Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Adam, Eva en de levensboom

• theo

Johanan Schreef:

——————————————————-

> theo hoe satan dat heeft gedaan,vermeld de bijbel

> niet echt,misschien met visioenen van die

> koninkrijken.

Nu vul je dus in en leest/neemt het niet letterlijk.

——————————–

Het onderstaande is door jou geschreven maar heb ik iets gewijzigd.

Ipv van satan heb ik het kwaad ingevuld.

Is dat legitiem?

———————————————–

> Maar Jezus ontkende niet dat het kwaad over de

> koninkrijken der wereld kon beschikken.

> Want later noemde hij het kwaad de heerser van deze

> wereld Johannes 12:31; 16:11.

>

> Tegen het einde van de eerste eeuw G.T. schreef de

> apostel Johannes: Wij weten dat wij uit God

> voortspruiten, maar de gehele wereld ligt in de

> macht van de goddeloze;…1 Johannes 5:19.

> Dit wil natuurlijk niet zeggen dat Jehovah afstand

> heeft gedaan van zijn soevereiniteit over de

> aarde.

> Bedenk dat he tkwaad , toen hij Jezus de heerschappij

> over de politieke koninkrijken aanbood, zei: Ik

> zal u al deze autoriteit . . . geven, want ze is

> mij overgegeven;….Lukas 4:6. Daarom wordt hij

> ook de God van dit samenstel van dingen

> genoemd;..2 Kor 4:4.

>

> Het kwaad oefent slechts onder Gods toelating

> autoriteit over de koninkrijken der wereld uit.

> Waar het omgaat is dat hij toch op de een of

> andere mannier in staat is geweest die aanbieding

> te doen.

> Dus ook hier verzocht het kwaad Jezus met het kwade.

>

> Johanan.

• Johanan

Ieder mens ook jij verdient de dood,om dat we in zonde zijn geboren.

Het loon van de zonde is de dood.

Alleen hij die gestorven is ..is van zijn zonde vrij gesproken.

Satan heeft moedwillig gezondigd,net als Adam en Eva voor hen is er geen weg terug.

Maar voor de nakomelingen van Adam en Eva is Jezus gestorven.

Dus niemand op aarde is zondeloos ook jij niet ondanks je verwaandheid.

Dus als er een een slechte leraar is,dan ken je mijn mening.

Johanan.

• Anna Lieze

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Dus niemand op aarde is zondeloos ook jij niet

> ondanks je verwaandheid.

(tu)

• Johanan

AUB theo wordt nu eens volwassen man,dit kun je toch niet letterlijk nemen.

Satan is zeer machtig wie weet hoe hij het heeft gedaan,maar aangezien Jezus erkende dat hij

het hem aanbood,moet Jezus toch iets hebben gezien.

Johanan.

• samuel

De voorrang van Christus

15 Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene der ganse schepping, 16 want in Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, de zichtbare en de onzichtbare, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen; 17 en Hij is vóór alles en alle dingen hebben hun bestaan in Hem; 18 en Hij is het hoofd van het lichaam, de gemeente. Hij is het begin, de eerstgeborene uit de doden, zodat Hij onder alles de eerste geworden is. 19 Want het heeft de ganse volheid behaagd in Hem woning te maken, 20 en door Hem, vrede gemaakt hebbende door het bloed zijns kruises, alle dingen weder met Zich te verzoenen, door Hem, hetzij wat op de aarde, hetzij wat in de hemelen is. Kol.1

15 Daarom houd ook ik, gehoord hebbende van uw geloof in de Here Jezus en van uw liefde tot al de heiligen, 16 niet op te danken, u gedenkende bij mijn gebeden, 17 opdat de God van onze Here Jezus Christus, de Vader der heerlijkheid, u geve de Geest van wijsheid en van openbaring om Hem recht te kennen: 18 verlichte ogen harten, zodat gij weet, welke hoop zijn roeping wekt, hoe rijk de heerlijkheid is zijner erfenis bij de heiligen, 19 en hoe overweldigend groot zijn kracht is aan ons, die geloven, naar de werking van de sterkte zijner macht, 20 die Hij heeft gewrocht in Christus, door Hem uit de doden op te wekken en Hem te zetten aan zijn rechterhand in de hemelse gewesten, 21 boven alle overheid en macht en kracht en heerschappij en alle naam, die genoemd wordt niet alleen in deze, maar ook in de toekomende eeuw. 22 En Hij heeft alles onder zijn voeten gesteld en Hem als hoofd boven al wat is, gegeven aan de gemeente, 23 die zijn lichaam is, vervuld met Hem, die alles in allen volmaakt. Ef.1

