Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Hoera, een wonder!

• Channah

Gonnie, ik woon in Amsterdam, al mijn hele leven.Op alle adressen waar ik woon en gewoond heb ken(de) ik mijn buren, en heb/had ik ook altijd contact met ze. Ik sta er juist altijd van te kijken hoe weinig contact mensen buiten de grote steden met elkaar hebben. Van de legbatterijen zoals Almere, Lelystad etc. kan ik mij daar nog iets bij voorstellen. Daar zijn ze massaal naartoe verhuisd zonder enige onderlinge achtergond en woonwensen, behalve dan die van ruim en goedkoop. Maar in die echte dorpen? En hoe zat het met de échte contacten tussen de buurtbewoners? Heel veel haat en nijd, juist omdat ze teveel op elkaar aangewezen waren.

• Nada

Ja ok, maar daar ging het niet over. Het ging over wonderen en dat is geen wonder want God kan alles, dus dat ook.

• Nada

Dan ben jij zo'n mens die gemakkelijk en leuk is om contact mee te krijgen. Er zijn zat die niet zo zijn als jij.

• theo

Zucht.

Dan is het geen wonder en doe je “”gewoon wat je moet doen“”

Het is “”gewoon“” werk… je moet toch wat !

Voor hetzelfde geld of iets meer of minder was je schoonmaakster of burgermeesteres.

Okay..

Ik dring werkelijk niet door bij jou/jullie.

Dat ligt dan meer aan mij dan aan jou/jullie.

• Nada

Jezus is dus niet eens geboren op 25 december, het is dus schijnkerst en opgedrongen eenzaamheid, door de reclame en druk van de winkels die willen verkopen. Nou daar zijn we uit.

• perihelium

Nada Schreef:

——————————————————-

> Ja ok, maar daar ging het niet over.

Jawel want je zei dat er nog nooit iemand uit de dood is opgestaan en dat klopt dus niet.

> Het ging over

> wonderen en dat is geen wonder want God kan alles,

> dus dat ook.

God kan alles en als Hij iets uitzonderlijks doet, zoals Jezus uit de dood op laten staan, noemen we dat een wonder.

• Nada

Ik ook wel :) Ik ga er ook maar niet op in.

• Frederik D

25 december is een gewone dag als alle andere dagen.

• Nada

Het is geen wonder, toen ik klein was is er iets gebeurd met mijn broertje en toen was ik zo onder de indruk dat ik later ook dat werk wilde doen. Het is dus een samenloop van omstandigheden.

• Nada

Dan noemen WIJ dat een wonder, jij je zin :)