Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Het oordeel over de beruchte hoer

• Malakh

Volgens mij is het nogal een nauwe visie om God (en geesten in het algemeen) uitsluitend voor te stellen als mannelijk of vrouwelijk. Dat is volgens mij een zeer antropomorfe visie. Inderdaad in de bijbel wordt Jehovah over het algemeen als een mannelijk persoon afgebeeld. Volgens mij is het nuttiger om uit te zoeken waarom hij dat doet. Een enkele keer vergelijkt hij zichzelf ook met een vrouw (zoals met een moeder)

De bijbel vertelt weinig over de sekse van engelen, wel legt Jezus aan de Sadduceeën uit dat in de opstanding de mensen als engelen zouden zijn, die niet meer zouden huwen (Mr 12:25; Mat 22:30).

• Sfred+

De grote hoer ben je zelf misschien wel omdat jij diep in je hart een ander als minderwaardig ziet en blij bent dat jij wel uitverkoren bent.

Leg mij dit eens uit, ik zie namelijk het verbanden niet in deze stelling….

• Sfred+

Hier maak je geen vrienden mee, de rkk doet er alles aan om hun nazi verleden maar te ontkrachten. Hulden dat jij ook een keer verteld. (tu)

Op de dag dat de Wehrmacht Rusland aanvalt feliciteert de Duitse bisschoppenconferentie Hitler d.m.v. een telegram met deze ‘kruistocht’ ten bate van Europa. De paus zwijgt. Pius XII blijft diplomatiek en vaag. Hij roept de excommunicatie uit over allen die hulp bieden of contact hebben met de communisten. Dit in tegenstelling tot de zwijgende opstelling tegenover het nazisme. Zijn hele pontificaat staat meer in het teken van een ‘kruistocht’ tegen het communisme.

Ook was Pacelli (Pius XII) een gedreven jodenhater. Maar wist zich steeds in een waas van stilzwijgen omtrent de joden en de vervolging te hullen. Later -nà de oorlog- zou hij dit stilzwijgen verder cultiveren en nimmer de Holocaust op de joden, ter sprake brengen en/of te veroordelen. De Duitse bisschoppen die het waagden om alsnog enige kritiek op de jodenvervolging te uiten , kregen van Hitler te horen: "Ik doe precies hetzelfde als wat de Kerk als 1500 jaar lang heeft gedaan. Alleen doe ik het veel efficiënter !", waarna de Führer steevast verwees naar de lange christelijke discriminatie van de joden. Weinigen weten vandaag nog dat de ‘Jodenster’ geen uitvinding van de nazi's was, maar een ideetje van het concilie van Lateranen was op het einde van de 12de eeuw

Dit is een zeer zwarte bladzijde van de RKK, waar ze nooit hun excuses over hebben aangeboden, ze doen er wel alles tot aan de dag van vandaag om het te ontkrachten met hun Pius XII de nazi Paus. Na de oorlog hebben zij zelfs nazi's helpen ontsnappen, zoek maar op…..

“Israël is het enige land in de wereld waar ‘vuile Jood’ simpelweg betekent dat je je moet gaan wassen.”l'chaim:)-D

• Sfred+

Zijn verhaal over Hitlers Paus liegt hij geen woord van.

• David

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Deze hoer bedrijft hoererij met de koningen der

> aarde, tot wie uiteraard ook de koningen van Rome

> behoren.

Babylon staat symbool voor het heidendom en de hoer is kerk die door haar hoererij Babylon toegelaten heeft in de kerk

Het oordeel over Babylon

Opembaring 17:1 Een van de zeven engelen met de offerschalen kwam op me af en zei: ‘Ik wil je laten zien hoe de grote hoer die aan talrijke waterstromen zit, veroordeeld wordt. 2 De koningen op aarde hebben ontucht met haar gepleegd, en de mensen die op aarde leven hebben zich bedronken aan de wijn van haar ontucht.’

De gemeente of kerk is het lichaam van Christus die aan het hoofd staat.

In 2 Korintiërs 11,2 noemt Paulus de gemeente de bruid van Christus. “Ik waak over u zoals God over u waakt. Ik heb u aan één man uitgehuwelijkt, aan Christus, en ik wil u als een kuise bruid aan hem geven.”

De voorzitter van de concilies van de katholieke kerk werden echter voorgezeten door de koningen der aard te weten de romeinse keizers.

Hoererij dus.

En weten ook dat daardoor vele heidense invloeden de kerk binnenkwamen> Zondagsviering , Maria en kind Jezus verering,, Drie- eenhied etc.

Maar ook de katholiek orthodoxe kerken worden door koningen der aarde geregeerd Rusland tsaren en de Anglicaanse kerk zoals die door de britse koning wordt geleid.

Andere christelijke kerken hebben dan wel geen koning aa het hoofd maar leren nog steeds de heidense dogma's van de katholieke kerk.

In feite laten ze een stukje Babylon in de kerk toe en dat is inderdaad iets wat iedere christen maar ook Messiaanse joden die vaak in de drie-eenheidsleer geloven zich moetn realiseren.

Em ik besef dat ook in mijn kerk dat stukje Babylon is binnengedrongen

David :)

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Natuurlijk blijf ik er omheen draaien.

>

> Je weet toch inmiddels dat ik niet met jou in

> discussie wens te gaan?

>

> Dat heb ik meermalen geschreven.

>

> Als je goed en alles meeleest dan heb je kunnen

> merken dat ik met velen op dit prikbord in debat

> ga/ben gegaan maar niet met Peri en Boaz en Samuel

> omdat het volstrekt zinloos is gebleken.

Jammer dat je zo'n ruziezoeker bent. Je kan echt beter Theo.

• Stefan

Thomas Schreef:

——————————————————-

> HET HEILIG EVANGELIE

> naar de beschrijving van

> JOHANNES

> Het vlees geworden Woord

> 1

> 1 In den beginne was het Woord, en het Woord was

> bij God, en het Woord was God.

> Jean

> 1 1 Au commencement était la Parole, et la Parole

> était avec Dieu, et la Parole était Dieu.

> 2 Dit was in den beginne bij God.

> 2 Elle était au commencement avec Dieu.

> 3 Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en

> zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt

> is.

> 3 Toutes choses ont été faites par elle, et rien

> de ce qui a été fait n`a été fait sans elle.

> 4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was

> het Licht der mensen.

> 4 En elle était la vie, et la vie était la

> lumière des hommes.

> 5 En het Licht schijnt in de duisternis, en de

> duisternis heeft het niet begrepen.

> 5 La lumière luit dans les ténèbres, et les

> ténèbres ne l`ont point reçue.

Alle woorden welke God omschrijven in Zijn uiting, zijn vrouwelijk. Frappant niet?

• samuel

Mijn gelijk is de Bijbel!

Wat is die van jou?

• Stefan

samuel Schreef:

——————————————————-

> Mijn gelijk is de Bijbel!

>

> Wat is die van jou?

Is gelijk hebben, getuigen van Christus? Gelijk hebben of willen krijgen, is plat. Zo plat als de aarde.

• samuel

Je kennis is weer zeer beperkt, engelen worden zonen Gods genoemd, en daar kan je iets over lezen in Genesis 6 en Job 1 en 2.

Jezus kent God, en Hij noemt Hem Vader, denk je dat Hij dat zomaar doet?

Nou dan, engelen worden ook geesten Gods genoemd, maar ze manifesteren zich wel elke keer in een mannelijke vorm, daarbij moet je Genesis maar eens goed lezen dat God de Vader de mens en dat is Adam naar Zijn gelijkenis schiep, Adam is een man zoals inmiddels wel weet neem ik aan!