Tot alle stammen van de wereld, vandaar dat het Evangelie over de hele wereld verkondigt word!
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlLiaDonkers Schreef:
——————————————————-
> > > Hoe is dat zo gekomen?
>
> > Omdat ik God eerst niet kende en Hij Zich aan
> mij
> > openbaarde.
>
> Misschien dat LeSage toen hij geloofde, God wat
> beter leerde kennen en tot de ontdekking kwam:
> hellup!
Wat “hellup” en hoe kan je iemand, zeker God, ontkennen als die je beter hebt leren kennen?
>
>
> > Op het moment dat je gelooft verdwijnt elk
> ongeloof.
>
> Da's best een groot verlies.
Ja en dat is het waard want wat je wint is groter.
Dat bedoel ik dus.
Er zijn er velen, héél vélen die zeggen: ik ben een zondaar, en zondig nog steeds, maar Jezus heeft de straf voor mij gedragen. en DUS ga ik gewoon naar de hemel. Hoe slecht ik ook geleefd heb.
Ondertussen zondigen zij verder. Iedere dag wel weer een nieuwe verse zonde. Alma hierboven reageerde heel treffend met daarmee slaan ze de spijkers des te dieper in de handen van Jezus aan het kruis.
Klopt.
Maar uiteindelijk gaat het om het dichtste bij. Om jezelf. Wat betekent het voor jezelf als gelovige (en dat ben ik niet) om aan de ene kant te belijden dat Jezus je heeft verlost en bevrijd van de zonde -want wat is anders het voordeel van de gelovige- maar toch regelmatig/telkens/af-en-toe/altijd-weer terug te vallen in (kleine) zonden(tjes)?
Johanan Schreef:
——————————————————-
> Nee theo dat was niet mijn punt.
> Er zijn er hier op dit pb die denken dat ze zonder
> zonden zijn als ze maar niet moetwillig zondigen.
Aha, er komen hier wel meer vreemde gedachtengangen voorbijvliegen, wel vreemdere ook.
Over moedwillige zonde gesproken:
Vanuit den hoge vanaf hun zelfopgeworpen tronen minzaam EN hoogmoedig neerkijken op anderen met beledigende kleinerende bewoordendingen al da niet tussen de regels door zeggend dat die ander zo slecht is..
Over moedwillige zonde gesproken !!
> En dat bedoelde ik met droom dan maar
> verder……………………………….
> Voortaan niet zo gouw je hanepoten uitsteken.
Kijk, dat ik platpoten heb en daarmee in de Friesche klei sta…okay… maar mij ook nog hanepoten toemeten dat gaat wel wat ver hoor.
>
> Johanan.
LeSage2 Schreef:
——————————————————-
> Wel, ik lees jouw reaktie zo dat als die
> agressieveling het maar ‘hard’ genoeg wil, dan
> lukt het hem wel om zijn handjes thuis te houden.
Nee, dat bedoel ik niet.
Ik bedoel : ALS iemand wil veranderen dan moet die iemand dat zelf willen.
> Alleen al om reden dat hij het dan zélf heeft
> gepresteerd (de eigen roem) lijkt me dat geen
> christelijke gedachte. Alles moet toch van God en
> zijn genade alleen komen?
Alma heeft nog geen antwoord gegeven aan de vragen die haar gesteld zijn omtrent haar bewering.
Maar Jezus hangt niet meer aan het kruis, Hij heeft toen die dag alle zonden en vloeken gedragen voor het verleden, heden en toekomst, en is die dag gestorven en van het kruis afgehaald, dus men kan eenvoudig weg niet de spijkers dieper in het kruis slaan, er hangt niemand meer aan.
Ik zondig nog steeds. Iedere dag. Maar ik pretendeer dan ook niet verlost te zijn. En ik pretendeer als ongelovig mens tot heel veel goeds in staat te zijn.
Maar je loopt weg voor een rechtstreeks antwoord, Samuel.
Zondig jij nog steeds? Gewoon ja of nee zeggen. Alles wat je méér zegt maakt je antwoord alleen maar onduidelijk.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?