Gelukkig een wijze reactie van een gelovige, dat was nodig want ik begon al te twijfelen aan hun realiteitszin van de gelovigen hier.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlNicole Schreef:
——————————————————-
> Ja temeer dat hij een zeer gerenommeerd predikant
> en schrijver is van diverse boeken over de Bijbel,
> dan denk ik hoe heeft het zover kunnen komen met
> hem, wat is er in zijn leven gebeurd dat hij niet
> meer kan geloven in een ontmoeting met God als hij
> gestorven is?
Zou het ook anders om kunnen zijn dat God zijn ogen heeft geopend,
en dat er dingen in de Bijbel staan beschreven die nog niet hebben plaats gevonden.
Ja wat een zegen zou het zijn als ons koninklijk huis een radicaal geloof in Jezus zou hebben. Zondag ging ik naar de Vineyard en die zitten nu in de Rode Hoed. Heb dat nagekeken op google, want ik ken dat alleen van de Vara die daar uitzendingen deed, maar dat is de grootste en oudste bewaard gebleven schuilkerk in Nederland. Huub Oosterhuis ontdekte in 1989 dat het gebouw leeg stond en is dat toen gaan gebruiken. Huub Oosterhuis schijnt een vriend van de koningin te zijn en hij verklaarde in interviews niet meer te geloven in een persoonlijke God, de Godheid van Jezus Christus, de lichamelijke verrijzenis van Christus, de wonderen uit de evangeliën, de verzoeningsleer en de erfzonde..
Een dame die wij allebei kennen en zich regelmatig als de koningin verkleed stond, samen met nog een aantal anderen, tijdens de dienst op en heeft haar leven aan Jezus gegeven. Prijs de Heer!
Zou God van elk wezen weten hoe de toekomst er uit zal zien tot in de finesses, zo ja dan heeft God dat alles al voorzien,en wat voor zin heeft dan om als alles vast staat, om goed en vroom te leven, want dan zijn wij eigenlijk marionetten.
Maar als God dat niet weet en verder ook moet afwachten wat er gaat gebeuren , dan is God ook geen God, en is niet almachtig. Vandaar dat er vreselijke dingen gebeuren in het leven zoals de oorlogen en natuurrampen, en dat er van Hogere Machten niet ingegrepen wordt.
Sietse 45 Schreef:
——————————————————-
> Goed stuk zoals hij het beschrijft en in het leven
> staat en het naar voren brengt met open vizier.
In feite geeft hij aan altijd in een leugen te hebben gelooft en nu hopeloos verloren te zijn. Het is toch beter om in de waarheid (Jezus Christus) te geloven en gered te zijn?!
> Niet dat bekrompen leventje van sommige personen
> die dat proberen te brengen als het ware geloof,
Het leven van een christen, al dan niet ‘bekrompen’ is niet het ware geloof. De waarheid inzien van de opgestane Heer, de levende en reddende God, is dat wel.
> en menigeen er proberen mee te bestoken dat is
> Godlasterlijk gedrag.
Het is juist een Bijbelse opdracht om het goede nieuws van redding in Jezus Christus te verkondigen. Daarnaast is het ook het meest menselijke om iemand die honger heeft te vertellen waar brood te halen is..
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Ik heb mijn geloof losgelaten rondom mijn
> twintigste en toen had ik al een uitgekleed
> geloof. Geen kerstboomgeloof met toeters en bellen
> maar slechts een geloof in een God, dus niet in
> Jezus, niet in de Bijbel, niet in de Schepping. Ik
> vind het nogal raar dat sommige mensen er veertig
> jaar of nog langer erover doen om hun geloof
> vaarwel te zeggen. Maar blijkbaar is de
> subjectieve emotie vaak sterker dan de objectieve
> ratio.
>
> Waarom men voor de hofpredikant en het koninklijk
> huis moet bidden en niet voor Pietje en zijn
> buren, ontgaat mij volkomen. Maar dat zal wel
> liggen aan mijn democratische inslag.
Je mag best voor Pietje bidden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?