Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wie durft wel??

• Ellen-Josee

Ja, of je krijgt geirriteerde reacties in de stijl van ‘het kan me geen donder schelen wat jij geloofd’.

Ik denk dat het gevraag en het beschuldigen van schijngeloof, arrogantie, liefdeloosheid en onverdraagzaamheid niet zullen stoppen.

Ook niet als er antwoorden komen, de antwoorden worden namelijk niet geaccepteerd als ze niet voldoen aan de verwachting die de vraagsteller heeft.

Is dat waar of waar?

Ellen

• Ellen-Josee

Ik ben niet bang, maar had gewoon zin om te slapen.

Niet zo gek als je naar de tijd kijkt en weet dat ik er weer op tijd uit moest.

Bovendien een geprikkelde toon en beschuldigende of beterweterige houding naar elkaar toe, staat mij niet aan.

Ik ga liever met beschaafde ontwikkelde mensen in discussie, die wat verder kunnen kijken dan hun neus lang is.

:)

• Ellen-Josee

Dank je, het was weer één uur he :)

• Gonnie

Oh ja, zo heb je beschaafde mensen die op zeer beschaafde manier een ander de grond in stampen.

• Ellen-Josee

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Dat is wat ik bedoel, ik begrijp ook nooit als

> mensen beweren dat God liefde is, terwijl

> mensenheugenis het één en al kommer en kwel is,

> zowel in het dieren leven en mensenleven.

> Ik word door gelovigen verfoeit als ik mijn idee

> over God uit. Ook dat lijkt mij een vorm van angst

> van die gelovigen, want als zij het met mij ook zo

> denken dan zijn zij bang dat zij gestraft

> worden.

Nou nee hoor zo denk ik niet. Vroeger zei men ‘Gods wegen zijn ondoorgrondelijk’. Soms weten we stomweg niet waarom dingen gebeuren.

Je kan in de Holocaust blijven hangen, maar er zijn in de begintijd van het christendom ook christenen voor de leeuwen gegooid.

Dat heeft met de zondeval te maken en niet met een God die zo graag mensen laat lijden.

Ik ben helemaal niet bang dat ik gestraft wordt, immers de Here Jezus heeft mijn straf al gedragen.

> Maar het is ook wel zo dat uiteindelijk in wezen

> niemand echt weet of er wel een God bestaat.

Voor mezelf heb ik dat bewijs en die wetenschap wel. Maar dat komt omdat ik een persoonlijke relatie heb met God.

Als je nijdig bent op God, zal hij zich echt niet aan je openbaren, dan laat hij je in je ongeloof sterven.

Ellen

• Ellen-Josee

Hahaha! Ja of de knuppel in het hoenderhok gooien :D

Af en toe…

• Ellen-Josee

Ik ken geen beschaafde mensen die dat doen.

Denk daar maar eens over na.

Ellen

• Gonnie

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/read.php?335,16088400,16090583#msg-16090583

Kijk dat is nu wat ik bedoel met beschaafd iemand de grond in trappen.

• Eliyahu

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Christenen verwachten niet van God dat Hij dat

> doet want iedereen heeft gezondigd en verdient de

> dood. Maar de liefde van God laat zich juist

> blijken door Zijn genade door de straf op Zijn

> Zoon te leggen. Wie in de Zoon gelooft heeft het

> leven.

Bs'd

En wie niet in de zoon wenst te geloven, die zal voor altijd en alle eeuwigheden in de hel gemarteld worden door de liefhebbende christelijke God, want dat hebben ze wel verdiend natuurlijk. De brutaliteit! Niet in de zoon geloven!

• Ellen-Josee

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/read.php?335

> ,16088400,16090583#msg-16090583

>

> Kijk dat is nu wat ik bedoel met beschaafd iemand

> de grond in trappen.

Dat valt toch nog wel mee…

volg mijn gezellige reactie en je komt niet meer bij

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/16088400/16090864/re-jezus-christus—wie-is-hij#msg-16090864

PS je moet wel een heel klein beetje humor hebben.

Ellen