Ja, O.K. Daar is dit een discussieprikbord voor
Maar daarom vraag ik mij wel af wat het wel of niet hebben van kinderen hiermee te maken heeft.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlEerst wil ik even duidelijk stellen dat ik niet geloof in eeuwige straf door middel van de hel. De dood is voor mij dan ook niet het ergste wat er iemand kan overkomen, omdat dan zijn ziel bij God ligt, en dat God het terug kan opwekken. De dood is volgens mij dan ook veel erger voor de nabestaanden, die uiteindelijk met het verlies moeten leren leven. Ik zou het troosteloos vinden als persoon die niet gelovig is, maar ik ben dus wel gelovig, en daarom ervaar ik toch een hoop dat ik de mensen die ik verlies terug zal zien.
Toch geloof ik niet dat de God van het christendom met een persoon die de dood vindt genoegen heeft. Ik zie in het christendom een zeer vredelievende godsdienst die zegt je vijanden lief te hebben. Dat wil niet zeggen dat het volledig verdraagzaam zou zijn; maar de bijbel maakt duidelijk dat de wraak niet aan ons is, maar aan God.
Dus ja, uitspraken zoals: “God heeft hem bij zich geroepen”, vind ik vreselijk, en sta ik dus ook compleet niet achter.
Het was b.v. ook zo in de middeleeuwen toen het Christendom hier de plak zwaaide, dat de westerse oorlogen heel miniem waren, precies omdat een christen niet streed tegen een christen, daarom ook dat de kruistochten werden uitgevonden.
Wat kunnen mensen toch soms moeilijk doen over een simpele vraag .
Maar dat is nu eenmaal de trend op dit pb,vragen ontwijken met vragen.
Maar goed,jij reageerd heel fel als er door sommige christenen hier te kennen wordt gegeven dat de HEL bestaat.
Wat ik jouw dus wilde vragen,en daarom ook de vraag of je kinderen hebt,als jouw kinderen???heel erg brutaal/ongehoorzaam
zijn geen garen mee te spinnen….zet je ze dan met hun billen op de kachel,of hun handjes op de kookplaat?
Je hoeft me niet te antwoorden hoor,want dat antwoord weet ik al,God is liefde Lia,als jij als onvolmaakt mens zo iets al niet zou doen,
verwacht je dan wel de onze hemelse vader Jehovah dat wel doet?
Dus daarom mijn simpele vraag over je kinderen.
Johanan.
Ach theo,jij gaat al de zelfde kant op als die Farizeeér die ik vergeleek met hen die in Matth 23:15 staan.
Als ik een boekje open zou willen doe over de rottigheid van alle grote religieuse organisatie's,ben ik nog wel
een paar weken bezeg.
Je minzame aanhaling bewijst alleen maar hoe verrot wijnig je van de bijbel afweet.
Simpele vraag:…Slaat het gebod om zich van bloed te onthouden ook op bloedtransfusies? Ja. Ter illustratie: Stel dat een arts tegen jouw zou zeggen dat jij je van alcohol moet onthouden.
Dan drinkje,als je verstandig bent,nooit meer.Ja toch.
Dat zou betekenen dat het drinken van alcohol verkeerd is,maar maat nuchtere theo geeft dan te kennen dus alleen het drinken mag niet,nou ja daar weet
ik wel raad mee… dan ga ik het toch lekker injecteren,of niet.
Of heb je hier voor een goedkoop excuus? Maar jouw kennende zal dat wel.
Maar de bijbelse wet is duidelijk,een christen(echte) zal zich onthouden van bloed: we mogen het op geen enkele manier in ons lichaam opnemen. Het gebod om zich te onthouden van bloed houdt dus in dat we niet zullen toestaan dat iemand bloed in onze aderen injecteert.
Bloed is heilig het gebruik er van betekend de dood/eeuwige dood,dus niet de hel maar eeuwige vernietiging.
Johanan.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?