Gelukkig hoef je je niet te bemoeien met niet bestaande figuren of er een mening over hebben. Ook weer opgelost.
Douce
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlHet vervelende is dat met fundamentalisme de zaken juist on-helder worden.
Voorbeeld: God is Liefde wordt door iedereen beleden. De opdracht van Jezus om onze vijanden lief te hebben wordt door iedereen be-aamd. Maar tegelijkertijd vewacht men wel van de God van Liefde dat hij zijn vijanden uiteindelijk eeuwig pijnigt. En wie dat dan niet begrijpt bezit de HG niet.
Er zijn prikkers die dat gewoon bloot willen leggen, en steun van jouw kant zou daarbij welkom zijn.
LeSage Schreef:
——————————————————-
> Het vervelende is dat met fundamentalisme de zaken
> juist on-helder worden.
> Voorbeeld: God is Liefde wordt door iedereen
> beleden.
Dat is dus niet zo dat iedereen belijd dat God liefde is, kijk maar naar wat bv Gonnie of CU over God zeggen.
> De opdracht van Jezus om onze vijanden
> lief te hebben wordt door iedereen be-aamd. Maar
> tegelijkertijd vewacht men wel van de God van
> Liefde dat hij zijn vijanden uiteindelijk eeuwig
> pijnigt. En wie dat dan niet begrijpt bezit de HG
> niet.
Christenen verwachten niet van God dat Hij dat doet want iedereen heeft gezondigd en verdient de dood. Maar de liefde van God laat zich juist blijken door Zijn genade door de straf op Zijn Zoon te leggen. Wie in de Zoon gelooft heeft het leven.
>
> Er zijn prikkers die dat gewoon bloot willen
> leggen, en steun van jouw kant zou daarbij welkom
> zijn.
Beste meid, ik ken honderden moslims uit allerlei landen, waarvan tientallen persoonlijk. In die zin dat ik met ze heb samengewerkt, het waren buren, we kwamen bij elkaar thuis, we aten met elkaar en kenden elkaars omstandigheden. Ik heb er nog aan een baan of met hun studie geholpen en ze Nederlands leren spreken. ik heb zelfs een hele aardige moslim baas gehad. Uiteraard hebben wij het over elkaars geloof gehad en daar zijn wij behoorlijk ver in gegaan wat de uitleg betreft. Ik ken ook de verschillende opvattingen binnen de Islam. En dat loopt al vanaf de zeventiger jaren, dus toen jij nog moest komen kijken.
Overigens heb ik me zeker ook in andere geloven verdiept, al van kind af aan, omdat het mij interesseerd. Het verbaasde mij als kind al dat iedereen van zichzelf dacht gelijk te hebben en het beter te weten.
Maar ik moet zeggen; moslims zijn heel geinteresseerd en luisteren goed naar je. Ik heb wel eens in de trein aan orthodoxe moslimvrouwen uit de Bijbel voorgelezen. Ze vonden het prachtig! Alleen de Nederlanders in de trein waren kwaad omdat ze met het geloof geconfronteerd werden en die liepen met lange, boze gezichten de coupé uit.
Ellen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?