Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Paus en homoseksualiteit

• Boris

Hopelijk gaf hij dit jaar zijn laatste kersttoespraak.

• Johanan

LiaDonkers Schreef:

——————————————————-

> Jezus mag dan de kerk niet hebben gesticht, de

> paus is wel de belangrijkste (op)volger van Jezus

> op aarde.

>

> De snelle ontwikkelingen op allerlei gebied in de

> moderne samenleving zijn onderdeel van Gods

> schepping.

Als God verantwoorderlijk zou zijn voor onze samanleving,is hij dat ook voor alle pijn en verdriet/rottigheid.

Maar daar gaan de meeste gelovige/ongelovige de fout in.Waarom?

Het is duidelijk dat er vele goden zijn. De bijbel spreekt er over em noemd ze bij name.

Maar lang geleden riepen mensen die Jehovah’s macht zagen: Jehovah is de ware God! Jehovah is de ware God!;…1 Koningen 18:39.

En er is ook maar één ware God

Er is echter een andere god die ook macht heeft.

De bijbel zegt: Zij geloven niet omdat de god van deze wereld hun geest heeft verblind;…2 Korinthiërs 4:4, Groot Nieuws Bijbel.

Op de avond voordat hij stierf, waarschuwde Jezus zijn discipelen driemaal voor deze god, waarbij hij hem …..de heerser van deze wereld…..noemde.

Jezus zei dat deze machtige heerser, of god, buitengeworpen zou worden Johannes 12:31; 14:30; 16:11.

Wie is deze god, en wat is de wereld waarover hij de heerser is?

Het is de opstandige engel Satan de Duivel. Hoe weten we dat?

De bijbel zegt dat toen Satan Jezus op de proef stelde, hij hem alle koninkrijken der wereld en hun heerlijkheid toondeen zei: Al deze dingen zal ik u geven indien gij neervalt en een daad van aanbidding jegens mij verricht;…Mattheüs 4:8, 9. Dit aanbod zou helemaal geen beproeving zijn geweest als Satan Jezus iets had aangeboden wat niet van hem was.

De apostel Johannes verklaarde dan ook: De gehele wereld ligt in de macht van de goddeloze;…1 Johannes 5:19.

Het is dus helemaal niet verkeerd als

> de paus daar op inspeelt. Door dat niet te doen

> miskent hij in feite de schepping van zijn eigen

> god. Hij geeft daarmee dan aan ongeschikt te zijn

> voor zijn functie.

>

De de paus kan daar niet op inspelen,doet hij dat wel dan speeld hij de god van deze wereld in de kaart.

> Verder presenteert de kerk Jezus nog altijd als

> iemand die opkomt voor medemensen en

> verschoppelingen.

Maar net als zijn vader haat hij goddeloosheid,dus ook waar het in deze topic over gaat.

Tevens hij is wel Gods oordeelsvoltrekker;…Eén is wetgever en rechter;…Jes 33:22; Jak 4:12.

Jehovah zelf is dus een oordeelsvoltrekker, en hij oefent wraak over degenen die Zijn wet overtreden.

Maar heeft de verantwoordelijkheid om te oordelen aan zijn Zoon, Jezus Christus, overgedragen Johannes 5:22-24, 30.

Wie worden er geoordeeld, en met welke gevolgen? Dat is niet zo moeilijk na te gaan.

Ex 12:12; De 10:17, 18; Ez 25:11-17; 2Th 1:6-9; Ju 14, 15.

> Als je dan de opvolger van Jezus bent, dan kun je

> niet aankomen met uitspraken als dat homo's

De Paus is geen opvolger van Jezus christus,ook hij zal onder het komende oordeel vallen.

> (schepselen van de Here) een bedreiging zijn voor

> de vrede of “de essentie van het menselijk wezen”

> vernietigen.

> Dus als jij stelt dat de paus moet blijven kijken

> naar het “woord van God”

dan verwacht ik andere

> uitspraken van hem dan die hij nu doet.

>

> Dat is een ander verhaal,misschien doet hij z'n best,maar zit er meestal naast.

> Verder:

> Politici hebben altijd al gelogen. Dat is niet

> alleen tegenwoordig zo. En Salomo, bouwer van de

> tempel, verrijkte zich ook al ten koste van het

> gewone volk.

> Wat dat betreft dus niets nieuws onder de zon.

Ook nu zit je er ver naast,hij verkoos wijsheid boven rijkdom,en door dat te vragen werd hem ,door God de rijkdom gegeven.

Tijdens Salomo’s regering heerste er vrede, en Juda en Israël waren talrijk, zo talrijk als de zandkorrels die aan de zee zijn, terwijl zij aten en dronken en zich verheugden. En Juda en Israël bleven in zekerheid wonen, ieder onder zijn eigen wijnstok en onder zijn eigen vijgeboom, van Dan tot Berseba, al de dagen van Salomo.;….1Kon 4:20, 25;

Johanan.

• Michiel...

