Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Het oordeel over de beruchte hoer

• theo

Hahahaha, goed zo !! ik laat me wel emotioneel beinvloeden als het om vrienden gaat ( wat trouwensnu ik dit dit schrijf nooit voorkomt) maar echt niet door een voor mij onbekende prikker hoor.

• Stefan

HET HEILIG EVANGELIE

naar de beschrijving van

JOHANNES

Het vlees geworden Woord

1

1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.

Jean

1 1 Au commencement était la Parole, et la Parole était avec Dieu, et la Parole était Dieu.

2 Dit was in den beginne bij God.

2 Elle était au commencement avec Dieu.

3 Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.

3 Toutes choses ont été faites par elle, et rien de ce qui a été fait n`a été fait sans elle.

4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.

4 En elle était la vie, et la vie était la lumière des hommes.

5 En het Licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet begrepen.

5 La lumière luit dans les ténèbres, et les ténèbres ne l`ont point reçue.

• Nada

:):):)

• Johanan

Heel erg ja,zal de slaap zijn.

Johanan.

• Frederik D

Ja. Maar ik las veel vaagheid en weinig concreetheid.

• ¥ Lotje ­­¥

“Toen kwam een van de engelen met de zeven schalen en zei tegen mij: ' Kom, ik zal u het oordeel laten zien over de grote hoer, die aan de vele wateren zit…” (Openbaring 17:1-2, WV1995)

“Toen kwam een van de zeven engelen met de zeven schalen … naar mij toe en zei: ‘Kom! Ik zal u de bruid, de vrouw van het lam tonen.’” (Openbaring 22:9, WV1995)

“Hij voerde mij in de geest naar de woestijn. Daar zag ik een vrouw, gezeten op een scharlakenrood beest…” (Openbaring 17:3, WV1995)

“Hij bracht mij in de geest op een grote, hoge berg en toonde mij de heilige stad, Jeruzalem …” (Openbaring 22:10, WV1995)

“… dat overdekt was met godslasterlijke namen … In haar hand hield zij een gouden beker, boordevol met de gruwelijke onreinheden van haar hoererij..” (Openbaring 17:3-4, WV1995)

• Johanan

Verwacht van jouw ook niets anders,het is helder en duidelijk de geschiedenis is het bewijs.

Johanan.

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> Als jij schrijft dat ik het bijbels niet kan

> onderbouwen dan kan ik dat natuurlijk niet bijbels

> onderbouwen want jij hebt altijd en overal

> gelijk.

Ik heb toch aan je gevraagd of je Bijbels kan onderbouwen, daar was en is Keessie getuige van, tot nu toe heb je dat nog steeds niet gedaan.

>

> Maar denk er verder zelf maar eens over na en als

> je verder durft kijken dan je eigen vooringenomen

> overtuigingen komt er misschien ooit eventueel

> misschien nog eens een tijd dat je na het een en

> ander gelezen te hebben en enig onderzoek je ook

> eens na gaat denken buiten je eigen enige en enge

> straatje.

Nee theo ik ga het niet zo zien als jou, en zo ziet de theologie het ook niet, het is een verzinsel van jou theo.

>

> OF..het moet zoals Ellen aangaf over Boaz zo zijn

> zijn dat iedereen eens wat beter naar Boaz en dus

> ook Samuel moeten luisteren want die weten

> natuurlijk van alle hoeden en randen het fijne.

Als je het niet Bijbels kan onderbouwen ja wat dan theo?

>

> Andersdenkenden zijn onnozelaars.

Het zijn jouw woorden, maar onderbouw je statement eens, inplaats van er omheen te draaien theo!

• keessie

na deze huidige paus komt er een volgende en dat zal de laatste paus zijn daar houdt het allemaal mee verband het RR zal herrijzen

• Johanan

Wat is je punt Lotje?

Of verwacht je antwoorden op de door jouw geplaatste teksten?

Johanan.