Hahahaha, goed zo !! ik laat me wel emotioneel beinvloeden als het om vrienden gaat ( wat trouwensnu ik dit dit schrijf nooit voorkomt) maar echt niet door een voor mij onbekende prikker hoor.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlHET HEILIG EVANGELIE
naar de beschrijving van
JOHANNES
Het vlees geworden Woord
1
1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.
Jean
1 1 Au commencement était la Parole, et la Parole était avec Dieu, et la Parole était Dieu.
2 Dit was in den beginne bij God.
2 Elle était au commencement avec Dieu.
3 Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.
3 Toutes choses ont été faites par elle, et rien de ce qui a été fait n`a été fait sans elle.
4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.
4 En elle était la vie, et la vie était la lumière des hommes.
5 En het Licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet begrepen.
5 La lumière luit dans les ténèbres, et les ténèbres ne l`ont point reçue.
“Toen kwam een van de engelen met de zeven schalen en zei tegen mij: ' Kom, ik zal u het oordeel laten zien over de grote hoer, die aan de vele wateren zit…” (Openbaring 17:1-2, WV1995)
“Toen kwam een van de zeven engelen met de zeven schalen … naar mij toe en zei: ‘Kom! Ik zal u de bruid, de vrouw van het lam tonen.’” (Openbaring 22:9, WV1995)
“Hij voerde mij in de geest naar de woestijn. Daar zag ik een vrouw, gezeten op een scharlakenrood beest…” (Openbaring 17:3, WV1995)
“Hij bracht mij in de geest op een grote, hoge berg en toonde mij de heilige stad, Jeruzalem …” (Openbaring 22:10, WV1995)
“… dat overdekt was met godslasterlijke namen … In haar hand hield zij een gouden beker, boordevol met de gruwelijke onreinheden van haar hoererij..” (Openbaring 17:3-4, WV1995)
theo Schreef:
——————————————————-
> Als jij schrijft dat ik het bijbels niet kan
> onderbouwen dan kan ik dat natuurlijk niet bijbels
> onderbouwen want jij hebt altijd en overal
> gelijk.
Ik heb toch aan je gevraagd of je Bijbels kan onderbouwen, daar was en is Keessie getuige van, tot nu toe heb je dat nog steeds niet gedaan.
>
> Maar denk er verder zelf maar eens over na en als
> je verder durft kijken dan je eigen vooringenomen
> overtuigingen komt er misschien ooit eventueel
> misschien nog eens een tijd dat je na het een en
> ander gelezen te hebben en enig onderzoek je ook
> eens na gaat denken buiten je eigen enige en enge
> straatje.
Nee theo ik ga het niet zo zien als jou, en zo ziet de theologie het ook niet, het is een verzinsel van jou theo.
>
> OF..het moet zoals Ellen aangaf over Boaz zo zijn
> zijn dat iedereen eens wat beter naar Boaz en dus
> ook Samuel moeten luisteren want die weten
> natuurlijk van alle hoeden en randen het fijne.
Als je het niet Bijbels kan onderbouwen ja wat dan theo?
>
> Andersdenkenden zijn onnozelaars.
Het zijn jouw woorden, maar onderbouw je statement eens, inplaats van er omheen te draaien theo!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?