Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Paus en homoseksualiteit

• Johanan

En moet ik me nu schamen of zo iets,of ga jij het verduidelijken.

Johanan.

• Anna Lieze

Je hoeft je niet te schamen Johanan, ik moest er gewoon om lachen

• samuel

Om over na te denken!

Kan je nagaan hoe verdorven Sodom en Gomorra waren dat er zelfs niet één rechtvaardige was!

Ook Lot en zijn familie overigens niet, maar door bemiddeling van Abraham heeft God Lot en zijn familie gespaard maar Sodom en Gomorra vernietigd, immers als Lot rechtvaardig was geweest en zijn familie ook was dat niet gebeurd, wat het gevolg was kan je verderop weer lezen, wat de dochters met hun vader uitspookten!

Ook zomaar iets om over na te denken.

• LiaDonkers

Of het niet meegaan met de dwalingen van de moderne wereld bewijst dat hij uitermate geschikt is voor zijn positie.

Andere tijden vragen om een andere boodschap. Christendom is het verhaal en de moraal van oude primitieve herdersstammen. Daar kun je in de moderne tijd niet zoveel meer mee. Dat is ook een van de redenen dat de kerken terecht leeglopen.

>Maar ik kan niet met droge ogen beweren dat homosexulaliteit in de bijbel aanvaard is of dat het huwelijk tussen mensen van gelijke sexe bijbels verantwoord is.

Wat maakt het uit of homoseksualiteit in de bijbel aanvaard wordt? Het gaat erom of jij je medemensen aanvaardt zoals ze zijn. En als God of bijbel of paus dat niet kunnen accepteren, dan is dat jammer voor God, bijbel of paus. Dan trek je een lange neus. Je hoeft je medemensen toch niet in naam van God, bijbel of paus onrecht aan te doen?

>Want je zou nooit weten waar je aan toe bent.

Juist met de bijbel weet je nooit waar je aan toe bent, want de verhalen die er in staan zijn veelal voor het heden niet meer relevant. Maar de kerk doet alsof ze nog wel relevant zijn, met als gevolg dat mensen verscheurd raken tussen hun geweten en wat de kerk hen als ethiek voorhoudt.

Die zogenaamde standvastigheid van jou leidt dus alleen maar tot lege kerken. En dat hebben ze ook dik verdiend.

>Hij leefde in zo'n kleine en bekrompen wereld dat je zo'n mens die meestal niet kon lezen of schrijven weinig kwalijk kon nemen.

En wat jij wilt is dat de mensen in die kleine bekrompen (bijbel)wereld blijven leven.

• LiaDonkers

> 2) Hoe een handjevol rechtvaardige mensen anderen

> kunnen behoeden voor vernietiging.

Er zullen in beide steden toch best wel meer dan tien kleine kinderen geweest zijn die niets te verwijten viel.

• samuel

Waar baseer je dat op dan?

• Frederik D

En toch een gebruikelijke term.

• theo

Antropomorfisme.— Dat is me toch een bek vol.

Ik vind de tweede minstens zo mooi als de eerste.

• Johanan

Het gaat hier niet over goddeloosheid, maar over homoseksualiteit, iets wat door God is geschapen.

Als dat het geval zou zijn,mogen ze wellicht zijn gramschap overleven,maar het tegendeel is waar…ze moeten veranderen..anders!

Leviticus 18:22;… En gij moogt niet bij een manspersoon liggen zoals gij bij een vrouw ligt. Het is iets verfoeilijks.Werden te dood gebracht.

Romeinen 1:27;… en evenzo hebben ook de mannen het natuurlijke gebruik van de vrouw laten varen en zijn zeer verhit geworden in hun wellust jegens elkaar, mannen met mannen, ontucht plegend en in zichzelf de volledige vergelding ontvangend die hun voor hun dwaling toekwam,dit betekend de dood.

1 Timotheüs 1:9-11;… in de wetenschap van het feit dat de wet niet voor een rechtvaardig mens wordt afgekondigd, maar voor wettelozen en weerspannigen, goddelozen en zondaars, voor hen die liefderijke goedheid missen en voor bespotters van al wat heilig is, voor vadermoordenaars en moedermoordenaars, doodslagers, hoereerders, mannen die bij personen van het mannelijk geslacht liggen, ontvoerders van mensen, leugenaars, voor hen die vals zweren en al wat verder in strijd is met de gezonde leer  overeenkomstig het glorierijke goede nieuws van de gelukkige God, dat mij werd toevertrouwd.

1 Korinthiërs 6:9-11;… Wat! Weet GIJ niet dat onrechtvaardigen Gods koninkrijk niet zullen beërven? Wordt niet misleid. Noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch mannen die er voor tegennatuurlijke doeleinden op na worden gehouden, noch mannen die bij mannen liggen, noch dieven, noch hebzuchtige personen, noch dronkaards, noch beschimpers, noch afpersers zullen Gods koninkrijk beërven.

Toch zijn sommigen van U dat geweest. Maar GIJ zijt rein gewassen, maar GIJ zijt geheiligd, maar GIJ zijt rechtvaardig verklaard in de naam van onze Heer Jezus Christus en met de geest van onze God.

Ja ik ken de geschiedenis van Salomo zijn eigen woorden gingen in vervulling;…Wanneer de rechtvaardigen vele worden, verheugt zich het volk; maar wanneer een goddeloze heerst, zucht het volk….Sp 29:2.

In veel opzichten was Salomo’s heerschappij, gedurende de tijd dat hij Jehovah gehoorzaam was, een voorafbeelding op kleine schaal van het Messiaanse koninkrijk. Jezus Christus, méér dan Salomo.

Dat koning Salomo zich van God afkeerde, had een slechte uitwerking op Salomo’s heerschappij.

Ze werd onderdrukkend, ongetwijfeld vanwege de met zijn regering gepaard gaande hoge kosten die tot buitensporige proporties moeten zijn opgelopen en de economie zullen hebben uitgeput.

Bovendien heerste er onvrede onder degenen die hij tot dwangarbeid had verplicht, en ongetwijfeld ook onder hun Israëlitische opzichters.

Bedankt voor je antwoord.

Johanan

• Anna Lieze

Vind jij ook dat homoseksuelen dood moeten ?