Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Het oordeel over de beruchte hoer

• Frederik D

Juist het WTG doet niet aan spiritisme.

• samuel

Lees dit nog eens aandachtig door:

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/16267034/krijgt-de-jehovah%60s-getuige-wel-de-juiste-informatie#msg-16267034

• Malakh

Toch vind ik het wat kort door de bocht.

Jehovah's getuigen geloven dat de heiligen over hen gaat, maar uiteindelijk zijn ze dankzij de huidige regeringen in een relatieve vrijheid om hun geloof te kunnen verkondigen. Laten we niet vergeten dat ze geloven dat het beest de Verenigde Naties zijn, die tevens de achtste koning zou zijn.

Eerst en vooral waren er verschillende religieuze organisaties die niet meededen in de oorlogszucht, zoals de Christadelphians, de bijbelstudenten en nog enkele groeperingen, verder ook individuele christenen.

Ook de Rooms Katholieke vriendschap met Hitler en andere leiders (ook nog de dag van vandaag) is misschien spijtig te noemen, maar laten we niet vergeten dat we meer dan een halve eeuw na dato spreken, en dat het voor ons gemakkelijk is om een oordeel te vellen over wat er toen gebeurd is.

Ja, zelfs de JG hebben bij name van Rutherford enkele bedenkelijke uitspraken gedaan om Hitler minder vijandig tegenover hen te stellen. (Penton heeft hier een boek over geschreven).

Verder ben ik het met Bonhoeffer eens (die ooit meehielp bij het beramen van een aanslag op Hitler) dat je wanneer kwaad aan het zegevieren is, je soms principes overboord moet gooien om het kwaad in te perken… Zoals het spreekwoord zegt: Het kwaad zegeviert waar goede mensen zwijgen. Dankzij het feit dat anderen, en ja soms christenen, de wapens opnamen om het kwaad terug te dringen kunnen we er nu in alle vrijheid over spreken.

• Johanan

Malakh Schreef:

——————————————————-

> Toch vind ik het wat kort door de bocht.

> Jehovah's getuigen geloven dat de heiligen over

> hen gaat, maar uiteindelijk zijn ze dankzij de

> huidige regeringen in een relatieve vrijheid om

> hun geloof te kunnen verkondigen.

Zelfs daar waar het absoluut is verboden is de groei aanzienelijk.

Het is Jehovah's werk/opdracht,gegeven door Jezus Matth 24:14 en 28 laatste verzen

Laten we niet

> vergeten dat ze geloven dat het beest de Verenigde

> Naties zijn, die tevens de achtste koning zou

> zijn.

> Eerst en vooral waren er verschillende religieuze

> organisaties die niet meededen in de oorlogszucht,

> zoals de Christadelphians, de bijbelstudenten en

> nog enkele groeperingen, verder ook individuele

> christenen.

Volkomen waar er zijn er heel veel die ook geweigerd hebben,en daar door hebben geleden.

> Ook de Rooms Katholieke vriendschap met Hitler en

> andere leiders (ook nog de dag van vandaag) is

> misschien spijtig te noemen, maar laten we niet

> vergeten dat we meer dan een halve eeuw na dato

> spreken, en dat het voor ons gemakkelijk is om een

> oordeel te vellen over wat er toen gebeurd is.

Je vergeet eending,het zijn niet de getuigen die het ootdeel vellen over de valse religie…het is Jehovah.

Hij bepaald hoe hij aanbeden wil worden,niemand anders.

> Ja, zelfs de JG hebben bij name van Rutherford

> enkele bedenkelijke uitspraken gedaan om Hitler

> minder vijandig tegenover hen te stellen. (Penton

> heeft hier een boek over geschreven).

>

Hitler vondt de kogel voor de getuigen nog te min gebruikte de valbijl.

> Verder ben ik het met Bonhoeffer eens (die ooit

> meehielp bij het beramen van een aanslag op

> Hitler) dat je wanneer kwaad aan het zegevieren

> is, je soms principes overboord moet gooien om het

> kwaad in te perken… Zoals het spreekwoord zegt:

> Het kwaad zegeviert waar goede mensen zwijgen.

