Dit is met afstand de domste opmerking van de topic
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDe belangrijkheid van de juiste zienswijze.
Om de bijbel goed te begrijpen, mag men niet de algemene fout maken en denken dat alles wat als volmaakt wordt aangeduid, dit in absolute zin is, dat wil zeggen in een oneindige, onbegrensde mate.
Alleen de Schepper, Jehovah God, onderscheidt zich door volmaaktheid in deze absolute zin. Daarom kon Jezus over zijn Vader zeggen: Niemand is goed, behalve één, God;…Mr 10:18.
Jehovah is in zijn uitnemendheid onvergelijkelijk, hij verdient alle lof, en zijn schitterende eigenschappen en zijn macht zijn onovertroffen, zodat zijn naam alleen . . . onbereikbaar hoog is;….Ps 148:1-13; Job 36:3, 4, 26; 37:16, 23, 24.
Mozes roemde Gods volmaaktheid door te zeggen: Want ik zal de naam van Jehovah uitroepen.
Schrijft grootheid toe aan onze God!
De Rots, volmaakt is zijn activiteit, want al zijn wegen zijn gerechtigheid.
Een God van getrouwheid, bij wie geen onrecht is; rechtvaardig en oprecht is hij;….De 32:3, 4.
Al Gods wegen, woorden en wetten zijn volmaakt, gelouterd, zonder fouten of gebreken Ps 18:30; 19:7; Jak 1:17, 25.
Er is nooit een gerechtvaardigde reden voor bezwaren, kritiek of aanmerkingen ten aanzien van Jehovah of zijn handelwijze; in plaats daarvan komt Hem altijd lof toe. ;…Job 36:22-24.
Andere volmaaktheid is relatief.
De volmaaktheid van ieder ander persoon of ding is derhalve relatief, niet absoluut. Vgl. Ps 119:96.
Dit betekent dat iets volmaakt ismet betrekking tot of in verband met het doel of oogmerk waarvoor zijn ontwerper of maker het bestemd heeft of waarvoor het door de ontvanger of gebruiker ervan wordt aangewend.
De eigenlijke betekenis van volmaaktheid vereist dat er iemand is die bepaalt wanneer de voltooiing is bereikt, wat de normen of maatstaven voor uitnemendheid zijn, aan welke vereisten moet worden voldaan en welke details belangrijk zijn.
Johanan.
Dan sluit je bewust je ogen voor de lichamelijkheid van de mens, Ellen.
In Genesis 2:7 wodt de ontegenzeggelijke stoffelijke/lichamelijke/materiele herkomst van de mens aangegeven:
7 Toen maakte God, de HEER, de mens. Hij vormde hem uit stof, uit aarde, en blies hem levensadem in de neus. Zo werd de mens een levend wezen.
En ook op andere plaatsen in de bijbel wordt eropgewezen dat de mens materieel is, en dat er nies van hem overblijft als hij sterft.
Dat de jongeman zichzelf emotioneel aan God wijdt, is prachtig. maar is het dan niet logisch dat God hem lichamelijk perfect maakt?
Johanan Schreef:
——————————————————-
> De belangrijkheid van de juiste zienswijze.
> Om de bijbel goed te begrijpen, mag men niet de
> algemene fout maken en denken dat alles wat als
> volmaakt wordt aangeduid, dit in absolute zin is,
> dat wil zeggen in een oneindige, onbegrensde mate.
dat was ik eigenlijk wel van plan, Johanan.
Waarom zou ik dat niet? Ik doe dat in andere verbanden ook dus waarom zou ik dat vwb de bijbel niet kunnen/mogen doen?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?