Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Interpretaties

• Channah

Ik maak mij helemaal niet druk om de crematieplechtigheid van de moeder van mijn vriendin. Ik verbaas mij - en ik vind het ook een kwalijke zaak - dat bijbelteksten zomaar aangevuld worden. Volgens mij is dat een doorn in het oog van de Here Here, om maar eens in jullie gelovige jargon te spreken.

Mijn eigen begrafenis is prima geregeld. Door mijzelf dus Geen gezeik en gezeur van gelovige betweters. Maar - voor een ongelovige wellicht verrassend - wel een door mij uitgekozen tekst uit het NT, hoewel ik die misschien nog wel vervang door een OT-fragment. Verder ligt de muziek vast, voor mij zeer belangrijk. Verder mag iedereen aan ouwehoeren wat ze maar willen. En daar kunnen ze als ze mij ‘ter aarde besteld’ hebben mee doorgaan tijdens een gezellige borrel om, mijn leven te vieren.

• theo

Jezus en de storm op het meer.

Jezus slaapt en ze dreigen te vergaan.

Jezus wordt wakker gemaakt en na enige woorden van Hem wordt de wind stil en de zee rustig.

Vergelijk; natuurlijk de stormen in ons leven. Kun je een mooie preek over houden.

————————————————

Wat erbij werd gezegd: De duivel rook zijn kans, hij kon nu met Jezus afrekenen. De verzoeking in de woestijn was een mislukte operatie maar nu zou de duivel wel even met hem afrekenen.

• Channah

Ook zo'n uitgekauwde interpretatie. Wat heb ik toch geleden in die kerken.

• theo

Klopt maar ik bedoel natuurlijk in dit verband en je nav je item over interpretaties de duivel die er werd bijgehaald.

• perihelium

1 Tessalonicenzen 4:13-14

Broeders en zusters, wij willen u niet in het ongewisse laten over de doden, zodat u niet hoeft te treuren, zoals zij die geen hoop hebben. Want als wij geloven dat Jezus is gestorven en is opgestaan, moeten wij ook geloven dat God door Jezus de doden naar zich toe zal leiden, samen met Jezus zelf.

• Douce.

Neem jij geen afscheid van een gestorvene? Dus je bezoekt nooit begrafenissen en crematies? Of geen afscheid als iemand stervende is?

Douce

• perihelium

Douce Schreef:

——————————————————-

> Neem jij geen afscheid van een gestorvene?

Geliefden leven voort.

> Dus je

> bezoekt nooit begrafenissen en crematies?

Niet nooit maar ze zijn, in tegenstelling tot doopdiensten, in mijn omgeving erg weinig voorgekomen.

> Of geen

> afscheid als iemand stervende is?

>

> Douce

Bijbels gezien is de dood niet als je sterft, maar als je leeft zonder God,

• Douce.

Dat is geen antwoord op mijn vraag en zijn geen antwoorden op mijn vragen.

Zou je een antwoord of/en kun je antwoorden op mijn vragen geven?

Ik weet wel wat er in de Bijbel staat en wat ik zou doen.

Dus, nu jouw beurt.

Douce

• perihelium

Douce Schreef:

——————————————————-

> Dat is geen antwoord op mijn vraag en zijn geen

> antwoorden op mijn vragen.

> Zou je een antwoord of/en kun je antwoorden op

> mijn vragen geven?

> Ik weet wel wat er in de Bijbel staat en wat ik

> zou doen.

> Dus, nu jouw beurt.

>

> Douce

Het zijn wel antwoorden hoor. Misschien zie je dat als je het rustig leest zonder er van alles bij te (be)denken.

• Douce.

Het zijn geen antwoorden, ik lees altijd alles rustig en met m'n verstand er ook nog bij.

Dus, wat zijn de antwoorden op mijn vragen? Of..en dat kan ook, blijf je draaien?

Douce