Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gaza

• Sfred+

Is de US wel zo als wij westerlingen het zien een wereldbeheerser?

• Frans

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> Is de US wel zo als wij westerlingen het zien een wereldbeheerser?

Tanend nu, maar toch loopt zowat iedereen er nog blind achteraan.

• Sfred+

Hirochima en Nagasaki

Hier kan je inderdaad over discuteren. In mijn ogen heeft het er voor gezorgd dat daardoor niemand en zeker niet op grote schaal atoomwapens heeft ingezet. Als je het zo bekijkt hebben zij zeker nut gehad.

Als je daarnaast ook nog kijkt wat een grondoorlog op Japanse bodem had gekost aan mensen levens is het misschien wel te rechtvaardigen. Maar weten zullen wij het uiteraard nooit.

Bekijk het ook nog even door het brilletje 1932-1945, dan zal je zien dat zowel het Westen als het Oosten niet zoveel medelijden hadden met de Jap. Zeker niet in China en om precies te zijn Mantsjoerije . Zoek maar eens op eenheid 731

• Sfred+

Iedereen? Dat dacht ik toch niet echt wereldwijd.

• Frans

Dat ben ik met je eens. Maar weer arme burgers…

• Frans

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> Iedereen? Dat dacht ik toch niet echt wereldwijd.

Nee, de westerlingen vooral.

• Sfred+

Ik weet niet of we altijd wel kunnen spreken van arme burgers, arme kinderen wel. Deze arme burgers op de kinderen na lieten van alles wel toe, net als in Nazi Duitsland, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ich habe das niet gewust, daar trap ik niet in. Zowel de Japanse als de Duitse bevolking wist precies wat bepaalde lieden van plan waren van af eind jaren twintig begin dertig.

Lees maar eens mein kampf als voorbeeld, kan je precies lezen wat die gek van plan was. Hij nam echt geen blad voor zijn mond of verzweeg dingen.

Ik woon zelf op een paar uur rijden van de Hellfire Pass (Birma spoorlijn), bijgenaamd de doden spoorlijn. Als je daar bent geweest denk je ook wat anders over de Japan en zijn bevolking, dan komt medelijden niet bij je op als eerste als je denk aan Hiroshima en Nagasaki. En je vraagt je ook af, geloven mensen echt in een God die dit allemaal toelaat?

http://www.thailandreisgids.nl/fotos/trg/2007/de-dodenspoorlijn-birma-spoorlijn-thailand.jpg

• Sfred+

Inderdaad. ;)

• Frans

Maar die ideologieën werden er wel al jaren ingestampt, komen we weer op de machthebbers en het volk dat grotendeels niet beter weet tot het te laat is.

Waarom God dingen toe laat weet ik ook niet, maar het blijft de mens die het verzint en uit laat voeren.

• Gonnie

(tu) Juist.