Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

wat is ware religie?

• LeSage

Ik heb geen idee.

Jij?

• Stefan

.

• Nada

Jij weet het antwoord dus. :) Ik wil het graag weten.

• Frans

Lees mijn, door velen genegeerde antwoord ;-)

• Frans

Marith Schreef:

——————————————————-

> hmm de steen is dan dat je niet bekeerd bent en je eerst moet kunnen bewijzen dat je de Geest hebt,want als je de Geest hebt ben je onfeilbaar en gered van de zonden samen met al je broeders en zussen, hoera!

Je krijgt een beetje ‘Theogedrag’ inspringen op de algemene opinie en er grappig sarcastisch over doen. Mag hoor, maar het draagt niet echt bij aan een discussie.

Met intellect komen we er inderdaad niet, Gods inspiratie staat daar veel te ver boven.

>

> en is die aanwezig denk je? Want daar gaat het juist om, geen Verbinding= geen Inspiratie=geen Herkenning= geen Eenheid of Verbondenheid tussen mensen.

Natuurlijk is die aanwezig, daar ben ik althans van overtuigt en zelfs niet alleen bij gelovigen. De vraag is: ‘Willen we horen? willen we weten? en kopen we eindelijk een spiegel?’

• samuel

Als jij nog steeds denkt dat het om jou draait en niet, als er bedoeld wordt, dat je een ander van voedsel. kleding. geld, onderdak. een slaapplaats, op bezoek gaan in het ziekenhuis of in de gevangenis bezoeken. Dan heb je dus nog steeds praatjes, en doe je nog steeds niet de daadjes.

Je wordt niet gered door je werken maar door de genade van God, en door geloof doe je dus die werken, en dat is ware religie/godsdienst omzien naar je naaste en deze helpen fysiek. Het omzien naar weduwe en wees, zoals het zo mooi omschreven staat. Dan kan pas de Geest werken, dan kan je pas een leeg vat zijn, een instrument.

20 Wilt gij weten, gij dwaze mens, dat het geloof zonder de werken niets uitwerkt? 21 Is onze vader Abraham niet uit werken gerechtvaardigd, toen hij zijn zoon Isaak op het altaar legde? 22 Daaruit kunt gij zien, dat zijn geloof samenwerkte met zijn werken, en dat dit geloof pas volkomen werd uit de werken; 23 en het schriftwoord werd vervuld, dat zegt: Abraham geloofde God en het werd hem tot gerechtigheid gerekend, en hij werd een vriend van God genoemd. 24 Gij ziet, dat een mens gerechtvaardigd wordt uit werken en niet slechts uit geloof. 25 En is niet evenzo Rachab, de hoer, uit werken gerechtvaardigd, toen zij de boodschappers in huis nam en langs een andere weg liet heengaan? 26 Want gelijk het lichaam zonder geest dood is, zo is ook het geloof zonder werken dood. Jak.2

• Stefan

.

• Nada

Marith toch.

• theo

Wn de mijne.

Nada zal vast bedoelen: Waarom SOMMIGE gelovigen …….

• Nada

Ja dat bedoel ik ook maar op dit prikbord bedoel ik eigenlijk wel ‘de meeste gelovigen’. Gelukkig is de echte wereld niet zo. :)