Dat is Johannes die dat schrijft.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlIs geloof dan aannemen dat de Woorden van Jezus goed zijn weergegeven, al zou volgens de letterlijke tekst die zijn uitgesproken.
Jammer dat Jezus zelf niets op schrift heeft gebracht in het Grieks , in het Aramees of in het Hebreeuws.
Stel een archeologische vondst die voorl verassingen zorgt, met huidige technieken is veel mogelijk.
Ook niet vergeten dat het verhalen zijn van meer dan 2000 jaar terug waar de mensen in van alles geloofde. De zelfde mensen met de wetenschap van nu, hadden er niet zo achterna gelopen, als je begrijpt wat ik bedoel?
Daarnaast zijn het overleveringen en vertaald vanuit verschillende talen. Zet 100 mensen op een rij en zet er twee vreemde talen tussen en zeg ik ben ziek. Aan het einde van de rij is hij dood en weglopen met een pot bier.
Als je het Woord kan ontvangen - en dat doen hier gelovigen en ongelovigen- , waarom zouden zij dan niet kunnen uitmaken hoe zij over het Woord denken of daar tegenover staan. Dat het Woord heilig zou zijn heeft niets te maken met het feit dat Mensen zondaren zijn en om die reden alléén maar ‘foute’ interpretaties kunnen geven over de Bijbel.
Scarlett 2de Schreef:
——————————————————-
> Als je het Woord kan ontvangen - en dat doen hier
> gelovigen en ongelovigen- , waarom zouden zij dan
> niet kunnen uitmaken hoe zij over het Woord denken
> of daar tegenover staan. Dat het Woord heilig zou
> zijn heeft niets te maken met het feit dat Mensen
> zondaren zijn en om die reden alléén maar
> ‘foute’ interpretaties kunnen geven over de
> Bijbel.
Het Woord wordt ontvangen ‘'in dat wat uit God is’'. En zo is het geloof. Het geloof zet aan tot verder onderzoek naar dat wat in de mens geraakt is. Vanuit het geloof worden de zaken toegevoegd; de deugd, de kennis, de lijdzaamheid, de volharding, de Godsvrucht ..omdat vanuit en door het geloof de Geest werkzaam wordt in deze mens.
De interpretatie zal meer en meer helder worden, doordat de Geest leidt in hen en het geloof ‘bestendigen’ met de bovenstaande werken, door de overgave van de mens door reiniging (inzicht) en heiliging.
Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Het is de Geest, de Trooster, de werkzaamheid Gods, die door het geloof in/van deze mens de harten doorzoekt.
Dat is de mens die zijn Stem herkent en gaat luisteren, en daarnaar gaat leven (Hij moet wassen, groeien, en ik kleiner worden). Opdat deze mens zal veranderen, van een natuurlijk wezen in een geestelijk.. zie 1 Kor.15
Scarlett 2de Schreef:
——————————————————-
> Het komt mij over als hersenspoeling wat je
> schrijft, dat vind ik benauwend in het geloof.
Dat probeer ik net uit te leggen..
Hoe kan het geloof nu benauwend zijn, terwijl de werken daaruit de mens vrij maken, door de Geest.
Of in wezen; de Geest vrij maakt in de mens.
Als hersenspoeling noodzakelijk is om het Woord te leren begrijpen, dan is er volgens mij iets niet goed met je.
Ik hoop me te vergissen maar jouw taal in deze is mij niet echt duidelijk. Ik vraag mij af of we wel over hetzelfde aan het communiceren zijn? Ik veronderstel dat je met ‘Woord’ de goede boodschap bedoelt?
En een goede boodschap hoeft andere goede boodschappen en religies niet uit te sluiten. Als goede boodschap zie ik ook evolutie (allerdaagse schepping), wetenschap, filosofie etc…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?