Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

kinderdoop

• samuel

LiaDonkers Schreef:

——————————————————-

> > > Ik wil niet leven met God in het hiernamaals.

> > Niet

> > > hier en niet daar.

> >

> > Dan moet je niet klagen!

>

> Maar ik mag er toch wel vragen over stellen?

Je hebt toch ook antwoorden gehad?

>

>

> > > Volgens mij snappen jullie doop en kinderdoop

> > hier

> > > allemaal op jullie eigen manier. Als jullie

> het

> > > daar als gelovigen nu onderling eerst over

> eens

> > > worden, dan wordt het voor ongelovigen als ik

> > een

> > > stuk overzichtelijker.

> >

> > Nee hoor er is maar een man die hier de

> kinderdoop

> > steunt, en die volg jij.

>

> Volg ik iemand hier?

Ja!

• LiaDonkers

> Zonder christenen had je nooit wat van God geweten

Zou dat niet geweldig zijn?!

• LiaDonkers

> Je hebt toch ook antwoorden gehad?

Desondanks snap ik er nog steeds niets van.

> > Volg ik iemand hier?

>

> Ja!

Ben mij daar niet van bewust. Vertel 'es….?

• samuel

Heet jij Gonnie?

Voor jou wellicht wel!

Maar jouw wereld had er in ieder geval een stuk anders uitgezien, en niet ten voordele!

Ik heb nog een tekst van de apostel Petrus:

20 Want indien zij, aan de bezoedelingen der wereld ontvloden door de erkentenis van de Here en Heiland Jezus Christus, toch weer erin verstrikt raken en erdoor overmeesterd worden, dan is hun laatste toestand erger dan de eerste. 21 Het zou immers beter voor hen geweest zijn, geen kennis verkregen te hebben van de weg der gerechtigheid, dan met die kennis zich af te keren van het heilige gebod dat hun overgeleverd is. 22 Hun is overkomen, wat een waar spreekwoord zegt: Een hond, die teruggekeerd is naar zijn uitbraaksel, of: een gewassen zeug naar de modderpoel. 2 Pet.2

• samuel

LiaDonkers Schreef:

——————————————————-

> > Je hebt toch ook antwoorden gehad?

>

> Desondanks snap ik er nog steeds niets van.

Je zegt eigenlijk ik wil het niet snappen, ik prik om te prikken want ik heb zoveel te doen in mijn leven om van te genieten!

>

>

> > > Volg ik iemand hier?

> >

> > Ja!

>

> Ben mij daar niet van bewust. Vertel 'es….?

Als je er niet van bewust ben, heeft het je ook geen nut het je te vertellen, je snapt het toch niet zeg je zelf.

• LiaDonkers

Als de hond zijn braaksel laat liggen, dan is hij ziek. (http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/huisdieren/eet-hond-braaksel.86948)

Voor varkens is het nuttig in de modder te rollen, want zo koelen ze af. Is ook nodig, omdat ze geen zweetklieren hebben, maar ze schijnen het ook lekker te vinden.

Kortom: Petrus weet niet waar hij het over heeft.

• samuel

LiaDonkers Schreef:

——————————————————-

> Als de hond zijn braaksel laat liggen, dan is hij

> ziek.

> (http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/huisdier

> en/eet-hond-braaksel.86948)

Een hond eet zijn eigen braaksel op.

Hond eigen braaksel

>

> Voor varkens is het nuttig in de modder te rollen,

> want zo koelen ze af. Is ook nodig, omdat ze geen

> zweetklieren hebben, maar ze schijnen het ook

> lekker te vinden.

>

> Kortom: Petrus weet niet waar hij het over heeft.

Zoals gewoonlijk snap je het niet!

• Channah

Je chargeert. Daar kan ik de humor wel van inzien.

Maar ik legde slechts uit waar dopen voor staat. Veel christenen geloven al lang niet meer in die erfzonde, die slechts te bestrijden is door de doop, en zien dat dopen - het wegwassen van die erfzonde - nu als een soort van welkomstritueel in de christelijke kerk. Daar hebben we het weer: er wordt weer flink op los geïnterpreteerd. Wat ik niet snap is dat het symbool dat staat voor iets waar men niet in gelooft dan niet gewoon kan vervallen, en een ander welkomstritueel op bijbelse gronden wordt gezocht. Vast wel te vinden!

Nu interpreteer ik natuurlijk zelf ook als ik Genesis als literatuur lees. Ik vind het een prachtig evolutieverhaal, waarbij het fout loopt als mensen zo ver evolueren dat ze onderscheid gaan maken tussen goed en kwaad, en daarvanuit gaan interpreteren, en erger: oordelen en veroordelen. Het verschil tussen mijn interpretatie en die van de gelovigen is dat ik de mijne niet opdring, en al zeker niet met hel en verdoemenis verdedig.

• Channah

Inderdaad. Maar ik denk dat we dat Petrus niet kwalijk kunnen nemn De man wist niet beter. En nog steeds weten mensen niet beter en vinden varkens vies, terwijl ze juist door zich in de modder te wentelen, naast afkoeling en bescherming tegen de zon te bewerkstelligen, parasieten voorkomen. Uiterst schoon dus. Ja, ze vinden het ook prettig Wel eens een varken gezien dat lekker in de modder ligt? Dan zou je er zo bij willen kruipen.

Maar iets lekker vinden mag waarschijnlijk niet van sommige christenen.

• theo

Rom 7,4

Bijgevolg, mijn broeders, zijt ook gij dood voor de wet door het lichaam van Christus om het eigendom te worden van een ander, van Hem, die uit de doden opgewekt is, opdat wij Gode vrucht zouden dragen.

1 Petr 2,9

Gij echter zijt een uitverkoren geslacht, een koninklijk priesterschap, een heilige natie, een volk (Gode) ten eigendom, om de grote daden te verkondigen van Hem, die u uit de duisternis geroepen heeft tot zijn wonderbaar licht:

Zondag 1

Vraag 1: Wat is uw enige troost in leven en sterven?

Antwoord:

Dat ik met lichaam en ziel, in leven en sterven1, het eigendom ben, niet van mijzelf2, maar van mijn trouwe Heiland Jezus Christus3. Want Hij heeft met zijn kostbaar bloed voor al mijn zonden volkomen betaald4 en mij uit alle macht van de duivel verlost5.

Hij bewaart mij zo6, dat zonder de wil van mijn hemelse vader geen haar van mijn hoofd kan vallen7, ja zelfs zo, dat alles dienen moet tot mijn heil 8.

Daarom geeft Hij mij door zijn Heilige Geest ook zekerheid van het eeuwige leven9 en maakt Hij mij van harte bereid om voortaan voor Hem te leven10.