> Dankzij het feit dat anderen, en ja soms

> christenen, de wapens opnamen om het kwaad terug

> te dringen kunnen we er nu in alle vrijheid over

> spreken.

Een christen mag nooit en te nimmer en wapen opnemen om wie maar ook letsel toe te brengen.

Johanan.

• CU

Johanan Schreef:

——————————————————-

>

> Een christen mag nooit en te nimmer en wapen

> opnemen om wie maar ook letsel toe te brengen.

>

> Johanan.

Zo maar een stukje oorlogsles van God:

Exodus 32:27-28 En hij zeide tot hen: Alzo zegt de HEERE, de God van Israel: Een ieder doe zijn zwaard aan zijn heup; gaat door en keert weder, van poort tot poort in het leger, en een iegelijk dode zijn broeder, en elk zijn vriend, en elk zijn naaste! En de zonen van Levi deden naar het woord van Mozes; en er vielen van het volk, op dien dag, drie duizend man.

• Frederik D

… met Bonhoeffer …

———————

Hoera, iemand met enige bagage. En dan bedoel ik Malakh.

• Frederik D

Stel, ik heb drie kleine kinderen. Ik kan ze van de dood redden door een psychopaat die ze wil doodschieten, neer te schieten. Mag ik dan die ene psychopaat overhoop knallen of moet ik lijdzaam toezien hoe die psychopaat mijn kinderen ombrengt?

• CU

Je hebt best wel een selectief verhaal over Hitler. Hier en daar hebben ze van Brooklyn je wat vergeten te vertellen, oa over de aangekondigde vrijage van de JG , te lezen in het Jaarboek van je club uit 1934, op de bladzijden 134,135 en 136. Daar lees je over de JG antisemitisme en de bedoeling pro-Duitsland te zijn.

Een stukje slechte vertaling van een brief aan Hitler door de Brooklynboys

citaat"De conferentie van vijf duizend afgevaardigden benadrukt dat volgens deze stand van zaken acht hij het beneden ist waardigheid om zelfs zich te verdedigen tegen elke kleinerende beschuldigingen van marxistische of zelfs communistische activiteiten. Dergelijke weerlegd laster van onze religieuze tegenstanders ongetwijfeld het teken van religieuze concurrentie te dragen. Hun doel is om een ​​eerlijke waarschuwer verstikken met de . lelijke middel van laster in plaats van het gebruik van het woord van God De conferentie van vijf duizend afgevaardigden merkte ook - zoals tot uitdrukking komt in de verklaring - dat de Bijbel Onderzoekers van Duitsland strijden om de zeer dezelfde hoge ethische doelen en idealen die ook de nationale overheid van het Duitse Rijk uitgeroepen inachtneming van de relatie van de mens tot God, schrijfmachine: eerlijkheid van de geschapen wezen in de richting van de maker De conferentie kwam tot de conclusie dat er geen tegenstrijdigheden als het gaat om de relatie tussen de Bijbel Onderzoekers van Duitsland aan de nationale. regering van het Duitse Rijk. Integendeel, verwijzend naar de zuiver religieuze en onpolitieke doelen en inspanningen van de Bijbel onderzoekers, kan worden gezegd dat deze in volledige overeenstemming met de identieke doelstellingen van de nationale overheid van het Duitse Rijk.

Het is echt een verbazingwekkende club.

Met dank aan het Watchtower Bijbel en Traktaatgenootschap

ALGEMENE KANTOREN 117, Adams Street BROOKLYN NEW YORK, Verenigde Staten

Duitse tak Wachtturmstr. 1 tot 19MAGDEBURG CCP Magdeburg 4042

• keessie

Ja een ander voor het karretje spannen Johanan, dankzij de Russen Americanan en Canadezen spreken we nu geen Duits,

• Johanan

Gij zult niet doden.

Johanan.