Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

God is É ÉN!!

• keessie

In sommige opzichten is een ieder dat, maar primair is een ieder gelijk, daarna (secundair) komen de afwijkingen

• theo

zozo..afwijkingen nog wel.

• keessie

Ten opzichte van mij heb jij een afwijking, snap je dat?

• theo

Ja hoor keessie.

• Anna Lieze

Kunnen jullie niet een gezamenlijke zuigtopic openen en daar verder spelen ?

• keessie

Je leert snel Theo.

• Johanan

Eindelijk zijn we er uit,JG's beweren niet dat er meerderen goden bestaan gelijk Jehovah.

Jezus, de engelen en de Duivel worden door de bijbel goden genoemd.

In de bijbel worden bepaalde personen soms goden genoemd.

Een nauwkeurig onderzoek laat echter duidelijk zien dat de term god in deze gevallen niet bedoeld is om aan te geven dat deze personen als een god aanbeden moeten worden.

In plaats daarvan werd in de oorspronkelijke talen waarin de bijbel werd geschreven de term god ook gebruikt om een machtig persoon te beschrijven, of iemand die goddelijk is of nauw verbonden is met de almachtige God.

Zo wordt er in sommige bijbelverzen op Jezus Christus gezinspeeld als een god Jesaja 9:6, 7; Johannes 1:1, 18.

Betekent dit dat Jezus aanbeden moet worden? Jezus zelf zei: Jehovah, uw God, moet gij aanbidden en voor hem alleen heilige dienst verrichten;…Lukas 4:8

Hoewel Jezus geweldig in kracht is en de goddelijke natuur heeft, is het duidelijk dat de bijbel hem niet afschildert als iemand die aanbeden moet worden.

Ook naar de engelen wordt verwezen alsgoddelijken;…Psalm 8:5; Hebreeën 2:7

Toch worden mensen nergens in de bijbel aangemoedigd om engelen te vereren.

Bij een bepaalde gelegenheid was de bejaarde apostel Johannes zo onder de indruk van de aanwezigheid van een engel dat hij zich voor de engel neerwierp om hem te aanbidden.

Maar de engel antwoordde: Pas op! Doe dat niet! . . . Aanbid God….Openbaring 19:10.

Wat mensen zeggen maakt geen indruk bij de almachtige,om dat Hij er zelf van overtuigd is dat er buiten hem,Jehovah,geen god is als hij.

Dus het feit dat men sommigen goden noemt,wil nog niet zeggen dat ze aanbeden moeten worden en dat zegt genoeg.

Johanan.

• M*j*r**

keessie Schreef:

——————————————————-

> O dus Jezus is overbodig in jou visie?

Jezus is niet persé nodig om tot God te komen. Dat kan ook rechtstreeks .

Jezus zegt toch zelf in de bijbel:

6 Maar gij, wanneer gij bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bid tot uw Vader in het verborgene; en uw Vader, die in het verborgene ziet, zal het u vergelden.

9 Bidt gij dan aldus:

Onze Vader die in de hemelen zijt

Jezus zegt niet “je moet tot mij bidden” .

Maar dan kom jij natuurlijk weer aan met de woorden van Jezus, “ik ben de weg, de waarheid en het leven niemand kan tot de Vader komen dan door Mij ”.

Deze woorden worden zo misbruikt en dat alleen maar om de Jezusaanbidding van al die gemeentes in stand te houden.

Men zou zich eens af kunnen vragen waarom Jezus van zichzelf kon zeggen dat Hij “de weg, de waarheid en het leven” was. Maar dat is blijkbaar een te grote moeite.

Volgens jou en andere christenen komen alleen mensen die in Jezus geloven tot God. Dit is zo kortzichtig want dat betekent dat alle mensen die in God geloven maar Jezus niet kennen volgens jullie nooit tot God kunnen komen. Dus alleen het kleine clubje christenen. Meer dan de helft van de wereldbevolking wordt door jullie uitgesloten. Wel, in de bijbel staat dat God het hart aanziet en geen aanziens des persoons kent.(Maakt dus niet uit of je christen bent). Dus ook de harten van de mensen die niet in Jezus geloven worden aangezien door God en als God kan aanzien, kan er ook een rechtstreeks “lijntje” met God zijn. Of waren de mensen (o.a. Mozes) in het Oude Testament maar een paar kneuzen?

Voor mij persoonlijk is Jezus niet overbodig want ik leer veel van Hem. Dat is ook wat Hij kwam doen, het Koninkrijk van God verkondigen en hoe daar te “geraken” . (Dat staat in de bijbel) En luisteren wat Hij te zeggen had en daar naar te handelen. Oftewel, Hem volgen. Hem volgen wil niet zeggen dat je maar Halleluja prijs de Lord moet roepen. Maar ik richt me naar God en heb vertrouwen in God. De “tussenpersoon” Jezus valt hier dan weg.

Mat. 7

24 Een ieder nu, die deze mijn woorden hoort en ze doet, zal gelijken op een verstandig man, die zijn huis bouwde op de rots.

Joh. 12

47 En indien iemand naar mijn woorden hoort, maar ze niet bewaart, Ik oordeel hem niet, want Ik ben niet gekomen om de wereld te oordelen, doch om de wereld te behouden.

• M*j*r**

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Dus jij denkt je gelijk te kunnen stellen aan

> Jezus Christus.

>

> Ellen

Misschien even beter lezen?

• theo

JOUW bijdragen hier…DAAR word ik nou heel blij van in mijn hartje.