Al was het niet de juiste datum dan nog mag ik wel blij zijn met wat Jezus voor ons heeft betekend.
Of vind jij dat niets?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlsamuel Schreef:
——————————————————-
> Kleine correctie November, in de zesde maand en
> dat is dus in maart, als ze dan in maart ook
> zwanger was, dan is negen maanden later november,
> is ze begin april zwanger dan is ze bevallen in
> december, maar wel begin december en niet eind
> volgens je eigen berekening!
Dat joodse nieuwjaar wisselt nogal eens van datum kan van begin september tot half oktober zijn.
We hebben het wel eens na willen trekken maar tot nu toe is dat nog niet gelukt.
Het is niet gelukt omdat de tijden, met name de maand Nissan waarin Pesach (wat ook wel eens nieuwjaar wordt gevonden) op het oog werd waargenomen.
>
> Het blijft moeilijk, maar Hij is toch geboren, dat
> mag je vieren.
Ik vier en gedenk dat redelijk vaak…
Ellen-Josee Schreef:
——————————————————-
> samuel Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Kleine correctie November, in de zesde maand en
> > dat is dus in maart, als ze dan in maart ook
> > zwanger was, dan is negen maanden later
> november,
> > is ze begin april zwanger dan is ze bevallen in
> > december, maar wel begin december en niet eind
> > volgens je eigen berekening!
>
> Dat joodse nieuwjaar wisselt nogal eens van datum
> kan van begin september tot half oktober zijn.
> We hebben het wel eens na willen trekken maar tot
> nu toe is dat nog niet gelukt.
>
> Het is niet gelukt omdat de tijden, met name de
> maand Nissan waarin Pesach (wat ook wel eens
> nieuwjaar wordt gevonden) op het oog werd
> waargenomen.
Ja daarom zei ik al het is niet zo makkelijk te bepalen, en de herders sliepen nog in het veld ook nog!
>
> >
> > Het blijft moeilijk, maar Hij is toch geboren,
> dat
> > mag je vieren.
>
>
> Ik vier en gedenk dat redelijk vaak…
Ik ook, daar heb ik geen kerstmis voor nodig.
Lucas 2:40 Het kind groeide op en werd krachtig, en het werd vervuld met wijsheid, en de genade Gods was op Hem.
41 En zijn ouders reisden elk jaar naar Jeruzalem, op het Paasfeest. 42 En toen Hij twaalf jaar was geworden en zij, zoals dit bij het feest gebruikelijk was, optrokken, 43 en de feestdagen voleindigd hadden, bleef het kind Jezus bij hun terugreis te Jeruzalem achter, en zijn ouders bemerkten het niet.
Dat je dat niet wist, Trinny.
Trouwens, in de winter zijn de kribben niet leeg, omdat de dieren binnenstaan.
CU Schreef:
——————————————————-
> Lucas 2:40 Het kind groeide op en werd krachtig,
> en het werd vervuld met wijsheid, en de genade
> Gods was op Hem.
>
> 41 En zijn ouders reisden elk jaar naar Jeruzalem,
> op het Paasfeest. 42 En toen Hij twaalf jaar was
> geworden en zij, zoals dit bij het feest
> gebruikelijk was
, optrokken, 43 en de feestdagen
> voleindigd hadden, bleef het kind Jezus bij hun
> terugreis te Jeruzalem achter, en zijn ouders
> bemerkten het niet.
Even vet gemaakt, Paasfeest en met het Paasfeest was het gebruikelijk naar Jeruzalem te gaan dat deden ze elk jaar ook in het jaar dat Jezus twaalf jaar was, dat staat er!
Er staat niet dat Jezus met Pasen twaalf jaar geworden is.
>
> Trouwens, in de winter zijn de kribben niet leeg,
> omdat de dieren binnenstaan.
Ja dat klopt, de winter begint 21 december volgens onze kalender!
Leuke vondst, maar helaas niet erg van toepassing op deze kwestie. De voorschriften waar Paulus over spreekt zijn voorschriften uit de Joodse religie. Paulus wilde voorkomen dat de gelovigen uit Kolosse zich zouden laten verleiden tot de aardse voorafschaduwingen van de Geestelijke vervulling. En zo doende, Jezus Christus zouden verloochenen. Als je wil weten wat de Bijbel over deze kwestie zegt, zul je passages moeten vinden die iets zeggen over het houden van -heidense- feesten en gebruiken.
Zelf vier ik geen kerstmis. Ik beschouw het als een rooms/werelds/heidens feest dat verder niets met de Bijbel, Jezus Christus of het christelijk geloof te maken heeft. Nergens in de Bijbel lees ik dat wij jaarlijks Jezus' verjaardag zouden vieren En al helemaal niet op -uitgerekend- de verjaardag van tal van Griekse en Romeinse (af)goden! Maar goed. Een interessante vraag zou kunnen zijn: Wat versta je onder het ‘vieren’ van kerst? Vind je kerstmis net zoiets als moederdag of zie je het als een religieuze aangelegenheid? Ga je echt naar een kerkmis en leef je er weken naartoe, zoals sommige katholieken nog wel doen? Koppel je het voor jezelf wel aan Jezus Christus? Dan zul je daar toch op zijn minst Bijbelse gronden moeten kunnen geven!
Kijk, als mijn (ongelovige) ouders mij vragen of ik ‘toevallig’ op die dag een hapje kom eten, sla ik dat niet af. Maar ze moeten me niet vragen om ‘kerstmis te komen vieren’. Want daar heb ik, als christen, geen enkele behoefte aan.
Maar gelukkig weten ze dat inmiddels wel
Dit onderwerp, dat ieder jaar weer de kop op steekt, deed me denken aan dit filmpje:
http://www.john1429.org/vidbox/engine/swf/player.swf?url=../../data/video/xmas.flv&volume=75
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?