Johanan Schreef:
——————————————————-
> Dat is onzin theo,je ontwijkt het probleem….waar
> kam het kwade van daan? Wie verzocht Jezus met het
> kwade.
> Doe me een lol man het gaat niet over jouw
> visie/mening,maar wat de bijbel er over zegt.
>
> Johanan
Beste Johanan,
Het kwaad zit in de mens zelf.
Satan de schuld geven van hetgene wij fout doen, of Adam en Eva de schuld geven dat de wereld vol kwaad zit is te simpel gedacht. Behalve natuurlijk als je (sommige) delen van de bijbel verplicht letterlijk moet lezen/nemen.
Jij begint over Jezus en de verzoeking, ik heb het hieronder maar even geplakt.
Letterlijk lezen?
Lees je vers 8 dan ook letterlijk?
Het dualistisch denken van God en antigod satan is in feite tweegodendom , een goede God die het beste met ons voor heeft maar het wil maar niet lukken want eigenlijk is antigod satan NET een beetje machtiger dan God, of zo je wilt Jehova want satan ziet steeds weer kans om God, onze Schepper te overtroeven met zijn slechte invloed op ons mensen.
In feite zeg je dan dat God volstrekt machteloos is tegen zijn tegenstander antigod satan.
Dat geloven we beide niet….TOCH ?
Waar komt het kwaad vandaan is een vraag die de mensen heeft beziggehouden zolang de mensen bestaan en bijbelschrijvers doen een poging om dat duidelijk te maken maar als je alleen de letterlijke lezing aanhoudt en nergens symboliek in kan/mag lezen dan stopt het bij het simpele dualistisch denken.
O ja, wat je schrijft: en doe me een lol man , het gaat niet over mijn ( of jou ???) visie maar wat de bijbel zegt !!!!:
Waarom is niet iedereen dan RK of JG of ZDA of bij de verg.van gelovigen of bij de ger. bond of vrijgemaakt of PKN of bij al die andere (splinter)groeperingen die we kennen binnen het christendom??
Vanwege wat de bijbel zegt? Vanwege visie wat jij en ik denken dat de bijbel zegt ?
Doe me een lol man..lees wat er in de bijbel staat over de eeuwigdurende inzetting van de sabbathdag ( zaterdag) en wat er niet staat dat je verjaardag niet mag vieren etc. etc.etc.
Waarmee ik wil zeggen: Doe me een lol man, dat slaat nergens op en duwt de geprekspartner in een hoekje waar diezelfde gesprekspartner met precies dezelfde woorden jou in zou kunnen drukken.
Jezus in de woestijn
4
1 Daarna werd Jezus door de Geest meegevoerd naar de woestijn om door de duivel op de proef gesteld te worden. 2 Nadat hij veertig dagen en veertig nachten had gevast, had hij grote honger. 3 Nu kwam de beproever naar hem toe en zei: ‘Als u de Zoon van God bent, beveel dan die stenen in broden te veranderen.’ 4 Maar Jezus gaf hem ten antwoord: ‘Er staat geschreven: “De mens leeft niet van brood alleen, maar van ieder woord dat klinkt uit de mond van God.”’ 5 Vervolgens nam de duivel hem mee naar de heilige stad en zette hem op het hoogste punt van de tempel. 6 Hij zei tegen hem: ‘Als u de Zoon van God bent, spring dan naar beneden. Want er staat geschreven: “Zijn engelen zal hij opdracht geven om u op hun handen te dragen, zodat u uw voet niet zult stoten aan een steen.”’ 7 Jezus antwoordde: ‘Er staat ook geschreven: “Stel de Heer, uw God, niet op de proef.”’ 8 De duivel nam hem opnieuw mee, nu naar een zeer hoge berg. Hij toonde hem alle koninkrijken van de wereld in al hun pracht 9 en zei: ‘Dit alles zal ik u geven als u voor mij neervalt en mij aanbidt.’ 10 Daarop zei Jezus tegen hem: ‘Ga weg, Satan! Want er staat geschreven: “Aanbid de Heer, uw God, vereer alleen hem.”’ 11 Daarna liet de duivel hem met rust, en meteen kwamen er engelen om voor hem te zorgen.