Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bidden voor hofpredikant en het koninklijk huis

• Nada

De vraag werpt zich natuurlijk wel op of een dominee ( in het algemeen dus) die niet meer in een God, een Vader in de hemel kan geloven een gemeente zou moeten dienen.

Dat weet ik oprecht niet. Misschien kan zo iemand er wel waardevol over vertellen en bovendien is geen geloofsbeleving hetzelfde. Misschien gelooft hij wel maar anders dan anderen. Dat weet je niet, je komt iemands echte geheime binnenste toch bijna nooit te weten. Als hij gewoon nog dominee kan en wil zijn dan zal hij daar wel zijn redenen voor hebben en zie ik er niets verkeerds in.

• Frederik D

Laten we ook Ellen niet beoordelen op haar uiterlijk.

• Frederik D

Ik had dezelfde opmerking:

Waarom men voor de hofpredikant en het koninklijk huis moet bidden en niet voor Pietje en zijn buren, ontgaat mij volkomen. Maar dat zal wel liggen aan mijn democratische inslag.

• Nada

Mee eens. Maar moet Ellen ook in anderen niet ineens iets demonisch gaan zien. Dat is toch heel erg apart en best wel vals om te zeggen. :(

• theo

En anders neemt een gemeente echt wel afscheid van hun voorganger hoor.

Een “te zware”dominee in een “”te lichte gemeente“” en andersom houdt per definitie geen stand.

Dan nemen ze afscheid van elkaar. Vaak in goed overleg en soms na heftige conflicten.

• Frederik D

Sterker nog, het is belachelijk.

• theo

Ach ja, Sommige van mijn medeschristenen zagen ook demonen bij LeSage nav een foto van hem , ze meeenden/menen het ook nog oprecht.

• Frans

Ik bewonder jouw objectiviteit, ben het niet helemaal eens, want je kan niet prediken uit een schrift waar je niet in geloofd.

• Nada

Ik vind het sowieso raar om te bidden voor iemand die van jouw geloofsbeleving afwijkt. Of het nu een bekende Nederlander is of niet. Maar voor mij is die man geen bekende ik had nog nooit van hem gehoord eigenlijk.

• Nada

Dat is wel jammer dat gelovigen vaak wel tolerantie hebben maar vooral naar hun eigen ‘soort’. Een vreemde eend in de bijt wordt eruit gesmeten alsof het ineens dan geen waardevol mens is.