Dit is niet geheel waar als we het alleen over de Amerikanen praten en de bevrijding van Nederland, gezien de route die de Amerikanen volgende in vergelijk met de Engelse, Canadezen en Poolse legers.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDe meeste kampen zij bevrijd door de Russen. De Yanken zijn pas de Rijn overgestoken toen bleek dat de Russen geen halt hielden aan de Oder, wat wel de afspraak was om zo Duitsland uit te hongeren en zo tot een overgaven te dwingen. Zodoende konden de Russen ver opstomen in Duitsland in tot ver voorbij Berlijn en zo het conflict veroorzaakt wat wij kunnen als de koude oorlog kennen. Om het simplistische houden.
Ga nooit blind af op de geschiedenis, verhalen, lessen van de overwinnaar. Lees ook eens wat van de verliezende partijen, ex bondgenoten.
Ellen-Josee Schreef:
——————————————————-
> Sorry hoor, maar de Amerkianen en de Canadezen kwamen ons wel met gevaar voor eigen leven bevrijden en daarmee ook de Duitse concentratiekampen ontzetten. Dan kan je nog moeilijk kritiek op ze hebben lijkt me…
>
> Ellen
Je moet wel goed lezen, ik zei niet op de laatste jaren van de oorlog (toen hun eigenbelang begon).
En waarom zou ik geen kritiek mogen geven op Amerika ? ik maak echt wel onderscheid tussen die moedige eervolle soldaten en de machten die ze sturen hoor.
Hirochima en Nagasaki zijn de enige die een atoombom hebben mogen ondergaan (met nasi-Duitse wetenschappers ontstaan). Wie gooide die ook alweer op onschuldige mensen ? of hadden de aanvallers zich achter hun kindertjes verstopt ?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?