LiaDonkers Schreef:

——————————————————-

> Jezus mag dan de kerk niet hebben gesticht, de

> paus is wel de belangrijkste (op)volger van Jezus

> op aarde.>

> De snelle ontwikkelingen op allerlei gebied in de

> moderne samenleving zijn onderdeel van Gods

> schepping.

Dat zeg jij. Ik weet niet of God DNA modificatie en abortus wil bijvoorbeeld. Ik weet niet of God het goedkeurt dat de mens zo hangt naar rijkdom en macht zoals nooit tevoren en de complete schepping van God daarvoor maar wat graag opoffert.

Ik durf dat sterk te betwijfelen. Heel sterk te betwijfelen zelfs.

Het is dus helemaal niet verkeerd als

> de paus daar op inspeelt. Door dat niet te doen

> miskent hij in feite de schepping van zijn eigen

> god. Hij geeft daarmee dan aan ongeschikt te zijn

> voor zijn functie.

Of het niet meegaan met de dwalingen van de moderne wereld bewijst dat hij uitermate geschikt is voor zijn positie. Het is maar hoe je het bekijkt en vanuit welke positie. En vaak wordt het bekeken zoals met veel vanuit eigen zienswijzen en denkbeelden. Als inspelen op de moderne wereld betekent dat de gebrachte boodschap uit het verleden gewijzigd wordt op cruciale punten heeft die boodschap uit het verleden geen waarde gehad. Zoals dan ook de huidige boodschap in de toekomst mogelijk weer gewijzigd zal worden. Dus ook geen enkele waarde heeft.

> Verder presenteert de kerk Jezus nog altijd als

> iemand die opkomt voor medemensen en

> verschoppelingen.

> Als je dan de opvolger van Jezus bent, dan kun je

> niet aankomen met uitspraken als dat homo's

> (schepselen van de Here) een bedreiging zijn voor

> de vrede of “de essentie van het menselijk wezen”

> vernietigen.

Jezus kwam op voor de overspelige vrouw die dreigde gestenigd te worden. Toen hij de steniging had afgewend zei Hij echter tegen de overspelige vrouw niet: gaat heen en zet uw overspel voort. Hij zei:gaat heen en zondigt niet meer. Onze moderne wereld ziet in niets nog bijna een zonde. En dat is het verschil vaak met de bijbel en de leringen van Jezus. In de ogen van de bijbel is de mens een zondaar. In de ogen van de moderne wereld is de mens een autonoom wezen dat niet zondigt omdat zonde niet bestaat. Abortus is geen zonde, overspel is geen zonde, inhaligheid is geen zonde, liegen is geen zonde. Ikzelf heb niets tegen homosexuelen. Mijn zoon van 8 heeft een lesbische lerares en verschillende collega's van mij zijn lesbisch. Prima. Maar ik kan niet met droge ogen beweren dat homosexulaliteit in de bijbel aanvaard is of dat het huwelijk tussen mensen van gelijke sexe bijbels verantwoord is. Dat kan ik niet en dat kan de paus ook niet. Los van zijn specifieke uitspraken van de paus die ik persoonlijk niet onderschrijf. Ik zie in homosexuelen geen bedreiging. Daarvoor ken ik er veel te veel van dichtbij. En mogelijk is natuurlijk een van mijn zonen homosexueel. Wie zal het zeggen.

> Dus als jij stelt dat de paus moet blijven kijken

> naar het “woord van God” dan verwacht ik andere

> uitspraken van hem dan die hij nu doet.

Dan zouden die uitspraken hetzelfde zijn als de uitspraken van de wereld. Aan veranderingen onderhevig en niet standvastig.En daarmee waardeloos. Want je zou nooit weten waar je aan toe bent. De visie van heden is niet die van gisteren of die van morgen. En als je het niet eens bent met de woorden van de kerk moet je die kerk verlaten. Je moet niet proberen die kerk aan je eigen wensen aan te passen. Als je wilt relishoppen moet je maar in de new-age gaan. Want hoevelen zien in Jezus nog de Zoon van God die stierf voor de zonden van de wereld. Ook maar aanpassen aan de gedachten van de wereld hierover en Jezus reduceren tot goedaardige leraar ? Wijze raadsman of lieve rabbi ? Je zou om de generatie een totaal andere kerk hebben die uiteindelijk aan zijn onstandvastigheid in zaken van geloof ten onder zou gaan. Zoals die nu overigens so wie so al dreigt onder te gaan. Maar niet ten onder zal gaan.

>

>

> Verder:

> Politici hebben altijd al gelogen. Dat is niet

> alleen tegenwoordig zo. En Salomo, bouwer van de

> tempel, verrijkte zich ook al ten koste van het

> gewone volk.

> Wat dat betreft dus niets nieuws onder de zon.