5 Laat die gezindheid bij u zijn, welke ook in Christus Jezus was, 6 die, in de gestalte Gods zijnde, het Gode gelijk zijn niet als een roof heeft geacht, 7 maar Zichzelf ontledigd heeft, en de gestalte van een dienstknecht heeft aangenomen, en aan de mensen gelijk geworden is. 8 En in zijn uiterlijk als een mens bevonden, heeft Hij Zich vernederd en is gehoorzaam geworden tot de dood, ja, tot de dood des kruises. 9 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, 10 opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, 11 en alle tong zou belijden: Jezus Christus is Here, tot eer van God, de Vader! Fil.2

6 Maar Hij geeft dan ook des te grotere genade. Daarom heet het: God wederstaat de hoogmoedigen, maar de nederigen geeft Hij genade. 7 Onderwerpt u dus aan God, maar biedt weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden. 8 Nadert tot God, en Hij zal tot u naderen. Reinigt uw handen, zondaars, en zuivert uw harten, gij, die innerlijk verdeeld zijt. Jak.4

Zomaar even snel een paar teksten,Jezus Christus is Heer, als jij je onderwerpt aan satan als vorst van deze wereld doe je dat vrijwillig, satan heeft geen heerschappij over christenen die in Jezus zijn. Zoals de apostel Jakobus al schrijft, Christus blijven en in Zijn woord: maar biedt weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden, en dat is wat men dient te doen, laat je verleiden of bied je weerstand, ben je vrij of ben je nog steeds een slaaf van de ongerechtigheid!

• theo

Johanan Schreef:

——————————————————-

> AUB theo wordt nu eens volwassen man,dit kun je

> toch niet letterlijk nemen.

> Satan is zeer machtig wie weet hoe hij het heeft

> gedaan,maar aangezien Jezus erkende dat hij

> het hem aanbood,moet Jezus toch iets hebben

> gezien.

>

> Johanan.

Let op.

AUB Johanan wordt nu eens volwassen man,dit kun je toch niet ernstig nemen.

Satan is de personifacatie van het kwaad .

Je kunt er toch niet omheen dat er “”maar“” één God is en geen tweede antigod?

Je neemt het toch ook niet letterlijk dat dat je vanaf een hoge berg ALLE koninkrijken van de aarde kunt (laten) zien?

theo

• keessie

Dat zeg jij wel maar satan zal straks zijn macht geven aan de ac als die een korte tijd zal regeren

• samuel

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Ieder mens ook jij verdient de dood,om dat we in

> zonde zijn geboren.

> Het loon van de zonde is de dood.

> Alleen hij die gestorven is ..is van zijn zonde

> vrij gesproken.

Nee, er staat hij die gestorven is kan niet meer zondigen, deze moet wachten op de dag des oordeels, dat staat er geschreven in de Bijbel ook wel het Schrift genoemd.

Dat moet je toch weten als zelfbenoemde zg schriftgeleerde.

>

> Satan heeft moedwillig gezondigd,net als Adam en

> Eva voor hen is er geen weg terug.

> Maar voor de nakomelingen van Adam en Eva is Jezus

> gestorven.

Precies, en wat nog meer ook weer opgestaan uit de dood!

>

> Dus niemand op aarde is zondeloos ook jij niet

> ondanks je verwaandheid.

Nu insinueer weer iets, maar dat geeft niet het zij je vergeven, ik geef grif toe dat mijn zonden bedekt zijn door het bloed van Jezus, dat ze zijn weggewassen door het bloed van Jezus, dat Hij voor mijn en jouw zonden aan het kruis is genageld en er zelfs voor gestorven is. Maar ook opgestaan uit de dood, en dat ik door mijn doop mede gekruisigd en gestorven ben voor mijn zonden, en dus ook met Hem ben opgestaan uit de dood.

> Dus als er een een slechte leraar is,dan ken je

> mijn mening.

Nee, je weet wel de mijne, dat jij nu niet bepaald een juiste en goed leraar bent.

Of eerlijker de doctrine van je organisatie, die jij verspreid, een valse doctrine, die levert dan ook valse leraren op!

>

> Johanan.

• theo

Dat wel natuurlijk.

Jammer dat God dan aan de zijlijnmachteloos is volgens jou.

Maar goed, ieder zijn/haar geloofsvisie.

Toch??

• keessie

Zo het staat geschreven zo zal het geschieden Theo.