maar dat doe ik - haha, dus let op - als het prikbord gekuist is van idioten, want ik wil niet in een ongemodereerd zooitje mijn energie steken.

PS, als wijziging toegevoegd: mocht dit zo blijven, dan geef ik jouw mijn antwoord privé.

Douce

• Lut

Ok Douce, ik zal het in't oog houden :)

• Johanan

Vers 8 zegt hij prees hem.

Johanan.

• Frederik D

Of stel dat die heer de Heere zelf is.

De rentmeester schiet tekort jegens de Heere maar hij probeert wel andere mensen barmhartig te behandelen.

Zoiets?

• theo

Re: Bijbels onderwerp

Gepost door: theo ()

Datum: 21 januari 2013 15:19

Uit Tim 6;

10 Want de wortel van alle kwaad is geldzucht. Door zich daaraan over te geven, zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben ze zichzelf veel leed berokkend.

Citaat Douce: Het gaat er o.a. om in dit geval, dat het geld heeft gediend en niet is verheven tot afgod.

Ik denk dat dit inderdaad de kern is wat jij schrijft.

ALS geld de wortel is van veel( alle) kwaad..ALS geld dan betekent dat het veel kwaad doet.. gebruik dat kwade geld dan niet als afgod maar ten gunste van anderen en van jezelf.

• theo

Vanwege zijn frauduleuze handelingen of vanwege zijn berekend handelen of ?