Waarom plaats je als antwoord dit bijbelvers?
Was ik niet duidelijk genoeg?
Of heb je te snel gelezen zonder te luisteren wat ik zei?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlAh zo;
Nochtans zei Hij ook:
“Kinderkens, nog een korte tijd ben Ik bij u; gij zult Mij zoeken en, gelijk Ik de Joden gezegd heb: waar Ik heenga, kunt gij niet komen, zo spreek Ik thans ook tot u.”
en
“Waar Ik heenga, kunt gij Mij nu niet volgen, maar gij zult later volgen.”
(uit het Johannesevangelie)
Deze verzen sluiten dan weer aan met wat ik zei van fysieke scheiding, die zal duren voor de rest van mijn leven.
Ik meen dus nog steeds wat ik zei: jij mag en jij kan niet voor je medegelovigen bepalen dat zij bij een overlijden geen afscheid nemen.
Jij mag dat van mij zo ervaren.
Maar jij mag in mijn plaats niet bepalen wat ik hoor te ervaren .
Meneer wist het een en ander van de moeder van vriendin, maar hoe dat precies in elkaar steekt weet ik niet. Dat kan hij uiteraard ook via de familie gehoord hebben. Ik heb vriendin na de bijeenkomst maar kort gesproken, en uiteraard niet hierover. Ik heb het idee dat hij een soort van geestelijk verzorger, of hoe je dat ook noemt, is in het verzorgingshuis waar moeder woonde. Maar het zou zeker niet in de geest van moeder zijn om een tekst zo te verkrachten.
Je begrijpt er dus helemaal geen ene moer van.
De crematieplechtigheid van de moeder van mijn vriendin heeft in feite helemaal niets te maken met het door een voorganger op eigen wijze invullen van bijbelse geschriften.
Wat mijn eigen begrafenis betreft: dat ligt allemaal al vast. Al jaren, vanaf 1984 toen mijn broer op 33-jarige leeftijd overleed. Was overigens een prima begrafenis, helemaal zoals hij het gewild zou hebben.
Channah Schreef:
——————————————————-
> Je begrijpt er dus helemaal geen ene moer van.
Ik begrijp het juist wel, je maakt je druk om de begrafenis van een ander!
> De crematieplechtigheid van de moeder van mijn
> vriendin heeft in feite helemaal niets te maken
> met het door een voorganger op eigen wijze
> invullen van bijbelse geschriften.
Dat maak jij dus niet uit het was niet jouw begrafenis, en je had dus ook niet de regie.
>
> Wat mijn eigen begrafenis betreft: dat ligt
> allemaal al vast. Al jaren, vanaf 1984 toen mijn
> broer op 33-jarige leeftijd overleed. Was
> overigens een prima begrafenis, helemaal zoals hij
> het gewild zou hebben.
Ja zoiets zet je weer even op je plaats, alsnog gecondoleerd met je nog erg jonge overleden broer.
Nu kan jij ook je eigen begrafenis regelen zelf de regie in handen hebben.
Natuurlijk hoef ik geen enkele vraag te beantwoorden.
Maar je mag het weten, hoor. Mijn broer was drieëneenhalfjaar jonger dan ik.
Uiteraard is een herdenking voor de nabestaanden. Maar een stevige vinger in de pap die vooraf door de aspirant-overledene is vastgelegdkan geen kwaad, opdat men niet a la vooorganger van de moeder van mijn vriendin met allerlei toestanden toeslaat. Dat dient ten alle tijden voorkomen te worden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?