Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bidden voor hofpredikant en het koninklijk huis

• Nicole

Zolang jij je dwaalleer blijft rond prediken, ja dan ben je een dwaalleraar.

Eerst het ene prediken (waar hij in eerste instantie wel in geloofde en dat zijn toehoorders vertelde, de waarheid uit de Bijbel) en dan een radicale omslag maken en dan dat prediken, dat kan niet. Als hij dat in een kerk zou doen komt er een kerkscheuring, de predikant zou op het matje geroepen worden bij de raad, de kerkgangers zouden door zijn gepreek “misleidt” worden en hoogstwaarschijnlijk zou hij uit zijn ambt moeten treden. Hij predikt nu een onbijbelse waarheid omdat hij dat is gaan geloven.

• Nicole

Lotje dat kan je vinden in de Bijbel, ga Genesis 3 maar eens lezen

• David

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Ja,maar dat doel is niet de hemel hoe graag je dat

> ook zou willen.

> Het leven wat ,de meeste mensen die worden gered

> wacht,is eeuwig leven op aarde.

> Trouwens als alle goede mensen naar de hemel

> gaan,zit God op-gescheept met een nieuwe aarde.

> Zo veel werk voor niets,kan die beter de oude

> aarde behouden.

> Wat is het toch moeilijk de bijbel goed uit te

> leggen.

>

> Johanan.

Volgens mij heb ik het woord hemel nergens genoemd en ja ik weet dat jij je tot de grote schare rekent en dus meent een aardse bestemming te hebben.

Prima maar ik vind ik helemaal niet belangrijk

David ;)

• David

¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> ik zag ergens een vraag staan van iemand .

>

> waarom leven we eerst ongeveer pakweg 80 jaar op

> aarde en later in de hemel???Hadden we niet beter

> gelijk naar de Hemel kunnen gaan???Wat is het doel

> om eerst op aarde te leven???

>

> Weet jij dat johanan??

Jij hebt toch ook eerst gekropen voordat je ging lopen?

Wat we hier op aarde doen is leren lopen ofte wel kennis opdoen van goed en kwaad om straks de juiste keuze te kunnen maken.

• ¥ Lotje ­­¥

Ja, God Schiep de Hemel en aarde . en gaf ons het beheer voor de aarde. Het gezag over dieren en vogels…….

Maar waarom zou God de aarde geschapen hebben???Er zijn mensen die toch zeggen ik hoef al dat moois niet .. Laat mij al gelijk naar de Hemel gaan.

Ik zie het als goed heid van God . en dat we mogen genieten er van van al het moois van de aarde /natuur…..

• ¥ Lotje ­­¥

Wat we hier op aarde doen is leren lopen ofte wel kennis opdoen van goed en kwaad om straks de juiste keuze te kunnen maken.

**********************************************************************************

:)

• ¥ Lotje ­­¥

wat is dit weer? misschien denk Peri wel wat een zooitje in mijn topic laat verders maar.

• Nicole

In Genesis 3 staat wel heel iets anders te lezen, je hebt het nu over Genesis 1 en 2

Voordat God begon met het scheppen van alles wat op aarde is was er al een hemel en een aarde, Genesis 1:1.

God is daarna aan Zijn 2e schepping begonnen (Genesis 1:2), ten tijde van Noach kwam de derde schepping en dat is onze hedendaagse aarde.

Als God niets doorgegaan was met het scheppen zoals in Genesis 1:2 dat was en geen mens op aarde geweest en had er geen mens in de hemel kunnen komen.

De natuurlijk is ook iets prachtigs en wonderlijks maar ook iets heel hards. Kijk maar naar natuurrampen en lees in Openbaring 21:2 maar dat er straks als er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde zullen komen er geen zeeën meer zullen zijn. Vanuit de zeeën komt alle kwaad, de satan die door God vanuit de hemel onder de aarde is geworpen met zijn demonen.

• Nicole

Later in de hemel is er geen kwaad meer, alleen nog maar goed maar het leven op aarde is een leerschool voor het leven wat we nu leiden en juist nu de keuze kunnen maken tussen goed en kwaad. Ik neem aan dat je dat bedoelt David?

• Stefan

.