Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Jezus christus---Wie is hij?

• samuel

Jezus Christus is God zelf thomas, net zoals God de Vader en de God de heilige Geest, de Drie-éénheid. Dus je begrijpt het niet!

Overigens de teksten bevestigen wat ik neerzette!

13 En hierom danken ook wij God onophoudelijk, dat gij, toen gij het gepredikte woord Gods van ons hebt ontvangen, het hebt aangenomen niet als een woord van mensen, maar, wat het inderdaad is, als een woord van God, dat ook werkzaam is in u, die gelooft. 1 Thes. 2

Maar je zal waarschijnlijk deze parel niet zien, dus eigenlijk moet ik hem ook niet gooien voor de ……..!

• erik7

Het wezen van Jezus is toch voor ons mensen wel een wonderlijke zaak.

Er zijn teksten die de menselijke kant van Hem aangeven.

En er zijn teksten die Zijn goddelijke afkomst aanduiden.

We hoeven hierom geen oorlog te voeren; laten we gewoon aannemen wat er staat en beide aanvaarden.

NB In Genesis 1 staat in mijn bijbelvertaling: Laat ONS mensen maken, naar ONS beeld. Wat betekent het meervoud?

Ook ergens, ik meen in Spreuken ???, staat een beeld dat een hemels KIND zich vermaakt met de mensen (Spr. 8: 22-31; snel even opgezocht ;-)).

Dat er staat dat God Eén is, zou je kunnen lezen als EENHEID, van hetzelfde doel en bedoeling, zonder onenigheid.

• Stefan

.

• samuel

Jij zegt het!

• Stefan

.

• samuel

Wat zoek je bij mij thomas?

Je gebruikt iedere kans om met een ander mij een mes in de rug te steken, en nu denk je, ik ga mijn inleg en visie ( betweterigheid ) tonen om iets te delen met mij die je zo graag een mes in de rug steekt.

Dus nogmaals wat zoek je bij mij?

Als je acceptatie zoekt, moet je niet bij mij wezen, ik accepteer geen valse en kromme leer, al verpak je het nog zo goed in een religieus pakpapiertje!

Dag thomas.

• Stefan

.

• samuel

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/16088400/16090374/re-thomas-wie-is-hij#msg-16090374

• CU

samuel Schreef:

——————————————————-

>

> 1 Simeon Petrus, een dienstknecht en apostel van

> Jezus Christus, aan hen, die een even kostbaar

> geloof als wij hebben verkregen door de

> gerechtigheid van onze God en Heiland, Jezus

> Christus: 2 Petrus 1

>

> Zoals je kan lezen staat er hier dat onze God de

> Heer en Heiland Jezus Christus is.

Luc 2,40

Het kind groeide op en werd krachtig, en het werd vervuld met wijsheid, en de genade Gods was op Hem.

Zoals je kan lezen staat er hier dat je God als kind geen God was. Er staat ook dat God op zichzelf genade gaf. Helemaal buitengewoon is dat een God kan groeien. Korton, volkomen krankzinnig te geloven dat Jezus God was.

• samuel

Maakt mij niet zo veel uit wat jij geloofd!