Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bidden voor hofpredikant en het koninklijk huis

• David

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Gelovig of niet gelovig dit leven is zinvol om

> geleefd te worden, en zeker voor allen die na ons

> komen,

Ik geniet dagelijks van het leven maar verlang nog meer naar het leven wat God voor ons bedoeld heeft.

Want ik geniet zeker niet van het leed op deze wereld en ik doe wat ik kan om in deze wereld al een beetje vorm te geven aan dat leven waar ik naar verlang waar mensen geen honger pijn of verdriet hebben.

Gewoon doen wat Jezus aan de mens opdraagt om de hongerigen eten te geven de zieken te bezoeken en zeker niet anderen te veroordelen.

ga jij er ook van uit dat ongelovigen geen

> moraal hebben soms, wat een vreemde logica kunnen

> gelovigen hebben.

Dat is een vooringenomen conclusie die ik niet gemaakt heb.

Gelovigen kunnen zich beter bezig houden met het dienen dan met het veroordelen van anderen

Zie jij aan de mensen of zij

> geloven of niet, en lopen de ongelovigen er als

> zombies bij.?

Zombies? Zolang een ongelovige zich maar niet teveel bezig houdt met zijn einddoel zal je geen zombie worden.

Maar geloof me Gonnie, het is een geweldige bevrijding als je beseft dat dit leven niet je einddoel is.

David ;)

• Nada

Hoe kom jij er bij dat ik neerkijk op Lotje? Ik heb haar zelfs verdedigd door te zeggen dat zij ook mag zeggen wat ze wil. Apart dit.

• David

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> ga jij er ook van uit dat ongelovigen geen moraal

> hebben

>

>

> Ik ben bang van wel heb ik zo een gevoel.

Dan is er nog een hoop discussie nodig om elkaar beter te begrijpen ;)

• Boris

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Heel wijs en nou moet ze het nog leren opvolgen.

>

>

> Ellen ;)

Dat heeft haar oma reeds lang geleden gedaan maar jij bent nog een heel eind verwijderd. Ik vrees zelfs dat je het nooit zal doen.

• Boris

Ellen is afgeleid door haar spannende dvd'tje. :D

Ze heeft het er een beetje warm van gekregen. X(

• Nada

Maakt me niet uit wat ze doet maar dit tegen mij was onterecht. Ik krijg het gevoel Ellen dat jij zelf niet weet wat je wilt en maar een kant kiest om je gesteund te voelen. Ik hoop dat je hart daar ook zit, bij dat gevoel want dat heb je verdient dat je gelukkig bent.

• David

Boris Schreef:

> Het lijkt je misschien niet erg zinvol maar het is

> de realitiet. Of jij dat nu leuk vindt of niet.

Ik snap dat dat voor jou de realiteit is ;)

• Johanan

Ja,maar dat doel is niet de hemel hoe graag je dat ook zou willen.

Het leven wat ,de meeste mensen die worden gered wacht,is eeuwig leven op aarde.

Trouwens als alle goede mensen naar de hemel gaan,zit God op-gescheept met een nieuwe aarde.

Zo veel werk voor niets,kan die beter de oude aarde behouden.

Wat is het toch moeilijk de bijbel goed uit te leggen.

Johanan.

• ¥ Lotje ­­¥

De Hemel is de plaats waar God woont

1 Koningen 22:19

• ¥ Lotje ­­¥

ik zag ergens een vraag staan van iemand .

waarom leven we eerst ongeveer pakweg 80 jaar op aarde en later in de hemel???Hadden we niet beter gelijk naar de Hemel kunnen gaan???Wat is het doel om eerst op aarde te leven???

Weet jij dat johanan??