O dus Jezus is overbodig in jou visie?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDaan is uit op bijval, niet op onderzoek.
Als Jezus geen volbloed mens was en als hij niet Jehova zelve was, wat was Jezus dan wel? Een kaboutertje met goddelijke gaves? Zo'n kaboutertje noemen we gewoon in goed Nederlands een god.
In zijn interpretatie van het begin van het Johannes-evangelie erkent het WTG overigens doodleuk dat Jezus een god was.
Het WTG erkent, niet alleen impliciet maar her en der dus ook expliciet, twee goden: Jehova en Jezus.
Toch beweert het WTG bij hoog en bij laag dat het strikt monotheïstisch is.
Het WTG is dus in diepste wezen de vleesgeworden contradictie. En daarom mogen leden van het WTG niet zelf denken. Want anders loopt het WTG leeg vanwege zware kritiek op die contradictie.
We zien bij Daan duidelijk dat ze liever het WTG napraat dan zelf nadenkt.
Je zou haast een boek over het WTG schrijven: Het schandaal van de theologie. En uiteraard in historisch, sociologisch en theologisch perspectief.
Daan Schreef:
——————————————————-
> theo Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Ter leringe ende vermaeck:
> >
> > Vergelijk samen ook eens de andere opvattingen
> van
> > de JG en het joodse geloof.
>
>
> Je schreef ooit dat het geloof is voortgekomen uit
> het joodse geloof.
Dat is geen mening van mij. dat is en feit. (Overigens schreef ik vast en zeker dat het CHRISTELIJK geloof uit het joodse geloof is voortgekomen).
> Ben je van gedachten veranderd ?
Nee dus.
> Voor de joden bestaat er slechts één God.
> Voor de JG ook natuurlijk, want ze hebben gelijk.
> God is één.
> Ik heb alles onderzocht en kan maar tot één
> conclusie komen :
> God is één en deelt zijn roem met niemand
> anders.
> Net zoals voor de Moslims Allah één is, die ook
> zijn roem niet deelt met zijn knecht Mohammed.
> Bovendien is er geen enkele Moslim die Mohammed
> aanbidt als de enige en ware God. Dit behoren
> Christenen ook niet te doen. Zie Johannes 17:3
> waar Jezus niet spreekt over zichzelf !
Ik ken (volgens mij) alle argumenten en tegenargumenten wel.
Het gaat mij erom dat je E. ankel en alleen kunt volgen als het om de drie eenheid gaat. Zodra E. weer op de proppen komt met dit onderwp spring jij uit je ko kon netje en volgt E. als een meegaand slijmerig slakje maar begin eens over andere geloofsovertuigingen/inzichten JG versus jodendom…dat is veel leuker.
De verwerping van drie eenheid is zo'n beetje de enige overkomst tussen jou en E.
Praat eens met E. over alle andere zaken die over Jezus gaan. Of over de sabbath of sabbathsrust of d eindtijd of het boek Openbaring of een leven na de dood /cq wie op de nieuwe aarde komen etc. etc..
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?