Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Alpha-cursus in Amsterdam

• theo

DAT vind ik nou een mooi antwoord, zo had ik het nog nooit bekeken.

• Boris

Inderdaad een mooi en vooral slim antwoord.

• Anna Lieze

Volgens de bijbel is het beter als je gewoon duidelijk en verstaanbaar spreekt en/of profeteert

2 Iemand die in klanktaal spreekt, spreekt niet tot mensen maar alleen tot God. Niemand kan hem verstaan, want door toedoen van de Geest spreekt hij onbegrijpelijke taal. 3 Maar iemand die profeteert spreekt tot mensen, en wat hij zegt is opbouwend, troostend en bemoedigend. 4 Iemand die in klanktaal spreekt is daar alleen zelf bij gebaat; iemand die profeteert doet dat ten bate van de gemeente. 5 Ik zou willen dat u allen in klanktaal kon spreken, maar ik wil nog liever dat u profeteert. Iemand die profeteert is nuttiger dan iemand die in klanktaal spreekt, tenzij hij uitlegt wat hij zegt, zodat de gemeente er baat bij heeft.

• Boris

Mooi verwoord.

• theo

Het is dan ook egotrippen; KIJK MIJ EENS !

• Nada

Ik denk dat dit een miscommunnicatie is. Ik weet niet van welke kerk die Alpha cursus is en ook niet van welke kerk (stroming) Peri is. Ik hoop dat het zo duidelijk is.

• samuel

Ga dan ook gewoon van Perihelium zijn oprechtheid uit, hij is namelijk en gelovige een christen!

• Anna Lieze

*zucht*

• Boris

Sorry ik hou van oprechte eerlijke mensen Nada!

Wat moet jij jezelf dan haten.

• samuel

Kan jij in tongen spreken theo? Of iemand bij in je gemeente?