Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gelovigen hebben helaas geen vrije wil

• Michiel...

Chris Schreef:

——————————————————-

> Ze nemen hun geloof niet serieus,

Kunnen ze niets aan doen - hebben geen vrije wil

het enige wat ze

> willen is eeuwig leven en als je daarvoor moet

> geloven in Jezus Christus dan moet dat maar

Kunnen ze niets aan doen - hebben geen vrije wil

• theo

Dat heeft dit onderzoek gekost?

heeft de onderzoeker dit onderzoek uit vrije wil gedaan en heeft hij uit vrije wil dit geld willen besteden aan het onderzoek en aan zichzelf?

Overigens zijn er talloze meer onzinnige onderzoeken die handenvol geld kosten.

Volgens mij bestaat er zelfs een lijst van dit soort ongein.

—————————

Er wordt duur onderzocht wat het kost om een nieuwe school te bouwen ( terwijl iedere slimmerd op dat gebied dat op 10% nauwkeurig binnen een dag bekend kan maken ) om tot de conclusie te komen dat er niet gebouwd kan worden want er is geen geld voor.

• LiaDonkers

Wat een eer dat de Heer dat een eeuwigheid tevoren speciaal voor mij bekokstoofd heeft!

En dat antwoord van jou heeft hij toen ook meteen bedacht.

• Anna Lieze

Ik vraag mij wel eens af wat als Jezus met geen woord gerept zou hebben over eeuwig leven als je in Hem zou geloven , hoeveel mensen er dan nog gelovig zouden zijn.

• theo

Het is maar de vraag of Jezus het heeft gehad over het eeuwige leven in de zin van: nooitophoudend leven na het aarde bestaan in de hemel of de hel.

Hoeveel bijbelteksten kun je er over vinden??

• Anna Lieze

Ga je uiteindelijk toch een keer dood dan als je eenmaal in de hemel bent ?

• Michiel...

Je begint het door te krijgen Lia hoe het werkt.

Nog even en we hebben door dat elke discussie hier zinloos is omdat elke discussie vanuit een niet vrije wil plaatsvindt.

>:D<

• Anna Lieze

theo Schreef:

——————————————————-

> Het is maar de vraag of Jezus het heeft gehad over

> het eeuwige leven in de zin van: nooitophoudend

> leven na het aarde bestaan in de hemel of de hel.

>

> Hoeveel bijbelteksten kun je er over vinden??

Johannes 11

25 Maar Jezus zei: ‘Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft zal leven, ook wanneer hij sterft, 26 en ieder die leeft en in mij gelooft zal nooit sterven. Geloof je dat?’ 27 ‘Ja Heer,’ zei ze, ‘ik geloof dat u de messias bent, de Zoon van God die naar de wereld zou komen.

• theo

Dat bedoel ik niet.

Welke bijbelteksten staan er in de bijbel waar Jezus zegt dat er oneindig leven is na het aardse bestaan..Daar ging jouw opmerking toch over?

• Anna Lieze

25 Maar Jezus zei: ‘Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft zal leven, ook wanneer hij sterft, 26 en ieder die leeft en in mij gelooft zal nooit sterven. Geloof je dat?’ 27 ‘Ja Heer,’ zei ze, ‘ik geloof dat u de messias bent, de Zoon van God die naar de wereld zou komen.