In de tijd van Salom bestonden er nog geen massamedia. Nu wel. Nu is er kennis en inzicht. Nu heeft de mens een echte keuze. Toen niet. Toen wist een gewoon mens in Israel niet dat Gallia bestond of wat er 2000 kilometer verderop gebeurde. Hij leefde in zo'n kleine en bekrompen wereld dat je zo'n mens die meestal niet kon lezen of schrijven weinig kwalijk kon nemen. De mens vandaag de dag heeft die kennis wel. En daarmee veel meer verantwoordelijkheid. En wat doet hij wat hij ?. Niets aan onrecht en bedrog in de meeste gevallen. Het gaat allemaal gewoon door zoals het altijd door is gegaan. De geschiedenis herhaalt zich en de mens blijft een mak schaap dat zich gemakkelijk laat manipuleren.

Ik ben het lang niet altijd met de paus eens. Maar ik heb respect voor het feit dat de paus niet achter alle dwalingen van onze wereld aanloopt om die kerkgebouwen maar vol te krijgen en vriendjes te worden met jan en alleman. Laat al die kerkgebouwen maar afbreken en er schouwburgen, winkelcentra, woningen en wat al niet meer zij van maken. Prima. Wat de mens wil kan hij krijgen. Maar kom niet aan het woord van God. Ga dat niet tussen 4 muren steed opnieuw aanpassen aan de wensen van de meerderheid of de gekte van de dag. Het woord van God is daar veel te heilig voor.

• Johanan

Jij maakt net als velen een grote denkfout;….Genesis 22:12 Vervolgens zei hij: Steek uw hand niet uit tegen de jongen en doe hem volstrekt niets, want nu weet ik werkelijk dat gij godvrezend zijt, doordat gij mij uw zoon, uw enige, niet hebt onthouden.

Wat laat deze uitspraak zien betreffende De Almachtige,…….als hij wil weet hij alles van te voren,..alleen vindt hij dat niet altijd nodig.

Hij kan geen fouten maken,dus onze aarde zal niet instorten wel wat er oploopt.

En wat daar me gebeurd is tot in de treuren behandeld.

Johanan.

• Anna Lieze

als hij wil weet hij alles van te voren,..alleen vindt hij dat niet altijd nodig.

• LiaDonkers

>De de paus kan daar niet op inspelen,doet hij dat wel dan speeld hij de god van deze wereld in de kaart.

Natuurlijk kan hij daar op inspelen. Over het leed van mensen valt altijd iets te zeggen voor iemand die er iets aan wil doen.

>Maar net als zijn vader haat hij goddeloosheid.

Het gaat hier niet over goddeloosheid, maar over homoseksualiteit, iets wat door God is geschapen.

>De Paus is geen opvolger van Jezus christus,ook hij zal onder het komende oordeel vallen.

Maakt niet uit. Hij dient naar het voorbeeld van Jezus op te treden. Dat doet hij dus niet en daar gaat het om.

>Ook nu zit je er ver naast,hij verkoos wijsheid boven rijkdom,en door dat te vragen werd hem ,door God de rijkdom gegeven.

>Tijdens Salomo’s regering heerste er vrede, en Juda en Israël waren talrijk, zo talrijk als de zandkorrels die aan de zee zijn, terwijl zij aten en dronken en zich >verheugden.

Je moet ook de rest lezen van wat er over Salomo staat in Koningen.

Onder zijn koningschap ontstond grote sociale onrust. Hij had de mensen een zwaar juk opgelegd.

Dat leidde ertoe dat de tien noordelijke stammen zich na zijn dood meteen tegen Salomo's zoon Rehabeam keerden.

De ontevredenheid over het graaien van Salomo had dus de splitsing van zijn rijk tot gevolg.

"

1 Koningen

1 Rechabeam ging naar Sichem, waar heel Israël was samengekomen om hem tot koning uit te roepen. 2 Jerobeam, de zoon van Nebat, hoorde hiervan, maar hij bleef in Egypte, waarheen hij voor koning Salomo was gevlucht. 3 Daarom werden er boden gestuurd om hem te halen, en samen met de verzamelde Israëlieten wendde hij zich tot Rechabeam met het volgende verzoek: 4 ‘Uw vader heeft ons een zwaar juk opgelegd. Maakt u onze taak nu minder zwaar, verlicht het juk waarmee uw vader ons heeft belast, dan zullen wij u dienen.’

"

• Johanan

Voor Papegaai gestudeerd Chris?

Johanan.

• Anna Lieze

Nee, ik wilde alleen even de belachelijke uitspraak accentueren

• Johanan

Dat is me een bek vol.

Johanan.

• theo

Over Sodom en Gomorra:

Abraham vraagt God om de steden te sparen als er 50 rechtvaardigen zijn.

Abraham gaat hierop door en duft het eigenlijk niet te vragen en gaat door tot er 10 rechtvaardigen gevonden zullen worden en ook dan zal God de steden niet verwoesten.

Om over na te denken:

1) Abraham stopt bij 10—God stopt niet.

2) Hoe een handjevol rechtvaardige mensen anderen kunnen behoeden voor vernietiging.